در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال | مصطفی خلیلی درباره نمایش سینگل: با سلام و احترام خدمت مخاطبان فهیم نماش بنده یک بار این نقد را نوشتم،
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 06:15:52
مصطفی خلیلی (mostafa.khalili)
درباره نمایش سینگل i
با سلام و احترام خدمت مخاطبان فهیم نماش
بنده یک بار این نقد را نوشتم، اما به جای شنیدن پاسخ، با hidden شدن نقدم مواجه شدم
مجددا ارسال میکنم (امیدوارم این بار این اتفاق نیفتد)
متن نقد 👇🏻

با سلام و احترام

با نهایت احترامی که برای عوامل و بازیگران این نمایش قائل هستم، متأسفانه حتی نوشتن از این نمایش هم بسیار سخت است.
قبل از هرچیز باید این ... دیدن ادامه ›› سوال مطرح شود که چرا بعد از گذشت ۲ سال از اولین سری اجرای این نمایش، در دور دوم اجرا هم کار در نمی‌آید...؟
من همیشه در ارتباط با کارگردانی، ریتم و تمپوی نمایش صحبت می‌کنم، اما در نمایش «سینگل» ما در مقدمات یک اثر نمایشی مانده‌ایم و صحبت از باقی موارد جای خود...
رسالت متن نمایشی چیست...؟ آیا جناب ضیاچمنی (که خود بازیگر پیشین این نمایش بوده) در نوشتن این نمایش‌نامه با این سوال مواجه شده است که مخاطب من کیست و رسالت متن من چیست...؟
تیم اجرایی بجز کسب درآمد از گیشه و دیده شدن، چه هدفی را دنبال می‌کند...؟
متأسفانه ما با نمایشی کاملا بلاتکلیف مواجه هستیم
ما با هیچگونه گره داستانی مواجه نمی‌شویم، چه برسد به اینکه برویم دنبال گره‌گشایی در کار و خلق موقعیت نمایشی و شکل‌گیری درام
در رابطه اینکه اصلا در چنین سالنی نیاز به استفاده از میکروفن هست یا نه صحبتی ندارم (اما چرا در اجرای همین موضوع ساده هم تیم اجرایی شدیدا ضعیف عمل کرد...؟)
از طراحی صحنه چه می‌توان گفت...؟! اصلا کدام صحنه...؟! کدام طراحی...؟! اینکه یک نیمکت را در مرکز صحنه قرار دهیم و خداحافظ، نامش طراحی صحنه نیست
چرا استفاده از فیلتر آبی در طراحی نور...؟ و چرا این نور آبی به جای صورت، به شکلی کاملا نامتناسب بر سینه‌ی بازیگر می‌تابید...؟!
استفاده از پروژکشن: چرا...؟ و هدف و منطق استفاده از آن عکس‌ها و تصویر پایانی بر روی پرده چه بود...؟

کاش بدانیم قبل از اینکه چهره باشیم و دارای هوادار، نیاز است که سراپا خاکی باشیم و مخلص مخاطب (آن هم مخاطب فهیم و معصوم هنر تئاتر)
خیلی بد است که مخاطب بعد از دیدن یک اثر، بلاتکلیف و با حسی بد و خستگی ذهنی شدید از محل اجرا خارج شود.

نمایش سینگل:
خام، بلاتکلیف، بی‌هدف، سوهان روح مخاطب عام، درس عبرتی برای هنرمندان تازه‌کار حوزه نمایش

با نهایت احترام
برقرار باشید
متاسفانه دوستان آقای کارگردان وقیحانه تمام تلاش خود را برای ریپورت کردن تمام کامنت ها و نقد های تماشاچیان دارند انجام میدهند
بجای پذیرش به شدت ضعیف بودن کار
نمایش در مجموع بسیار ضعیف بود بویژه دو نکته ای که دوستمون فرمودن یعنی طراحی صحنه و ویدیوی پایان نمایش به اینها میتوان کیفیت بد صدا ی بازیگران و زیر صدای خانم ورزشکار و شوخی‌های جنسی رو هم اضافه کرد.اما نکات مثبتی هم داشت اکت و بازی خوب بازیگران و پیامی که متن در آن هر چند الکن بود اما نیمچه موفقیتی داشت و آن هم تنهایی آدمها و روابطشان.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید