در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال | انسیه (اقلیما) پولادزاده درباره نمایش راهنمای جامع هیولا شدن: جستار پایانی برای شب های پایانی تئاتر برنامه جامع هیولاشدن از هیو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:06:27
جستار پایانی برای شب های پایانی
تئاتر برنامه جامع هیولاشدن

از هیولا بودن ، هیولا ساختن ، هیولا شدن

در کوتاه نوشته های قبلی شرح مختصری از تعامل در تئاتر و تئاتر تعاملی بر پایه آنچه در « برنامه جامع هیولا شدن » گذشت ، آورده شد.
آنچه برای ما به عنوان تسهیلگران مطالعات شناختی و ارتباطی در این نمایش اهمیت داشت درک فضای واقعی دیوار شکسته چهارم و ورود تماشاگر به ساحت صحنه و نقش آفرینی بر روی سکوهای تئاترون سالن شماره سه ، پردیس ... دیدن ادامه ›› شهرزاد بود.
اما حالا در جستار پایانی دو مقوله جدی و قابل تامل را مطرح می کنیم .
موضوع اول ؛ موضوع طراحی ارتباطات تئاتر به عنوان یک پلت فرم چند رسانه ای است . پلت فرمی که انسان به عنوان رسانه ی اصلی مسئول انتقال پیام نمایش به مخاطبان است. صد البته که در این طراحی ارتباطی ، درام مرکزیت دارد اما از نقش سایر عناصر در کنار درام نمی توان چشم پوشید.
به برنامه جامع هیولا شدن برمی گردیم ، آنجا که انتخاب موسیقی ، به عنوان یکی از ارتباطات طراحی شده ، تاثیرگذار و منطقی است. موسیقی در قاب های مختلف فراز و فرود قصه را پوشش می دهد و کمک می کند که اگر قرار است مخاطب تعلیق شود ، به تعلیق فرو رود و اگر قرار است غافل گیر یا حتی همدل شود قطعا این احساسات را از مسیر شنیداری در خود تقویت کند. ترکیب مطلوبی از موسیقی های دهه نود میلادی و یک امبینت رویایی تکرارشونده برای مرور ترس ها ، دلهره ها و تحقیرشدگی های کریس ، مرد قاتل داستان !

موضوع دومی که در این نوشتار به آن می پردازیم کانسپت هیولا و نسبت این کانسپت با دنیای درون آدمهاست. هیولا ها اگرچه زاده خیال ما انسان ها محسوب می شوند اما قدرت عجیبی در بروز و ظهور دارند. در این تئاتر ، سه مرحله ی هیولاساختن ، هیولا بودن و هیولا شدن متناسب با فشارهای مختلف انزوای فردی و درون گروهی به نمایش گذاشته می شود . گواینکه هر انسان ذاتا می تواند از خود یا دیگری هیولا بسازد ، مدت ها با هیولای خاموش بودن را تجربه کند و سرآخر در زمان و مکان مناسب بودن را به شدن تبدیل و فعلیت هیولا را نمایش دهد. وجود این مفهوم یکتا اما سه بعدی حتی پس از مرگ هم کماکان ادامه دارد و تمام نمی شود.
پیشنهاد می کنیم در روزهای اندک باقیمانده این نمایش را ببینید و ...
سرآخر باید این را اضافه کنیم که تیم انجام پژوهش ، ترجیح میداد که با تمام کسانیکه مکعب های قرمز را در پاسخ به هیولای ماجرا به روی صحنه پرتاب کردند ،مصاحبه کند که خب به اقتضای شرایط اجرا و محوطه بیرونی امکان پذیر نبود اما می توان در نمایش های بعدی این روش را توسعه داد و نتایج جدید را تحلیل کرد .
شاید مهم تر از هیولا نشدن ، هیولا نساختن است !