در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | انسیه (اقلیما) پولادزاده درباره نمایش راهنمای جامع هیولا شدن: جستار دوم از _{#}_راهنمای_جامع_هیولا_شدن تئاتر تعاملی و قاب های بی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 00:17:56
جستار دوم از #راهنمای_جامع_هیولا_شدن

تئاتر تعاملی و قاب های بی تکرار
رسانه تئاتر مانند هر رسانه ی دیگری قبل ، حین و پس از اجرا نیازمند طراحی ارتباطی است . قدر مسلم این است که بر اساس یکی از متداول ترین مدل های خطی ارتباط یعنی مدل شرام برای استمرار ارتباط فرستنده و گیرنده پیام ، تقویت میل به گیرندگی ، حذف اخلال های احتمالی و نشان دادن اهمیت بازخوردِگیرنده برای فرستنده امری بسیار مهم به شمار می رود.
تئاتر تعاملی پدیده ای نوظهور نیست اما این ژانر از تئاتر به سبب نوع پرداخت به مخاطب دائما در حال پوست اندازی و نوشدن است.
در نمایش برنامه جامع هیولا شدن که ماجرای هولناک یک قتل خانوادگی را به صحنه آورده ، تلاش همه جانبه ای در راستای غوطه ور سازی مخاطب صورت می پذیرد.
مواجهه مخاطب با چالشی جدی ! آیا او در دنیایی که برایش خلق شده ، تناسبی میان مهارت ها و چالش مطروحه پیدا می کند؟ آیا زیست واقعی را پشت سرگذاشته ... دیدن ادامه ›› و در شرایط نمایش آن لحظه که مورد پرسش واقع می شود ، زیست دیگری را تجربه می کند ؟ از اساس متقاعد می شود که به پیام ها در این زیست دوم پاسخ بدهد؟ پاسخ مستقیم چه با کلمات و چه با زبان بدن؟
در این نمایش ، همزمان برای اینکه مسیر اصلی اجرا منحرف نشود لازم بود که تماشاگر در سطحی از هیجان قرار داشته باشد که خشمگین و بی حوصله نشود و کماکان کنجکاوانه تا لحظه ی پایان ادامه دهد . بر این اساس نقطه تعامل مستقیم در جایی نزدیکی های پایان ، میان شخصیت اصلی و مخاطبان تعریف شد تا بتواند کماکان تماشاگران را در وضعیت غوطه وری حفظ کند .
برخی تماشاگران که به صورت تصادفی مکعب های قرمز را دریافت کردند در لحظه ی فراخوان واکنش های خود را با پرتاب کردن ، سعی در پرتاپ و عدم پرتاب نشان دادند و سایر مخاطبان شاهد این تعامل حین تئاتر بودند . قابی که در هیچ شبی از اجرا تکراری نیست و این قاب غیرتکراری از خاصیت های منحصر بفرد تئاتر تعاملی محسوب می شود.