در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Alireza ghasemian khamseh درباره نمایش زیگموند: اگر کار را ضعیف می‌یافتم، انرژی خودم را صرف نوشتن این‌ها نمی‌کردم. کار
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 11:51:12
اگر کار را ضعیف می‌یافتم، انرژی خودم را صرف نوشتن این‌ها نمی‌کردم. کار برای من توهین‌آمیز بود و نمی‌توانم در برابر این توهین سکوت کنم. چه نیازی داشتید به بردن نام فروید و آدم‌های مرتبط با او؟ بیاییم تصور کنیم جای فروید، شمایل یک پیرمرد روی صحنه بود در لحظات پایانی عمرش. همین لحظه‌های فاقد حس با این بازی‌های فاجعه‌بار را هم پیرامونش ترتیب می‌دادید. خیار روی صحنه می‌آوردید و به عقیم‌ترین و بی‌خاصیت‌ترین شکل (و نه عمیق و ریشه‌ای) به مذهب صرفا تیکه می‌انداختین تا به این جُنگ شادی‌تان بخندند و دیگران را هم به دیدنش ترغیب کنند. چرا از شخصیتی با این عظمت وام می‌گیرید وقتی حتی در حد ویکیپدیا از نظراتش باخبر نیستید؟! مگر می‌شود یونگ در شخصیت‌پردازی اینقدر بد باشد و سطح مکالمه‌اش با فروید در سطح مکالمه دو گنده‌لاتِ مدعی در مورد زن‌بازی باقی بماند؟! (بازی‌های فاجعه با فن بیان‌های مضحک را هم باز در نظر بگیرید که چگونه این جُنگ را تکمیل کردند مدام) مگر می‌شود اینقدر در ایجاد کوچک‌ترین حس در بیننده ابتر باشید که دست به دامان سایه‌ها و افکت‌های صوتی شوید که بلکه اکسسوری بیننده را تحریک کند؟! وقتی کاناپه‌ی فروید به عنوان یکی از ستون‌های روان‌شناسی مدرن، شخصیت پیدا نکند و تعریف نشود (برای کسی که در موردش نمی‌داند) تمام بازی‌هایی که با آن می‌کنید بی‌نهایت بی‌معناست. با تکان دادن دست‌ها و بدن به شکلی بی‌معنا (رقصی مضحک) نمی‌توان فضای کابوس‌وار ساخت؛ ماهیت این کابوس‌ها تنها و تنها باید با قدرت متن و شخصیت‌پردازی‌ها و بازی‌ها ساخته می‌شدند) در مجموع کار به سطحی نرسیده که بتوان آن را داری موضعی دانست. پیش‌تر از این‌ها می‌ایستد برای همین وارد این بحث نمی‌شوم اما لطفا و لطفا و لطفا حرفی بزنید اندازه دهانتان. قصه‌ای بگویید که آن‌قدر دغدغه شما بوده که از خون بیشتر در رگ‌هایتان چرخیده و پیرتان کرده باشد. در جامعه‌ای که هر لحظه زیست در آن توهین به شعور است شما به مخاطب توهین نکنید.
خریدار
آوا فیاض (avafayyaz)
درود. من همیشه تشکر می‌کنم بابت این‌که به تماشای تئاتر نشستید و بعد با اشتیاق هر نقد مثبت و منفی رو می‌خونم.
دوست من، آن‌چه که توهین‌آمیز بود نمایش ما و یا هیچ‌ نمایش دیگری نیست، بلکه یادداشت شماست که ابتدا به شخص خودتون توهین کردید.
شما که از عضویت‌تون در تیوال کم‌تر ۲۴ ساعت می‌گذره! (فرض بگیریم قبلن تئاتر دیدید اما عضو نبودید) به‌تر بود یادداشت‌‌های تماشاگران منتقد و نه حتی افرادی که نمایش رو‌ دوست داشتند، می‌خوندید تا ببینید روند گفت‌و‌گو و نقد کاربران چگونه‌س.
تماشاگر ممکنه از یه کاری خیلی بدش بیاد، از بازی، نور، کارگردانی و همه‌چیز، چون علاوه بر تخصص، سلیقه هم دخیل هست اما در بخشی مثل نظرات فروید شما نمی‌تونید نظر شخصی بدید. پیشنهاد می‌دم به جای بسنده کردن به اطلاعات وی‌کی‌پدیا وقت بذارید یادداشت سه مشاور علمی پروژه رو بخونید ... دیدن ادامه ›› و حتی یادداشت کلی از متخصصی روان‌شناسی و روان‌پزشکی دیگه که نمایش رو دیدن و همین‌جا نظر دادند. این اساتید سال‌ها در این حوزه مطالعه و‌تحصیل کردند و از من و شما خیلی باسوادتر در این حوزه هستن . این بخش تخصصی و علمی هست، با مطالعه این‌ها حتمن اطلاعات‌تون بیش‌تر می‌شه اما باز هم متخصص نمی‌شید.

اگر همین چندخط رو در قبال یادداشتِ دور از ادب شما نوشتم، برای این بود که حجم خشم درون شما رو حس کردم و در شرایط امروز جامعه این خشم طبیعیه و نمی‌دونم شما چه مشکلاتی در زندگی دارید، ولی باید بتونید خشم‌تون رو کنترل کنید. همین که تا سالن تئاتر اومدید یعنی زمینه‌ی این رو دارید که تماشاگر حرفه‌ای تئاتر بشید. پس من به سهم خودم سعی کردم محترمانه اصول نظر و نقد در مورد تئاتر رو خدمت‌تون بگم.
امیدوارم هم‌واره موفق باشید و دیدن تئاتر رو ادامه بدید ☺️
۰۸ شهریور ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید