در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | زیبا ملک درباره نمایش چه: فریب امتیازها و برخی نظرات اغراق شده و احتمالاً فیک را خوردیم. بسیار
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 14:36:33
زیبا ملک (z.malek)
درباره نمایش چه i
فریب امتیازها و برخی نظرات اغراق شده و احتمالاً فیک را خوردیم.
بسیار ضعیف.
این نمایش در حد و اندازهٔ سالن استاد سمندریان نبود.
فقط خواننده اپرا خوب اجرا کرد هرچند که همان هم در آخر تکراری شد.
اصلاً راضی نبودم.
درود بر شما
مخاطب تاتر باید برای رضایت یا عدم رضایت خودش، دلیل بیاره.
شما فقط نوشتین راضی نبودم.
خب دلیل‌تون چیه؟
۲۴ تیر ۱۴۰۲
مهدی آروم
سلام ، با احترام به نظرات شما . 1- ممنون میشم یک نمایشنامه قوی ، غیر شعاری ، عمیق و با پرداخت (؟) از نمایشنامه نویسان جوان ایرانی نام ببرید . 2- طراحی لباس غیرمعمولی (؟) که در خدمت اجرا و ...
۱. به عنوان نمونه نمایشنامه «لانچر ۵» نوشته پویا سعیدی و مسعود صرامی

۲. جانب دیگر «معمولی» برای طراحی لباس از نظر من واژه «غیرمعمولی» نیست که علامت سوالی را هم جلوی آن قرار داده‌اید بلکه واژه «اصولی» است. یعنی کاملاً در خدمت متن و بیان هرچه کاملتر ماهیت درونی ... دیدن ادامه ›› شخصیتها.

۳. به عنوان نمونه پیشنهاد میکنم به بازیهای «میرسعید مولویان» و «ایمان صیاد برهانی» در نمایش «زندگی در تئاتر»، «رامین سیاردشتی» در نمایش «در انتظار گودو»، «مرتضی اسماعیل‌ کاشی» در نمایش «مفیستو» و یا حتی بازی «مجید رحمتی» در نمایشنامه «کریملوژی» همین مهران رنج‌‌ بر رجوع کنید تا متوجه خلاقیت در بازیگری از نظر من بشوید.

۴. تنوع در درگیریها و اکتها، میزانسنها و بیان جذابتر و ایده‌ های دیگری که در حوصله این بحث نمی‌گنجد.

۵. ریتم، هارمونی و جذابیت بصری و راهکارهای خلاقانه دیگر.

۶. بله؛ واقعاً گریم این کار هیچ حرفی برای گفتن نداشت. تأکید میکنم: هیچ حرفی.

۷. بسیار زیاد ایشان را می‌شناسم و متأسفانه افتخار شاگردی ایشان را نداشتم. اما هر فیلم‌ تئاتر و تله‌ تئاتر و مصاحبه ای که از ایشان یافته‌ ام با شوق فراوان دیده ام، خوانده ام و غیر مستقیم شاگردیشان را کرده ام و از شاگردان خلف ایشان درس ها گرفته ام‌.

چرا فکر میکنید کسی که این کار را دوست نداشته هیچ چیز از هنر تئاتر نمیداند؟
چرا خودتان را تا این حد محق میدانید که از موضع بالا و قدرت صحبت کنید؟ با آن علامت سوالهای توهین‌ آمیزتان.

هنر گفت و گو را یاد بگیرید.
۲۵ تیر ۱۴۰۲
زیبا ملک
۱. به عنوان نمونه نمایشنامه «لانچر ۵» نوشته پویا سعیدی و مسعود صرامی ۲. جانب دیگر «معمولی» برای طراحی لباس از نظر من واژه «غیرمعمولی» نیست که علامت سوالی را هم جلوی آن قرار داده‌اید بلکه واژه ...
سرکار خانم ملک
اجازه بدین از انتها پاسخ بدم .
هنر گفتگو :
1- در گفتگو تضارب آرا وجود داره و زمانی که گفتگو بر پایه منطق و استدلال باشه دلیلی بر عصبانیت وجود نداره ( برداشت من اینه لحن شما عصبی است . شاید اشتباه ... دیدن ادامه ›› می کنم )
2- من متوجه نشدم از کجای سولاتم ( تاکید می کنم " سوال " ) متوجه موضع بالای من شدید ؟ ( یادآوری می کنم : هنر گفتگو ! ) آیا سوال پرسیدن دلیلی بر در موضع قدرت بودنه ؟ علامت سوال توهین آمیزه ؟ یا للعجب ! ( اگر علامت سوال برای شما توهین آمیز قلمداد شده پس ایراد رو در خودتون جستجو کنین )
3-آیا من در سوالاتم اشاره ای کردم که " فکر کرده ام " شما از هنر تیاتر هیچ نمی دانید ؟ ( من چوبی بر نداشتم ، شما چرا فرار می کنید ؟ )
4- شما در متن اول فرمودین : "بسیار ضعیف" . فرمودین : "اصلا راضی نبودم ." کجا گفتین : " دوست نداشتم " ؟ اگر بحث سلیقه و دوست داشتن یا نداشتن بود ، اساسا مباحثه به گونه ای دیگر پیش می رفت .
5- اجازه بدین مجددا سوال بپرسم ( چنانچه توهین محسوب نمی شه ) :
5-1 چرا آقای عبدالکریمی (بقول شما خواننده اپرا ) گریم داره و آقایان رنجبر و یگانه خیر ؟
5-2 ریتم ، هارمونی و جذابیت بصری در طراحی حرکت و فرم بدن را من متوجه نمیشم (بلد نیستم ) . آیا این مفاهیم در بطن نمایش تعریف می شوند یا در حرکات بازیگران ؟
5-3با بخشی از نظرات شما موافقم . (تنوع در میزانسن و حرکت ) منظور از تنوع در درگیری چیه ؟
5-4 از بخت بد ، هیچکدام از بازی عزیزانی که نام بردید (در نمایش هایی که اشاره کردین ) رو ندیدم . اما پاسخ به سوال من احتیاج به مثال نداره. متر و معیار خلاقیت در بازیگری رو بفرمایید .
5-5 در مورد لباس آقای عبدالکریمی چه نظری دارید ؟ چرا لباس ایشان به نسبت لباس آقایان رنجبر و یگانه متفاوت است ؟
5-6 متاسفانه نمایشنامه ای که اشاره کردید رو نخوندم . پس از تهیه و خوانش ، نظرم رو عرض می کنم .
در پایان
سرکار خانم ، اجازه بدید تفاخر کنم به دلیل درک و حضور در محضر اساتیدی چون : سمندریان ، مرزبان ، معصومه تقی پور ، آئیش ، مهتاب نصیرپور ، محمد یعقوبی و نشست و برخاست و رفاقت با دوستانی مثل مجید آقاکریمی ، محمد میرعلی اکبری ، بهزاد عبدی ، مهدی صباغی و ... آنقدر از تیاتر میدانم که تفاوت متن و اجرای خیلی خوب جدی را از نمایش ضعیف تشخیص دهم .
تیاتر جدی ، تماشاچی جدی میخواهد که با استدلال و دانش ، نمایش را دیده و نقد کند . اگر دانش و تجربه کافی نسبت به همه سبک ها نداریم و برخی اجراها با ذائقه ما جور نیست ، برچسب فیک بودن نزنیم !
۲۵ تیر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید