در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | حامد رمضانی درباره نمایش تن سایه: قبل از اینکه نظرمو در مورد این کار بگم این خبر خوش رو به امیرمسعود عزی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:43:54
قبل از اینکه نظرمو در مورد این کار بگم این خبر خوش رو به امیرمسعود عزیزم بدم که دیشب که من در سالن بودم نه اجازه فیلم و عکس داده شد و نه خبری ... دیدن ادامه ›› از صدای شاتر های عکاسان دوست داشتنی بود و سالن در سکوت به تماشای اجرا نشست

و اما در مورد «تن سایه»
اول که خسته نباشید میگم به احسان حاجی پور که لااقل برای من به عنوان یک همراه قدیمی جشن های حافظ زحماتش پوشیده نیست
و خسته نباشید به مریم یاسین زاده ی خوش اخلاق

اما از تعارف که بگذریم با نهایت شرمندگی باید اعلام کنم که کار منسجمی ندیدم
اساسا اپیزود ها چه به لحاظ ساختار متن و چه بازی تشکیل یک تن واحد رو نداده بود
و برای من تماشاگر نمایش بورینگ بود
البته که بازی های خوبی از سمن قناد و حسین جاهد دیدم اما در هر پنج پرده ضعف متن بارز بود
در مورد بازی مریم مومن هم لازم میدونم اینو بگم متاسفانه گرچه بازی حسی خوبی ارائه داد اما در نگه داشتن راکورد لهجه ضعیف عمل می‌کرد که بنظرم مقصر خودش نبود و تقصیر اصلی در انتخاب ایشون برای این پرسوناژ با این لهجه بود
یک نکته در مورد لهجه در تئاتر ها دوس دارم بگم
من به عنوان یک هنردوست کم علم و بی سواد معتقدم یا بازیگری که قراره با لهجه در نمایشی صحبت کنه باید اهل همون جغرافیا باشه یا اینکه چنان سوار بر اون لهجه شده باشه که مخاطب اصلا حس نکنه که این بازیگر داره برای حرف زدنش و شیوه صحیح ادای کلمات اون لهجه «تلاش» میکنه

مثلا در همین نمایش «سمن قناد» بقول نمایشی ها لهجه رو برای خودش کرده بود چون اصالتش جنوبیه و تسلط داره به اون لهجه عربی

میدونم مثل همیشه دارم پر حرفی میکنم اما دلم میخواد یه نکته هم در مورد حضور خواننده ها در تئاتر ها بگم
این سندروم که در سینما و نمایش خانگی هم باهاش روبرو هستیم همیشه جواب نمیده
و بیشتر برای مخاطب جدی تئاتر این شائبه رو ایجاد میکنه که فقط به گیشه فکر میشه

واقعا نمیتونم درک کنم حضور فیزیکی جناب زند وکیلی رو در پایان هر اپیزود با اینکه فن صدای خودش و برادر عزیزشم
من نیومدم یک شو تلویزیونی ببینم
من اومدم تئاتر ببینم
اگر هم مبنا بر پخش آواز در پایان هر اپیزوده چه اشکالی داره که ما خود خواننده رو نبینیم
بنظرتون تاثیر گذاری اون صدا دو چندان نمیشه!؟؟!

نوآوری در تئاتر بسیار نیکوست اما دوست دارم مخصوصا به کارگردان های جوان ملتمسانه بگم لطفاااااااااا به اصالت تئاتر متعهد باشید تا مسیر رو اشتباه نریم

در آخر بگم در نمایش دیشب حضور مجید قناد به عنوان پدری که برای تماشای بازی دخترش اومده بود خیلی برام شیرین و زیبا بود

حلال کنید اطناب سخنان از سر دلسوزی بنده رو🙏🏻

سلام و عرض ادب
بسیار بسیار ممنونم که محبت کردین و این نمایش رو ریز بینانه دیدین و نقد ها و نکاتتون رو اینجا برامون به اشتراک گذاشتید. فارغ از تعارف های مرسوم باید بگم برام بسیار ارزشمنده که در این فضا نگاه های متفاوت و حتی مخالف هم به این اثر وجود داره و باز هم ممنونم از اظهار نظرتون. همین برقراری دیالوگ به نظرم حلقه مفقوده تئاتر ماست.
فقط یک نکته رو میخواستم عرض کنم در خصوص اشاره ایی که به موضوع عکس برداری از نمایش داشتید و اشاره به کامنت متاسفانه توهین آمیزی که به گروه ما و سالن شده بود از طرف یکی از مخاطبان (و بهتر از من تفاوت توهین و نقد رو می دونید) ببینید سالهاست مسله ایی در تئاتر ایران در حوزه تبلیغ اثر نمایشی وجود داره که شاید واکاوی اون در این مجال نگنجه اما ایده عکس برداری از این اجرا توسط مخاطب - البته با رعایت حرمت و حریم مخاطبان ... دیدن ادامه ›› دیگر و عدم بهم ریختن تمرکز دیگران که در تمام شب های این اجرا رعایت شده بود- در راستای انعکاس هرچه بیشتر بخش هایی از یک کالای فرهنگی در فضاهای مختلف برای آشتی بیشتر و بیشتر و بیشتر مخاطبان بالقوه تئاتر هست. فرایندی که با در نظر گرفتن مسائل مختلف میتونه کمک شایانی به جذب بخش مهمی از جامعه که هرگز تئاتر ندیدند بکنه. شاید معترض به حرف من باشید با این استدلال که این ایده تمرکز بازیگر و تماشاگر را بهم می‌ریزد اما باید بگم بر خلاف رفتار ناشایست مخاطب گرامی که به این موضوع معترض بودند و حتی بدیهی ترین مسله ممکن در رفتار یک تماشاگر فهمیم که نشستن برروی صندلی با شماره مشخص شده برروی بلیت رو با بهانه ایی عجیب رعایت نمی کردند در تمام چند شب گذشته کوچکترین اعتراضی به این ایده شکل نگرفت بلکه استقبال تماشاگر با این ایده جدید حتی من رو به فکر فرو برده که اجرایی طراحی کنم که تماشاگران بتونند در اون به راحتی حلقه ارتباطی باشند برای شبکه سازی پخش و انعکاس یک محتوا و کالای فرهنگی در جامعه.
امیدوارم زیاده نویسی من رو ببخشید و باز هم ممنونم که نظرات و نقدهاتون رو برامون نوشتید.
۱۸ شهریور ۱۴۰۱
ملانقطی تیوال
الان رفتم خوندم. من دیروز اصلا تهران نبودم تیوال چک نکردم بودم از خجالتش در می‌اومدم. بیماره قشنگ طرف الان کامنت‌هاشو خوندم خیلی وضعش داغونه از فیک هم فیک‌تره و جالبه شماخت کامل رو همه‌مون داره ...
دقیقاً👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

حس ششم می گه از فداییان ایمانیان😉
۲۶ شهریور ۱۴۰۱
سحر بهروزیان
دقیقاً👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻 حس ششم می گه از فداییان ایمانیان😉
هرکی هست که برتش شفای سرعتی طلب می‌کنم که انقدر بیکاره.
۲۶ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید