نمایشنامه عالیه ولی واقعاً دلیل اصرار بر اجرای چنین آثاری که با ممیزی فراوان روبهرو میشن رو نمیفهمم؟!چه کاریه آخه؟!
من چون دوستان پیرامون اینکار خیلی مطلب گذاشته بودند رفتم و نمایشنامه رو خوندم،به عنوان نمایشنامه خیلی دوستش داشتم ولی به عنوان نمایشی که روی صحنه بیاد حقیقتش چه با ممیزی چه بدون اون علاقهای به دیدنش ندارم.
ای کاش شرابطی بود که میشد این نمایشنامه عینا و بدون کوچکترین ممیزی روی صحنه میرفت...امیدوارم روزی برسه که بساط ممیزها و قیچی بدست ها از هنر ایران جمع شه....یکی از بزرگترین افسوس های تاتری من ،ندیدن اجرای اوایل دهه هشتاد همین نمتیشنامه هست...تو اون روزای خوب این نمتیشنامه با کمترین سانسور ممکن به روی صحنه رفت و علاقه مندان تاتر از دیدنش ملذوذ شدند...بالاخره تو همین سالنای تهران یه روزی این نمایشنامه کامل اجرا خواهد شد
نکته ای که آقای فدایی فرمودن نکته دقیقیه که خانم اردویی هم در گفت و گو شون به اون اشاره کردن . این متن ویژگی های خاصی داره ، از جهتی بسیار خوشخوان و دلنشین نوشته شده ، از جهتی هم به شدت فضای انتزاعی و غریبی داره که کار اجرا رو سخت می کنه .
ولی شاید تجربه کردن این حس که ببینیم کارگردان با متن غریب و مورد علاقه ما چه کرده بر روی صحنه ، تجربه هیجان انگیز و جالبی باشه !