در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سبحان بابائی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 15:56:26
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
سبحان بابائی (sobhanbabaei)
درباره نمایش سر نخ i
امیر مسعود و آتنا صیادی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محمد فروزنده و امیر مسعود این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سبحان بابائی (sobhanbabaei)
درباره نمایشنامه‌خوانی اژدها i
" وقتی جسمِ یه آدمی رو دو شقّه می‌کنی، چی می‌شه؟ می‌میره.
اما وقتی روحِ کسی‌ـو از وسط دو نیم کُنی . . . "
سبحان بابائی (sobhanbabaei)
درباره نمایشنامه‌خوانی اژدها i
یه خسته‌نباشیدِ تُپُل،
تقدیم به همّه‌ی اعضای زحمتکشِ گروهِ «اژدهااااااااااااااااا» . . . 🧡
رونمایی از لوگوتایپِ «پلاتو سوژه» ‌‌/ ‌ [ Design by Sobhan Babaei ]

امیرمسعود فدائی و بهاره مکرم این را خواندند
جواد امیدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرای معمولی و متعادلی بود.
نه عنصرِ شگفت‌انگیزی داخلِ کار بود، نه عنصرِ فاجعه‌باری؛
تنها بعضی از چیزها اندکی خوب، و بقیه‌ی چیزها کمی بد بود.
طراحیِ نور و صحنه، دلنشین و صمیمی بود.
طراحیِ میزانسن‌ها هوشمندانه و خوش‌ریتم بود.
طراحیِ لباس ضعیف بود و استایل نداشت.
اکثرِ بازیگرها در برخی لحظات، تلورانسِ حسی و شخصیتیِ زیاد و غیرقابلِ‌باوری را بازی می‌کردند.
میثمِ نیکخواه بازیِ کاملَن ژوست و باورپذیری داشت.
الهام رضایی هم بازیِ خوب و ترازمندی ارائه داد.
اما بازیِ بقیه‌ی افراد، از کیفیتِ کمتری ... دیدن ادامه ›› برخوردار بود.
و با کمالِ احترام، خانم دلارام زرگر بازیِ بسیار ضعیف و دبستانی‌ای از خودشون به‌جا گذاشتن.
پوستر و تبلیغاتِ کار، بسیار بسیار ضعیف و اسفناک.
‌ [ بر خلافِ کُندیِ ریتمِ داستان، که ارتباط مستقیمی با دراماتورژیِ نادرست نمایشنامه، و همچنین دراماتیزه نشدنِ برخی موقعیت‌های نمایش داره ] ریتمِ کُلی و انرژیِ بازیگرا بسیار خوب، مطلوب و شایسته بود.

به امیدِ دیدنِ «تئاتر»هایِ بهتر و خستگی‌به‌دَرکُن‌تَر.



( عکس‌ها: سبحان بابائی /
Photos by © Sobhan Babaei, 2023 )
ممنون برای عکسات.. دوستِ همیشه نارنجی پوشِ میثمِ نیکخواه
۰۴ خرداد ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
{ زندگی در این جهان، وَ در این ایران }
بازیگران ( به‌ترتیب ورود )

مهسا برخوردار . . . ویکتوریا
سبحان بابائی . . . مترانپاژ
حسین کرمی . . . کالوشین
زهره پناهی . . . مارینا
محمد جوادی . . . کامایف
علیرضا نیکخواه . . . دکتر روکوسویف
امیر مسعود این را خواند
امیرمسعود فدائی، Reza1991s و سید حسام حجازیان این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یکی از رفقای خیلی خوبِمون «ستوده»، امشب یه بشقاب پرتقالِ پَرپَرشده برامون آورد؛ و اون خییییییلی خوشمزه بود و بسیار بسیار چسبید! ??
[ ? ]
خریدار
حسین ابراهیم نیا (hosseinniya)
به ما هم میرسه اگر بیایم اجرارو ببینیم ؟ ?
۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سبحان بابائی (sobhanbabaei)
حسین ابراهیم نیا
به ما هم میرسه اگر بیایم اجرارو ببینیم ؟ ?
والّا احتمالش کمه؛ اما غیرِممکن هم نیست. ?
۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خواهش میکنم نوش جان?
۰۹ بهمن ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
قضیه چیه؟
داوود مهرداد این را خواند
Mohammadreza Bihamta این را دوست دارد
قضیه قضیه ی مترانپاژه ..
۳۰ دی ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سبحان بابائی (sobhanbabaei)
درباره نمایش او دو i
من نخستین شبِ اجرای این نمایش‌ـو دیدم، و اگه بخوام به‌عنوانِ یه مخاطب صحبت کنم،
می‌تونم بگم که با توجه به پتانسیل‌هایی که از گروه می‌شناختم، و ذهنیتی که تبلیغاتِ کار بهم داده بود، انتظارِ خیلی بیشتری از این نمایش داشتم؛
اما خب... بازم به نظرم بچه‌ها کارِشونو توی مسیرِ درستی پیش بُرده بودهَ‌ن.

فکر می‌کنم باید یک بارِ دیگه کارو ببینم که بتونم صِرفْ به‌عنوانِ یک مخاطب و تماشاگر، نظرَمو کامل بیان کنم.

اما می‌تونم اذعان کنم که بازیِ وحید پیشگاه‌زاده، سارا فتحی، و مهدی رفیعی یک سر و گردن که هیچ، ده‌ها سر و گردن از همه‌ی بازی‌های دیگرشخصیت‌ها قوی‌تر بود.‌
سبحان بابائی (sobhanbabaei)
درباره نمایش او دو i
دیدگاهم درباره‌ی اجرا که به‌کنار؛ درباره‌َش بیشتر ​خواهم پرداخت.

‌اما نظری در رابطه با پوستر داشتم، که تصمیم گرفته بودم اظهار نکنم، اما توی تصمیم‌گیریِ نهائیم به این نتیجه رسیدم که گفتنش خالی از «لطف» نیست.

پوسترِ این نمایش، به‌شدت افتضاح، و یکی از بدترین پوسترهاییه که در طولِ زندگیم باهاش مواجه شدم.
و فکر می‌کنم این نظرم هم برآمده از انتظارِ ویژه‌ای بود که ازشون داشتم؛ وگرنه همه‌َمون گاهی پوسترهایی می‌بینیم که «رَسمَن» توهین به شعورِ گروهِ نمایش، و همچنین توهینِ به همه‌ی مخاطبانِ اون نمایشه؛ که البته تکلیفِ این دست از پوسترها مشخصه... که معمولَن یا با گوشی سرِهم شده، یا طراحش از علمِ طراحیِ پوستر، فقط یه چیزی شنیده بوده [حتا ندیده بوده].

اما با توجه به انتظاری که من از توانمندیِ بچه‌ها داشتم [ و با توجه به اینکه پوستر بر اساسِ ساختارِ بصریِ درستی طراحی شده ] این پوستر، ... دیدن ادامه ›› ضدِحالِ بسیار بسیار بسیار بزرگ و فاجعه‌باری بود برای من.
( البته تایپوگرافیِ نمایش‌ـو می‌پسندم، و روی نقدم بیشتر به خودِ پوستر و موشن‌پوسترِ کاره)

البته... البته...
شاید من هم خیلی متخصص نباشم ها...
شاید نظرِ من اصلَن معیار یا حتا پذیرفتنی نباشه...
شاید واقعَن دانلود کردنِ یه عکسِ کم‌کیفیت از از گوگل و
بهره‌گیریِ از یکی دو تا فیلتر و اپلیکیشنی که توی اینستاگرام هم ترِند شده و
کنارِهم چیدنِ همه‌ی این فایل‌های دانلودی،
شیوه‌ی خوب و نو و ایده‌آلیستی باشه برای طراحیِ یه پوسترِ جذاب!

خلاصه که شرمنده، من یه‌کوچولو رُکَم. ♥️
عزیز دلِ برادر؛ من هم با تو موافقم، واقعا از من و گروهم انتظار بیشتری میرفت به وااقع!
میذاریمش به حساب عجله و مجوز نگرفتنِ اتود های اصلی...
اما امیدوارم و امید دارم به دلیل اینکه وسط کار، گرافیک و طراحی رو از دست شما گرفتن (به علت عدم رضایت) و بعدتر
حتی از بخش بازیگریِ این پروژه هم کنار گذاشته شدی؛ تاثیری روی نظرت نذاشته باشه.
ارادتِ غلیظ.
۲۱ آذر ۱۴۰۰
سبحان بابائی (sobhanbabaei)
کیوان فیضی
عزیز دلِ برادر؛ من هم با تو موافقم، واقعا از من و گروهم انتظار بیشتری میرفت به وااقع! میذاریمش به حساب عجله و مجوز نگرفتنِ اتود های اصلی... اما امیدوارم و امید دارم به دلیل اینکه وسط کار، گرافیک ...
مخلصم؛ منم چون سطحِ انتظارم از خودت و رفقا بالا بود، حساسیتِ نظرم رفت بالا. وگرنه عرض که کردم، از بعضی از پروژه‌ها و افراد اصلَن نمی‌شه انتظارِ خاصی داشت، چه برسه به اینکه بشه درباره‌ش نظر داد.

اگه هم مبنای نظرم از روی احساسات و هیجانات بود، هیچ‌وقت به خوب بودنِ تایپوگرافی اشاره نمی‌کردم و فقط تلاش می‌کردم عقده‌گشایی کنم.
درضمن، اگه هم نمی‌شه برای پاسخِ نظراتِ وارده، فقط دلایلِ حقیقی و منطقی بیاری، دلیلی نداره که دست به دامنِ شایعات و تولیدِ خبر از سوی خودت بشی؛ چون اعتبارِ خودت می‌آد پایین، فدای تو بشم.
خیلی تفاوت هست بینِ «بیرون اومدن» و «کنار گذاشته شدن»؛
فکر می‌کنم همه‌َمون اون‌قدر ... دیدن ادامه ›› فارسی بلد باشیم که تفاوت‌شون‌ـو بفهمیم.
البته منم امیدوارم این سوءِتفاهم، حاکی از شنیده‌های نادرست از اطرافیانِ ناآگاه باشه،
نه ایجادِ یه خبرِ من‌درآوردی از سوی خودت، به دلیلِ کمبودِ پاسخ‌های منطقی.

آرزوی موفقیت‌های بزرگ و مجوز گرفتنِ اتودهای اصلی در کارهای آینده ?
ارادتِ غلیظ‌تر.
۲۱ آذر ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ایده، طرحِ داستان، و کارگردانی رو به‌شدت دوست داشتم.
به نظرم نمایشنامه یه‌کم گُنگ بود و می‌تونست پرداختِ روان‌تری داشته باشه،؛ نقاطِ مکاشفه‌ی درام برای مخاطب، اندکی کم‌رنگ بود؛ به‌نوعی، شاید بشه گفت که مخاطب یه‌کم دیرتر از بزنگاهِ طلائی و مناسبِ نمایش، ارتباطِ رویدادها و وقایع‌ـو کشف می‌کنه.
مدت‌زمانِ صحنه‌ی پایانی هم [ با همه‌ی چشم‌نوازی‌ها و جذابیت‌هایی که داشت ] یه‌کم طولانی نوشته و طراحی شده بود.

اما در کل، اجرایی بود که از دیدنش راضی هستم و خوشحالم که تجربهَ‌ش کردم.
موسیقی، طراحی و اجرای صداهای پس‌زمینه و افکت‌ها، بسیار خوب و تمیز بود.
ایده‌ی طراحیِ صحنه خوب بود، اما در بخش‌هایی از ساخت و اجرا، دچارِ ضعف یا کمبود شده بود.
گریم و چهره‌پردازی، افتضاح و بسیار بد؛
طراحیِ لباس، خیلی خوب؛
بازی‌ها، بسیار گیرا و به‌جا؛
و نورپردازی، بدونِ شک، فوق‌العاده بود. ?
امیرمسعود فدائی این را خواند
حسام نبوی و ندا محمدلو این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سبحان بابائی (sobhanbabaei)
درباره نمایش سهیل i
پازلی به‌هم ریخته از ایده‌ها و لحظه‌هایی جذاب و خوب.
اگه مخاطب بدونِ اینکه بخواد به مفهومِ «دیالوگ» ، «خط داستانی» و یا حتا خودِ «درام» فکر کنه، بیاد این نمایش‌ـو ببینه، از بعضی از صحنه‌ها و قاب‌هایی که درست می‌شه، قطعَن لذت می‌بره؛
اما اگه بخوایم به عنوانِ یک «تئاتر» بهش نگاه کنیم و مورد انتقاد قرارش بدیم،
کارِ ضعیفی به‌شمار می‌آد ، که البته مشخصه پس‌زمینه و ایده‌ی نو و درستی داشته، اما در مرحله‌ی پرداخت، دراماتورژی و کارگردانی، دچارِ ضعف‌ها و کمبودهایی خیلی اساسی شده.
نمایشِ خلاقانه، به‌یادموندنی و هوشمندانه‌ای بود.
همه‌ی کارو خیلی دوست داشتم؛
اما اون یه تیکه‌ای که رپ پلِی شد و رقص نور زد، خیلی افتضاح، کلیشه و بی‌بندوبار بود.
اما در کل اجرای جذابی بود.
همگی خسته نباشید.
" وقتی که من عزیزکرده‌ی اویَم، قطعَن اهانت به من، اهانت به اوست! "
می‌آم . . .
امیرمسعود فدائی، Negin Fooladi و لیلا مظاهری این را خواندند
مهدی محبعلی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 

زمینه‌های فعالیت

تئاتر
هنرهای تجسمی
سینما

تماس‌ها

IMDb
Instagram @SobhanBabaei
sobhanbabaei