در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سعید عیسایی
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 22:38:37
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
نظر حسین سناپور (نویسنده و منتقد ادبی) در مورد هملت پشتکوهی
نظر «حسین کیانی» (نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر) درباره‌ی نمایش «هملت پشت‌کوهی»

نمایش «هملت پشت‌کوهی» با کارهای قبلی ابراهیم پشت‌کوهی، یک تفاوت عمده دارد و آن نزدیک‌شدن به لایه‌های زیرین سطح اجتماعی است؛ یعنی آدم‌هایی که کم‌تر دیده و شنیده می‌شوند،کم‌تر مبدل به درام می‌شوند و زندگی‌های‌شان کم‌تر در درام‌ها تجلی پیدا می‌کند. البته کارگردان، دغدغه‌های همیشگی خودش را در این نمایش هم داشت، همان فرهنگ و آداب و اقلیم و بومی که از آن ریشه گرفته و بالیده و آمده، و چه‌قدر خوب بود که اصرار نداشت زبان نمایش، زبان فارسی رسمی باشد. به لحاظ موقعیت هم، با موقعیتی مواجه‌ایم که می‌تواند در هر خانواده‌ای اتفاق بیفتد، بنیان خانواده را برملا بکند و باعث بشود کاراکترها خودِ واقعی‌شان را نشان بدهند. این نمایش اساساً شمایی بود از جامعه‌ی ایرانی، و مخصوصاً طبقه‌ی فرودست و جامعه‌ی زیر متوسط. این اتفاق خوبی در نمایش بود. هم در طراحی متن و هم طراحی اجرا و هم جزییات خیلی جزیی‌پردازی کرده بود.گرچه شاید این حجم از واقع‌گرایی را بعضی‌ها دوست نداشته باشند اما من شخصاً دوست دارم، چون کمک می‌کند در راستای بهتر تبیین‌شدن محتوای اثر.
دغدغه‌ این روزها چیزی است که در تئاتر گم است. انگیزه‌های انسانی این روزها خیلی در تئاتر ناپیداست. توصیه می‌کنم دوستانی که می‌خواهند تئاتر دغدغه‌مند با انگیزه‌های انسانی ببینید، نمایش ابراهیم پشت‌کوهی را از دست ندهند.
نظر دکتر خاویر هرناندز در مورد هملت پشتکوهی
یادداشت مهدی عظیمی در روزنامه هفت صبح
سلام
«قضاوت کردن و تخریب کردن در این روزگار که عصر آواتارهاست کار بی هزینه ای است»
درباره مسائل مطرح شده برای روشن شدن اذهان دوستانی که در تیوال فعال هستند لازم است چند نکته را ذکر کنم.
اول این که ابراهیم پشت کوهی و گروه تئاتر
تی تووک در تمام ۲۴ سال فعالیتش همیشه اولویتش تئاتر به عنوان یک هنر بوده است چه زمانی که در بندرعباس نمایش تاریخ سرکوب [ش] توقیف می شد و دادگاهی می شد چه زمانی که کارگردانی اول جشنواره فجر را برای نمایش «وقتی ما برمی گردیم دو پای آویزان مانده است»می گرفت و چه زمانی که در آلمان و روسیه و…جایزه می گرفت.در تمام این سالها تجربه گرایی در اولویت گروه ما بوده است و هرگز وارد بازی تئاتر به مثابه کالای تجاری نشده ایم.از مصائبی که بر این گروه رفته سخنی نمی گویم که جای آن در این مجال نیست.اما دوستی گفته روابط عمومی گروه مشترک است با نمایش آهو و … اگر منظورتان محسن بیده است که ایشان تنها رابط گروه برای پست گذاشتن در پیج هایی چون تئاتر بازها و… است که آن هم از روی مهر و دوستی به خاطر این که ابراهیم پشت کوهی نزدیک به ۴ سال است در اینستاگرام فعالیت ندارند به ما پیوسته است یا اگر منظورتان احمدرضا حجارزاده است که او هم چند روز از پیوستنش به گروه ... دیدن ادامه ›› نمی گذرد.
اما در مورد پروفایل های یک روزه
آقای پشت کوهی در پایان بعضی اجراها از تماشاگران خواستند چون تبلیغات گروه بنا به دلایلی دیر شروع شده بیلبورد ما باشند و در صفحه های خودشان و صفحه نمایش در تیوال نظراتشان را بنویسند.در پایان این اجراها تماشاگرانی بوده اند که اعلام کرده اند حاضرند هر کاری برای این نمایش انجام دهند.
هملت پشت کوهی کاری از یک گروه است که «سالها با هم در بندرعباس زندگی کرده اند و بدون بازیگر چهره و بودجه خاصی»با عشق ساخته شده است از همین رو از همه کسانی که عاشق تئاتر هستند دعوت می کنیم بدون قضاوت ناشی از نظرات مثبت و منفی دیگران خود به تماشای نمایش بنشینید ، نظر شما هر چه باشد برای ما محترم و قابل احترام است و دست شما را به دوستی می فشاریم . اساسن تئاتر هنر گفتگو است و ابراهیم پشت کوهی اعلام کردند اگر دوستان تیوالی علاقمند باشند حاضرند در پایان یکی از اجراها جلسه گفتگو و نشست دوستانه با شما داشته باشند و با هم به تبادل آرا بپردازیم .
نکته پایانی؛ چه از نمایش خوشتان بیاید چه نیاید ، عاشقی بازیگران این نمایش روی صحنه را متوجه می شوید و می بیند که در عصر آواتارها بازیگران هملت پشت کوهی بی نقاب روی صحنه زندگی می کنند
با احترام و کرنش
سعید عیسایی
دستیار کارگردان هملت پشت کوهی
با احترام ... چرا کامنت‌های منفی هاید میشه ؟ چرا از روی برجسته برداشته میشه ؟ بهتر نیست که نظراتِ مخالف را هم تاب بیاریم ؟
۲۳ فروردین ۱۴۰۱
پوریا صادقی (spouria)
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
پس فکر کردی به خاطر شهد شکرک زده ی قلمت خوندم؟!
۲۶ فروردین ۱۴۰۱
پوریا صادقی (spouria)
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
حقیقت اینه که امید دارم همونجور که از اون قلم سادومازوخیستی قبلیت به قلم فعلیت رسیدی، یه روزم جوری شیرین مینویسی که نشه نخوند و دوباره نخوند...
جوانیه و هزار امید و آرزو...
۲۶ فروردین ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پیشنهاد اتابک نادری برای تماشاگران :

اولین نمایشی که در سال جدید دیدم.
واقعا شگفت زده شدم و لذت بردم، پشتکوهی کاری بسیار متفاوت نسبت به کارهای قبلی اش ارائه داده که این رئالیستی‌اش شیرینی و آغافلگیری آثار سورئالیستی قبلی اش را پر رنگتر دارد.
تماشای این نمایش را از دست ندهید.
نظر همایون ارشادی در مورد نمایش مثل آب برای شکلات:
نخستین عنصری که مخاطب در هر نمایش با آن روبرو می شود طراحی صحنه است و اهمیت آن به این دلیل است که تماشاگر تا پایان اجرا با آن سر و کار دارد ، این مهم است که طراحی صحنه خسته کننده نباشد و تازگی خود را در طول نمایش برای مخاطب حفظ کند . باید بگویم طراحی صحنه نمایش مثل آب برای شکلات جای تبریک دارد، در طول اجرای نمایش چیزهای تازه ا ی برای جذب و ایجاد شگفتی در مخاطب درنمایش وجود دارد.
جدا از طراحی صحنه در مجموع از بازیگران گرفته تا موسیقی و نور ریتمی مناسب را در این اجرا ایجاد کرده بودند و امتیاز آن این بود که این ریتم پر انرژی یکنواخت نبود . باید به کارگردان ، بازیگران و دیگر عوامل این اجرا تبریک گفت .
امیرمسعود فدائی، امیر مسعود و تانیا این را خواندند
محمد لهاک این را دوست دارد
نمایش خرچنگ خانگی اولین کاری بود ک من موفق شدم از این کار گردان ببینم
و بهترین نمایشی بود ک دیدم
نمایش نامه ، موسیقی ، بازیگرا، همه چیز همون جوری بود که از ی نمایش کامل و بینظیر انتظار میره
بازی گاتا عابدی فوق العاده تاثیر گذار بود
چند جا با بازی ایشون گریه م گرفت خیلی حسو درست انتقال میدادن
منتظرم هرچی زودتر اجرای این گروه به تهران
بیاد تا بعد از مدتها بتونم ی نمایش خاص و لذت بخش دیگه ببینم ??✌?
۲۸ آذر ۱۴۰۰
پریا معتمد
نمایش خرچنگ خانگی اولین کاری بود ک من موفق شدم از این کار گردان ببینم و بهترین نمایشی بود ک دیدم نمایش نامه ، موسیقی ، بازیگرا، همه چیز همون جوری بود که از ی نمایش کامل و بینظیر انتظار میره بازی ...
بله موافقم، گاتا عابدی بازیگر متمرکز و مسلطی که بازیش در خرچنگ خانگی بسیار روان و باورپذیر بود، البته از این نگذریم که استاد پشت کوهی بازیگیریه بسیار خوبی از بازیگرانش دارد.
۲۸ آذر ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 

زمینه‌های فعالیت

تئاتر
هنرهای تجسمی

تماس‌ها

09379842933