در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال محمد جلیلوند | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 22:33:39
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
نمایش شالهنگ رو شب گذشته دیدم.اجرای نمایش به شکل تک پرده عموما کار سختیه اما به نظرم گروه از عهده انجام آن برآمدند.نمایش به لحاظ ریتم وضعیت خوبی داشت که بخش مهمی از،آن به نمایشنامه و بخش دیگر مدیون کارگردانی است.بازی ها هم با وجود برخی اشکالات تقریبا یکدست بوده و تماشاگر را اذیت نمی کرد.خسته نباشید به گروه نمایش و به امید کارهای بهتر.
امشب نمایش رو دیدم و چند نکته به نظرم اومد که اینجا می نویسم:اول یکدستی و ریتم قابل قبول کار که اصلا مخاطب را با وجود دیالوگ محور بودن خسته نمی کنه. دوم بازی های خوب و یکدست چهار بازیگر نمایش که گاه تک لحظه های درخشان داره. سوم کارگردانی قابل قبول پیمان محسنی در اولین تجربه کارگردانی. قطعا این نمایش ضعف هایی هم داشته که به نظرم چندان به چشم نمیاد.(محمد جلیلوند/روزنامه نگار و منتقد سینما)

خسته نباشید برای اعضای محترم گروه نمایش رضا که قطعا پروسه پرزحمتی را برای اجرا گذرانده اند.نمایشنامه رضا که فرم اپیزودیک داشته و حول محور تعدادی از زوار امام هشتم می گذرد، فرمی کاملا آشنا و تا حدودی تکراری دارد که همین موضوع توجه مخاطب را معطوف به محتوای نمایشنامه می کند. از این منظر، نمایش از اپیزود اول تا سوم خوب از کار درآمده و مانور نویسندگان آن روی یک تم (تمرکز روی فرزند) به یکدستی آن کمک کرده است.اما از اپیزود چهار به بعد، این یکدستی بهم ریخته و تم های مختلف وارد نمایشنامه می شود‌. پرده پایانی در یک نمایشنامه فارغ از اینکه چه کسی و در چه دوره زمانی آن را نوشته، مختص گره گشایی و جمع بندی است که در رضا به شکل بدی انجام گرفته است. دیالوگ های بازیگر زن اپیزود آخر تماما ترکی است و این موضوع کار را برای تماشاگری که هیچ شناختی از این زبان ندارد، به شدت دشوار می کند. تا جایی که من چیز زیادی از قصه اپیزود آخر نفهمیده و تنها شاهد یک بازی خوب اما به هدر رفته از بازیگری بودم که تسلط خوبی روی دیالوگ هایش داشته و تلاش قابل تحسینی برای واقعی تر شدن بازی اش می کرد. بازی ها هم در کل خوب بوده و در بسیاری لحظات جور ضعف های موجود در متن را می کشید. به خصوص سالار کریم خانی و پیمان محسنی. در آخر اینکه گهگاه لا به لای دقایقی از نمایش رضا ریزه کاری هایی دیدم که بابت آن لحظات اندک به کارگردان و نویسندگان کار تبریک می گویم. (محمد جلیلوند منتقد و روزنامه نگار حوزه سینما و تلویزیون).
ممنون که وقت گذاشتید جناب جلیلوند🌷
۲۳ شهریور ۱۴۰۱
امیرحسین آقایی
سلام و ممنونم ازتون،جسارتا ولی فکر می کنم که اعلام این نظر که پرده پایانی در یک نمایشنامه،مختص گره گشایی و پایان بندی است... یک تعریف کلاسیک و خیلی کلی و البته سلیقه ای از نمایشنامه نویسی باشه ...
موفق باشید
۲۳ شهریور ۱۴۰۱
سالار کریم خانی
ممنون که وقت گذاشتید جناب جلیلوند🌷
سپاس
۲۳ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش شب جنایتکاران که امشب موفق به دیدنش شدم، از چند جهت دارای اهمیت. نخست، وفاداری به نمایشنامه خوزه ترایانا و دیگری ساختار و فرم روایی نمایش و میزانسن های ساده اما هوشمندانه. در وهله بعد، باید به بازی های درخشان محممدرضا حسین زاده در نقش کوکا و شیرین عطااللهی در نقش لالو اشاره کرد که هماهنگی خوبی میانشان وجود داشته و بده بستان های مرسوم در صحنه نمایش به شکل مطلوبی میان این دو جریان دارد. در واقع این دو در کنار سوگند دیانی به عنوان دیگر نقش اصلی کار، نقشی کلیدی در حفظ ریتم داشته و تنش حاکم بر آن را به تماشاگر منتقل می کنند. میزانسن ثابت نمایش هم به دلیل لایه لایه بودن ((دو لایه یکی در عمق میدان و دیگری در فاصله ای اندک با تماشاگر))، فوق العاده از کار درآمده و یکی از نقاط مثبت آن تلقی می شود. همین طور طراحی صحنه ساده اما کاملا در خدمت داستان که از باورپذیری نسبی برخوردار است.در پرداخت شخصیت ها، لولا و کوکا بهتر از ببا از کار درآمده اما ضعف هایی هم در آن مشاهده می شود که یکی از آنها مربوط به اسکیزوفرن بودن لولاست. در جایی او می گوید که از خانه بیرون نرفته چون از خیابان رد شدن را بلد نیست. چیزی که ذهن تماشاگر را به سمت اوتیسم سوق داده و آن را متبادر می سازد. در یک جمع بندی کلی می توان شب جنایتکاران را نمایشی جذاب و به شدت خوش ریتم به حساب آورد که اجزای مختلف آن به خوبی در هم چفت شده و تماشاگر را راضی از سالن به بیرون می فرستد.
مینا این را خواند
مهدی محبعلی، علی عبدالرحیم و سوگند دیانی این را دوست دارند
ممنون از لطفتون
۰۱ شهریور ۱۴۰۰
درود سپاس از توجهتون...
۰۲ شهریور ۱۴۰۰
ممنون از حضور شما
۰۲ شهریور ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
در اجرای روز دوم نمایش حقایق درباره ی ماهی مرده به کارگردانی مهدی نعمتی بازیگرانی همچون:بهزاد فراهانی و بهزاد خداویسی در کنار تماشاگران به تماشای این اجرا نشستند. در پایان فراهانی طی سخنانی از زحمات گروه برای اجرای نمایشنامه سخت و دشوار محمد چرمشیر تمجید کرده و بازی بازیگران آن را قابل تحسین دانست. در آخر فراهانی و خداویسی در کنار گروه نمایش عکس هایی به یادگار انداخته و در کنار تماشاگران راهی خروجی سالن استاد مشایخی شدند.
مجتبی آقاجانی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فکر نکن من هیچوقت به مرگ فکر نکردم.برعکس من همه عمرمو به مرگ فکر کردم.ولی فکر کردن با جدی جدی مردن خیلی فرق داره.
تا اینجا همه چیز رو به شوخی برگزار کردیم.اما این انگار یه موضوع جدیه.
خواب و بیداری.عقل و بی عقلی.خنده و گریه.
نمایش حقایقی درباره ی یک ماهی مرده به کارگردانی مهدی نعمتی براساس نمایشنامه ای از محمد چرم شیر، سرگذشت نمایشنامه نویسی است که از کودکی به سبب کتک خوردن از دوستان خود دچار ترس و اضطراب شده و حال در بزرگسالی نیز این ترس و وحشت را با خود حمل کرده و جسارت ارائه نمایشنامه های خود به جامعه هنری را ندارد. او که خود را در خانه حبس کرده به مرور دچار توهم شده تا اینکه یک روز ...
نمایش منهای ۲ در نیاوران به صحنه می‌رود
سینما و تلویزیون > تئاتر - همشهری آنلاین:
نمایش «منهای ۲» نوشته "ساموئل بنشتریت"، به کارگردانی "مهدی نعمتی" در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.
به گزارش همشهری آنلاین، نمایش «منهای 2» مربوط به دو پیرمرد است که در بیمارستان بستری شده اند.

دکتر به دکتر به آنها خبر می‌دهد که یک یا از آنها سرطان کلیه و دیگری سرطان ریه دارد و به همین خاطر بیشتر از دو هفته زنده نمی‌مانند.

آنها تصمیم به فرار از بیمارستان می‌گیرند و ... .

"مهدی نعمتی" درباره داستان نمایش و پیامی که برای مخاطب دارد، می‌گوید: نمایشنامه ... دیدن ادامه ›› «منهای 2» امیدی در دل خود دارد و پیامی را به مخاطب می‌دهد که باید تا آخرین لحظه عمر زندگی کرد و امیدوار بود.

وی با اشاره به کوتاه شدن مدت زمان نمایش «منهای 2» می‌گوید: ما نمایشنامه را با بررسی‌هایی که در حدود دو ماه به طول انجامید، کوتاه‌تر کرده‌ایم.

در نمایشنامه اصلی شخصیت‌های داستان پرداخت بیشتری دارند. ما در ویرایشی که داشته‌ایم مقدمات را کم و پرداخت شخصیت‌ها را فشرده کرده‌ایم.

کارگردان نمایش «منهای 2» می‌گوید: ما هیچ شخصیتی را حذف نکرده‌ایم. سعی ما بر این بوده که پیام اصلی نمایش، تم اصلی و کارکترها را حفظ کنیم.

دیالوگ‌های فرعی را حذف کرده‌ایم و به دیالوگ‌های اصلی پرداخته‌ایم.

وی تاکید می‌کند: زمان اجرا در نمایشنامه اصلی 120 دقیقه بوده و ما این زمان را به 60 دقیقه رسانده‌ایم.

نخستین اجرای نمایش «منهای 2» از 15 تیر آغاز می‌شود و تا 10 مرداد ادامه دارد.

این نمایش هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 18:30 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.
فائزه ج این را خواند
محسن قربانی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید