«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
فراوان سخن باشد آکنده گوش
نصیحت نگیرد مگر در خموش
لحظه به لحظه ی این نمایش پر از مفهوم بود که برای گفتن و فهمیدنش نه به کلمات نیاز بود و نه به گوش سپردن
اپیزودهای: اول،درگاه الهی،هنرمندخالق و کنسرت زانوها بی نظیر بودن
خلاقیت شما در به تصویر کشیدن این ایده واقعا جای تشویق داره
امیدوارم شاهد اجرای ایده های نو و بی بدیل دیگری نیز از شما باشیم
خسته نباشید میگم به این گروه هماهنگ و عالی
تنها انتقادم به سیستم پخش صداست و نویزهای آزاردهنده ای که گاها مخل تمرکز میشد
همچنین ورود و خروج تماشاگران حین نمایش که کاش بیشتر رعایت میشد
در شب دوم اجرا این نمایش رو به تماشا نشستم اول از همه باید خسته نباشید جانانه ای به سالن شهرزاد بگم که با “هشتاد دقیقه” تاخیر رکورد خودش را در بی نظمی ارتقا داد.نمایش که می بایست ساعت ۲۱ آغاز میشد ساعت۲۲:۱۰ دقیقه به اجرا رفت ،این سالن متاسفانه هیچگونه ارزشی برای زمان مخاطب قائل نیست و هر بار با هر اجرا داره بدتر از قبل شیوه مدیریتش رو پیش می بره.با این همه انتقاد به این سالن میشه و هیچ بهبودی در کیفیت مشاهده نمیشه.
خداقوت به همه عوامل و بازیگران،حرکات موزون بسیار هماهنگ و جذاب بود و خواننده محترم صدای گیرا و زیبایی داشتند اما هیچ جزییاتی از داستان برای مخاطب آشکار نیست.این نمایش دیالوگ نداره و تکیه فقط بر روی پرفورمنس هست که کافی نیست.به نظر من باید شخصیت های اصلی با چند خط دیالوگ خط داستان رو برای تماشاگر واضح می کردندیا لااقل قبل از اجرا با یک کاتالوگ این توضیحات داده میشد.به عنوان شخصی که بر داستان شمس و مولانا اشراف داره و از نوجوانی علاقمند به مولانا هستم باید بگم برای من و دوستانم مشخص نبود حتی کدام بازیگر نقش شمس رو داره و کدام مولانا! بازیگر آقایی که یکی از این دو نقش مذکور را داشتن و با جلیقه آبی رقص سماع رو انجام میدادن در خیلی از صحنه ها به طور اغراق آمیزی حالت تلو تلو خوردن و کلافگی رو نشون میدادن که از جذابیت کار کم می کرد.مشخص نبود پسر بچه چه کسی بود و یا بازیگری که لباس مشکی به تن داشت و صورت سفید. یا حتی نیروهای شر که هر بار به یه نفر آسیب میزدن و می کشتند و در صحنه بعدی همان شخص با رقص به صحنه می آمد.روایت داستان کاملا در ابهام هست و حیف چنین نمایش با اجرای قوی که به این جنبه مهم نپرداخته.پوشش و لباس ها زیبا بود و گروه دف و موسیقی زنده هم خوب می نواختند هر چند بخش زیادی از موسیقی از قبل ضبط شده است.طراحی حرکات موزون و هماهنگی گروه در رقص ها عالی بود و به همه این عزیزان دستمریزاد گفته و براشون آرزوی موفقیت می کنم.
شک قبل از مرگ،شک به تمام کارهایی که در طول عمرت کردی
به تمام فعل ها و انفعال ها در دقایق آخر حیاتِ مادی ،در ثانیه های قبل از سوت پایان…حتی اگه فروید باشی!
صحنه نمایش خلوت بود،به درستی.ساحت نمایش در باب روان است و روانکاو فقط به ذهن تو کار دارد.همین صحنه ی خلوت برای منِ مخاطب باعث می شد چیزی بیش از اشیا و دکور را از نمایش ببینم و بیشتر درک کنم.
نورپردازی و سایه ها که خود یک نمایش موازی دیگر بود و با استفاده از سایه فیزیکی مفهوم سایه ها در علم روانشناسی که شخص فروید مبدع اون هست رو نشان می داد ،خود گویاتر از هر دیالوگی بود.
استفاده از سه بازیگر کاملا کافی بود،اگر بیش از این می بود شاید مخاطب متوجه انتزاعی بودن تمامی کاراکترها نمی شد.
نمایشی کامل و مینیمال،همه چیز در این نمایش فکر شده و به اندازه بود.
دستمریزاد و خداقوت به تمامی عوامل،اگر تمدید بشه من باز هم به تماشای این اجرا می نشینم.
نمایش با نیم ساعت تاخیر شروع شد و تا بیست دقیقه بعد از شروع هم افراد وارد می شدند! این نوع بی نظمی فقط در سالن های شهرزاد اتفاق میفته و تابه حال هم چاره ای اندیشیده نشده متاسفانه.
خداقوت به تمامی عوامل این اجرا ،موضوع خوبی برای نمایش انتخاب شده بود ولی پرداخت موثر و دلنشینی نداشت.
اغراق زیادی شده بود در ترسو و منفعل نشان دادن دهخدا و نقشش در حد گرفتن غلط املایی از کلام مردم و نگرانی برای فیش هایش بیش از حد ممکن تنزل داده شده بود.
صور اسرافیل تقریبا در همه صحنه ها حضور داشت که به نظر می رسه نیازی نبود و یا اگر حضور فعال تری داشت،بهتر می شد.
موسیقی هایی که زنده توسط نوازنده محترم نواخته می شد گیرایی و تاثیرگذاری خاصی نداشت.
با احترام به دست اندرکاران و عوامل اما بسیار تئاتر بی محتوا و سخیفی بود . نمایشنامه پر از ضعف و ایراد، دیالوگ های خسته کننده و تکراری،خنده گرفتن از مخاطب با شوخی هایی جنسی که حتی خنده دار هم نبودند.و اصرار دارن که این نمایش تاریخی و سیاسی است!!! حتی 2 ستاره هم برای این نمایش زیاد هست .همه کسانی که نظرات عالی(!!) داده بودن تاریخ ثبت نامشون در تیوال مشخصه و این نوع کامنت حمایتی گذاشتن و ستاره دادن باعث نمیشه کاری که واقعا ارزش چندانی نداره باارزش بشه. فقط باعث میشه مخاطب واقعی تئاتر به نظرات و ستاره دیگه اعتماد نکنه.انتظار میره تیوال روی کامنت ها نظارت داشته باشه .