در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | کسرا ریاحی وفا
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 10:31:46
 

فعال هنری

 ۱۹ بهمن ۱۳۷۶
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
گزارش روزنامه‌ی شرق از نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد»:
نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» از جسارتی زنانه رونمایی می‌کند و به زنان معاصر و دختران جوان ما اشاره دارد. درست است که زنی پیراهن تهمینه بر تن کرده؛ اما تصویرگر رفتاری استقلال‌طلبانه از زنان معاصر است؛ زنانی که با ذهن درخشان‌شان مسیر زندگی‌ را انتخاب می‌کنند؛ زنانی که بدون گرفتن انتقام، رشد می‌دهند و آثار ارزشمند و نیکی از خود بر جا می‌گذارند...

برای مطالعه‌ی متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-912529
شمارش معکوس برای نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» آغاز شد.
تنها ۲ اجرا باقی مانده است.

نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
سالن سایه تئاتر شهر، تا ۱۳ دی ماه
ساعت ۱۸

بازیگران به ترتیب ورود به صحنه:
میترا شجاعی
دانیال تفرشی
محسن میرهاشمی
مهتاب باجلان
آواز: فرشته شمس
حسین تفنگدار، نویسنده و کارگردان نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» در گفت‌وگو با روزنامه صبا:
شخصاً احساس می‌کنم که ما بدهکاریم یعنی این تاریخ مردانه و مرد نوشت را باید دوباره نگاهی بیندازیم. حضور مردان چه در تاریخ و چه در اسطوره‌ها، افسانه‌ها، داستان‌ها و ادبیات ما بسیار پررنگ است البته در داستان‌هایی که از گذشته باقی مانده ما حضور زنان را هم دیده‌ایم اما بسیار کمرنگ است... ما نیمی از جامعه‌مان را نادیده انگاشته‌ایم یا کم توجهی کرده‌ایم. پدران ما و پدران پدران ما آنچه کرده‌اند نادرست بوده یا اگر هم خواسته‌اند که نیم نگاهی داشته باشند آنقدر ضعیف و لاغر بوده که چندان قابل توجه نبوده و بله فکر می‌کنم که این اثر یک ادای دین است...
برای مطالعه‌ متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://rooznamehsaba.ir/28759/
شمارش معکوس برای نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» آغاز شد.
تنها ۳ اجرا باقی مانده است.

نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
سالن سایه تئاتر شهر، تا ۱۳ دی ماه
ساعت ۱۸

بازیگران به ترتیب ورود به صحنه:
میترا شجاعی
دانیال تفرشی
محسن میرهاشمی
مهتاب باجلان
آواز: فرشته شمس
«ورا نام تهمینه سهراب کرد»

فقط ۴ اجرا باقی مانده است.
نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
سالن سایه تئاتر شهر، تا ۱۳ دی ماه
ساعت ۱۸

بازیگران به ترتیب ورود به صحنه:
میترا شجاعی
دانیال تفرشی
محسن میرهاشمی
مهتاب باجلان
آواز: فرشته شمس

عکس‌ها از: زهرا تفنگدار
چو خندان شد و چهره شاداب کرد
«ورا نام تهمینه سهراب کرد»

فقط ۴ اجرا باقی مانده است.
نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
سالن سایه تئاتر شهر، ساعت ۱۸
نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار و تهیه‌کنندگی محسن کبیرنژاد که از هفتم آذر در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه است، با توجه به اتمام بلیت‌‌های شب‌های پایانی فقط برای ۴ شب تمدید شد و تا ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان خواهد بود.
بازیگران (به‌ترتیب ورود به صحنه):
میترا شجاعی
دانیال تفرشی
محسن میرهاشمی
مهتاب باجلان
آهنگساز: محسن کبیرنژاد
آواز: فرشته شمس
مهتاب باجلان در نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد»
نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
با سلام و خسته نباشید خدمت گروه محترم نمایش زیبای ورا نام تهمینه، باید بگم به غیر از بازی بسیار روان و زیبای نقش تهمینه که دیالوگ های سخت و سنگین و طولانی و عالی با اکت خوبشون نمایش میدادن، صدای بهشتی و بی‌نظیر خواننده خانم از همون لحظه اول همه رو میخکوب کرد، صداشون واقعا عالی و بی نقص و قوی، واقعا آفرین دارند این بانوی هنرمند
۰۸ دی ۱۴۰۲
خریدار
کسرا ریاحی وفا (kasrariahi)
شیوا
با سلام و خسته نباشید خدمت گروه محترم نمایش زیبای ورا نام تهمینه، باید بگم به غیر از بازی بسیار روان و زیبای نقش تهمینه که دیالوگ های سخت و سنگین و طولانی و عالی با اکت خوبشون نمایش میدادن، صدای ...
سپاس از شما که نمایش ما را تماشا کردید.
۰۸ دی ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محسن میرهاشمی در نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد»
نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
دانیال تفرشی در نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد»
نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
میترا شجاعی در نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد»
نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار و تهیه‌کنندگی محسن کبیرنژاد که از هفتم آذر در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه است، با توجه به اتمام بلیت‌‌های شب‌های پایانی فقط برای ۴ شب تمدید شد و تا ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان خواهد بود.
بازیگران (به‌ترتیب ورود به صحنه):
میترا شجاعی
دانیال تفرشی
محسن میرهاشمی
مهتاب باجلان
آهنگساز: محسن کبیرنژاد
آواز: فرشته شمس
به گزارش رکنا، نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار و تهیه‌کنندگی محسن کبیرنژاد که از هفتم آذر در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه است، با توجه به اتمام بلیت‌‌های شب‌های پایانی فقط برای 4 شب تمدید شد و تا ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان خواهد بود.


https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1-115/958588-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF
با توجه به استقبال تماشاگران گرامی، «نمایش ورا نام تهمینه سهراب کرد» تا ۱۳ دی ماه به‌صورت محدود تمدید شد.
نویسنده و کارگردان: حسین تفنگدار
تهیه‌کننده و آهنگساز: محسن کبیرنژاد
بازیگران (به‌ترتیب ورود به صحنه):
میترا شجاعی
دانیال تفرشی
محسن میرهاشمی
مهتاب باجلان
آواز: فرشته شمس
با توجه به استقبال تماشاگران گرامی، نمایش ورا نام تهمینه سهراب کرد تا ۱۳ دی ماه به‌صورت محدود تمدید شد.
تداومِ فرهنگی در زنانگیِ روایت/نگاهی به نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد»
نقد علیرضا نراقی بر نمایش ورا نام تهمینه سهراب کرد به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار:
از زبان تا اجرا و طراحی میزانسن نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» نمایشی پخته و بسیار با کیفیت است که توانسته با وجود بداعت و غرابت زبانی و اجرایی خود، ارتباط خوبی با مخاطب پیدا کند. از جهاتی این نمایش یادآور مهمترین نمایش­نامه­‌نویس تاریخ تئاتر ایران بهرام بیضایی است که از معدود کسانی بوده که در رجوع به شاهنامه دست به نوآوری‌­های فراوانی زده است. از این رو می­‌توان جایگاه «ورا نام تهمینه سهراب کرد» را در ادامه بازخوانی‌­ها و بازنگری‌­های بیضایی در اسطوره­‌های شاهنامه مورد توجه قرار داد، و این امر مهم و با ارزشی است. نفس روند یافتن یک حرکت یا رویکرد در تئاتر، خاصه در مواجهه به ادبیات کهن ایران و باز به طور ویژه شاهنامه، امری است که علاوه بر ارزش ذاتی به تئاتر ایران طراوت می‌بخشد و قرار گرفتن یک متن و اجرا در جریان این رویکرد در ادامه آثار بزرگ بیضایی، نشانه‌ای از زنده بودن یک روند و حرکت متداوم فرهنگی است که هر چند متکی بر تلاش‌های فردی انجام شده، اما خود شمعی نویدبخش در ظلمات جریان یافتن امور فرهنگی در زمانه ماست.

برای مطالعه‌ی متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://dramanaghd.ir/8660/%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%85%d9%90-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d9%90-%d8%b1%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8/
گفت‌وگوی خبرگزاری ایلنا با حسین تفنگدار درباره‌ی نمایش ورا نام تهمینه سهراب کرد:

- باید بگویم تماشاگر ایرانی پرداختن به موارد انسانی در قالب نمایش ایرانی را دوست دارد و چه کسی گفته غیر از این است؟! مخاطب (حتی مخاطب امروزی) زمانی که با موضوع و دغدغه‌ای انسانی مواجه می‌شود با آن ارتباط می‌گیرد. بخصوص منابعی چون شاهنامه برای مخاطب ایرانی جنبه ملی میهنی دارد. حتی اگر مثلا داستان رستم و سهراب را در یک نمایش دگرگون کنیم، باز هم تماشاگر به دیدن آن تمایل دارد. او می‌خواهد بداند من نویسنده و کارگردان با برداشتی که از این داستان داشته‌ام چه می‌خواهم بگویم؟ همه اینها را گفتم که تاکید کنم کتاب مهمی چون شاهنامه فردوسی هرگز قدیمی و کهنه نمی‌شود و مضامین آن همیشه برای مردم جذاب است...
برای مطالعه کامل این گفت‌وگو به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1428635

عکس از امیر نریمانی
دکتر الهام باقری نویسنده، پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی یادداشتی درباره نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» نوشته است که در ادامه می‌خوانید:

«آرش، اژدهاک، مرگ یزدگرد، و اینک... ورا نام تهمینه سهراب کرد...

پیش از نمایش حسین تفنگ‌دار همواره با خود در رفتار تهمینه و سهراب و رستمِ «غم‌نامه‌ رستم و سهراب» شاهنامه‌ی فردوسی در عجب بودم که هر کدام خرق عادتی فرای حماسه‌های اخلاقی و آداب‌دان ایرانی انجام داده‌اند. بخشی که نه انسان امروزی که خود فردوسی نیز از این داستان و جوان‌کشیِ رستم‌اش اندوه‌ناک است و در فلسفه‌بافیِ آغازینِ داستان، تردید دارد افتادن نارسیده‌ترنج به سبب وزیدن تندباد از داد است یا بی‌داد و در این جوان‌کشی چندین بیت و توجیه دارد؛ حتا پس از کشته شدن سهراب و به دخمه سپردن پیکر بی‌جانش با دستان خود رستم، معترف است که دل‌نازکان از پسرکشیِ رستم به‌خشم می‌آیند.
به نظرم همین یک بیت، مسیر ذهن نمایشنامه‌نویس «ورا نام تهمینه سهراب کرد» را به سویی برده‌است که پیام نمایش برای بیننده‌ «پر آب چشمِ» آن، با برداشتی از نانوشته‌های فردوسی - به‌هر دلیل خواسته یا نخواسته‌ نمایشنامه‌نویس- به آن چیزی تغییر یابد، که بی‌گمان دراماتیک‌تر است و برخلاف توجیه فردوسی ... دیدن ادامه ›› و سپردن هر اتفاقی را به دست قضا و قدر و آگاه نبودن بشر از راز گیتی، آن را زاده‌ سنت‌های موهوم و اندیشه‌های پلید پس پشت هر جنگ و دشمنی بداند. همان‌گونه که با خواندن نمایشنامه‌ «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی و اختصاص دادن یک صفحه‌ کامل از آغاز کتاب به یک جمله‌ تاریخی در مورد زندگی یزدگرد سوم و گذاشتن علامت تعجب جلوی واژه‌ «تاریخ» ذهن مخاطب را به آن سو می‌برد که: تاریخ را فاتحان نوشته‌اند! و این پرسش که اگر نقال داستان، سهراب یا تهمینه بود، داستان به چه رنگی می‌آمیخت؟

عکس از امیر نریمانی
برای مطالعه‌ی متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://www.mehrnews.com/news/5973092/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%85-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84
نقد مریم یحیی‌پور بر نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد»
...در این میان سخنانی میان پدر و پسر -نشناخته یکدیگر را- ردوبدل می‌شود که حسین تفنگدار، کارگردان این نمایش با تیزهوشی از این فرصت استفاده می‌کند تا ذهن مخاطب را به ماجرایی تازه معطوف کند. اینک می‌توان در این خلأ هر آنچه ذهن دغدغه‌مند می‌خواهد بگنجاند، گنجانده شود و این گوشه از کار تبدیل می‌شود به همان روایت آزاد؛ همان گوشه‌ای از داستان که هر احتمالی در آن ممکن است؛ و چه بهتر از آن که پای زنی یا زنانی در میان باشد! همیشۀ تاریخ در پسِ هر پیروزی و شکستی، نبرد و ستیزه‌ای یا دشمنی و کینه‌ای و جاه‌طلبی و جنگی این زنان بودند و هستند که رنج دوری‌ها و تلخی‌ها و ترس‌ها را بر دوش کشیده‌اند؛ چه این که بی جنگ و ستیز هم تیغ –ممیزی- بر زبان دارند. صدای زنان این داستان نیز چون همیشۀ تاریخ این سرزمین آبدار بوده است.
حسین تفنگدار آگاهانه برای هر نوع مخاطبی اعم از مخاطب آگاه به شاهنامه یا ناآگاه، خطی داستانی را مستقیم و بی‌حاشیه روایت می‌کند: هم داستان فردوسی را و هم داستان خود را؛ او هر دو روایت را به‌صورتی موازی پیش می‌برد...
برای مطالعه‌ی متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://nazirkerman.ir/%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D9%86/
نقد سید علی تدین صدوقی بر نمایش ورا نام تهمینه سهراب کرد:
تفنگدار به‌واقع به بهانه اسطوره و تراژدی رستم و سهراب، ماجرای تراژیک زنان ایران‌زمین را در طول تاریخ تا اکنون نشان می‌دهد. اینکه چه اندازه به آنان ظلم شده و می‌شود و هماره نادیده گرفته شده‌اند و در آخر، این آنان بوده‌اند که زخم خورده‌اند و نشتر عشق را با تمام بلاهایش پذیرفته‌اند و «زنانه» تا انتهای آن ایستاده‌اند و باز پهلوان و مردی را در دامان پرمهر خویش پرورده‌اند که در اسارت‌شان گیرد، در پستو پنهان‌شان کند، آزادی‌های‌شان را سلب کند و جایگاه آنان را در مناسبات فردی و اجتماعی در نظر نگیرد و درنهایت قاتل جان‌شان شود، زیرا رستم نیز مادری داشته است چونان تهمینه، آنجایی که ندیمه گردآفرید به رستم می‌گوید «آیا همه پیل‌تنان این سرزمین، زنان را می‌کشند؟» این جمله درواقع نشانگر تمام ظلم و ستمی است که مردان در طول تاریخ این سرزمین بر زنان روا داشته‌اند.

برای مطالعه‌ی متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://theater.ir/fa/173505
عالی بود واقعا خسته نباشید
۲۹ آذر ۱۴۰۲
عالی بود واقعا خسته نباشید
۲۹ آذر ۱۴۰۲
خریدار
کسرا ریاحی وفا (kasrariahi)
جواد مظفری
عالی بود واقعا خسته نباشید
سپاس از شما فرهیخته‌ی گرامی که نمایش ما را برای دیدن انتخاب کردید.
۳۰ آذر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 

زمینه‌های فعالیت

تئاتر
سینما

تماس‌ها

09198322514