«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
دوستی که زحمت خرید بلیط این نمایش رو کشیده بودند، در مورد این نمایش به من گفت که در کامنتها نوشته اند این نمایش رکیک است، منم به این دوست عزیزم گفتم رکیک هم از بندگان خوب خداست. به دیدن این نمایش رفتم با این انتظار که قرار است با یک کار رکیک روبرو بشوم اما این نمایش یکی از فاخر ترین کارهایی بود که در تمام عمرم دیدم. موسیقی کار واقعا خوب بود. این کار رو میشه چند بار هم دید.
اوایل دهه هفتاد من این کار رو در سالن چهارسو دیدم، بازی عالی سیاوش طهمورث، رضا رویگری، سیروس گرجستانی، رویا تیموریان و ماهایا پسروسیان که یک اجرای عالی و خاطره انگیز رو ساختند از ذهن من بیرون نمیره. استاد طهمورث عزیز به همراه گروه عالی خودشون باز خاطرات زمانی رو برای من زنده کردند که تاتر، به دست عاشقان تاتر بود.
استاد عزیز من تا همیشه برای چند خط مسمط بی نقطه شما سر و دست خواهم شکست.
اجرای موسیقی این کار من رو به یاد اجراهای فلورانس فاستر جنکینز می انداخت و انقدر محو اجرای موسیقی بودم که اصلا نفهمیدم تاتر چی بود.
اجرای موسیقی این کار من رو به یاد اجراهای فلورانس فاستر جنکینز می انداخت و انقدر محو اجرای موسیقی بودم که اصلا نفهمیدم تاتر چی بود.
دوستان این اجرا یک فاجعه تمام عیاره که در اون میشه صدای استخانهای لورکا رو شنید. تنها توصیه ای که برای تماشاچی دارم اینه که بلیط رو حتما برای ردیف اول تهیه کنید تا بعد از این که فهمیدید چه خبره بتونید راحت از سالن خارج بشید(از ما گفتن بود). عوامل این اجرا واقعا آدمهای محترمی بودند ولی من فکر میکنم استادان تاتر در سالهای اخیر دچار تجارت تاتر شده اند وگرنه نباید ادامه تاتر دهه 50 ، 60 و 70 اینچنین میشد. متاسفانه بسیاری از کارهایی که این روزها روی صحنه میروند حتی به عنوان یک کار دانشجویی هم قابل قبول نیستند.
این کار در نوع خودش کار قوی و خوبی بود. احتمال این که از دیدن این کار پشیمون بشید کمه.
دیدن این نمایش را به شما پیشنهاد میکنم.
مخصوصا در این دوران که ظاهرا همه از یاد برده اند که یک نمایش خوب چه ویژگی هایی دارد دیدن این نمایش را از دست ندهید.
صحنه متاثر از یک کارگردانی قدرتمند و استادانه است. بازی تک تک افراد حاضر در صحنه عالی است که بدون شک نشان از زحمت زیادی است که توسط این افراد کشیده شده. بازی نورا هاشمی نسل ما را سرفراز کرد. طراحی حرکات، عالی انجام شده. موسیقی کاملا هماهنگ با نمایش است و بسیار خوب اجرا میشود. متن که یکسره بی نیاز از تعریف است. گردانندگان سالن افرادی بسیار با ادب و با فرهنگ هستند. تنها ایراد این نمایش نور است که متاسفانه این چیز جدیدی نیست و سالهاست که تاتر ما از یک طراحی و اجرای نور خوب بی بهره است با این حال کاملا مشهود است که برای نور هم فکر شده و زحمت کشیده شده.
بانوی گلاب امیدوارم شاد باشید.