در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال ایدا اقاخانی | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 08:42:21
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
دیشب اجرای پایانی پیوند خونی رو دیدم
کاش خیلی مغرضانه نقد نکنیم
شاید دیر شروع شدن اجرا ربطی به این نمایش نداشته باشه دوستان
شاید مربوط به کم لطفی سالن یا شاید گروه های اجرایی قبلی باشه
پس کمی دوستدار هم باشیم
در مورد خود نمایش، باید بگم بسیار خوش ریتم و خوش انرژی بود کار و واقعا همگی خسته نباشن دوستان
میزانسن ها کاملا قابل قبول بود موزیک زنده واقعا جذابه و یک رنگ دیگری به نمایش میدهد
نوع دکور با فضای نمایش کاملا سنخیت داشت
و چیزی که به شدت مهم است سواد یک کارگردان است که به شدت ، به شدت اقای صادقی فوق العاده انسانی ... دیدن ادامه ›› پخته و با سواد و حرفه ای هستند.
و در نهایت نظر شخصی ام راحع به کارهای اقای صادقی اینست که به شدت تلفیق موسیقی و نمایش رو در اجراهاشون میپسندم
امیدوارم که شما نمایش گوژپشت نوتردام رو دیده باشین بسیار به یادماندنی بود
سرکار خانم دربارهٔ تأخیر اینکه مقصر کیه اصلاً مهم نیست! چیزی که مهمه اینه که اتفاق نیفتاده و اگر خدای نکرده اتفاق افتاد یه نفر پاسخگو و عذرخواه باشه حداقل!! البته این کار خیلی تأخیر نداره واقعاً. هفت هشت ده دقیقه نهایتاً. ما تأخیرهای چهل و پنج دقیقه‌ای دیدیم!! ده دقیقه که چیزی نیست!!
۰۹ بهمن ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یادداشت کیوان کثیریان/ منتقد سینما:
"پنجاه پنجاه" نمایشی پیشرو و آوانگارد است که در عین‌حال از عناصر کلاسیک و شناخته شده تئاتر اپیک بهره می‌برد.
نمایشنامه، نوشته هاله مشتاقی‌نیا و مرتضی اسماعیل‌کاشی، برداشتی تازه و آزاد است از "کله گردها و کله تیزها" ی برتولت برشت که کمینه‌گرا و روان نوشته شده، به اندازه لازم حاوی نشانه‌ها و کنایه‌هاست و حد نگاه می‌دارد.
کار مبتنی بر فرم و حرکت و تصویر است و پر از ایده‌های خلاقانه نمایشی، بازی با نور و صحنه‌پردازی کاربردی.
کارگردانی جسورانه و تجربه‌گرای اسماعیل‌کاشی، که حالا علاوه بر بازیگری دارد خود را در کارگردانی تئاتر هم تثبیت می‌کند و بازی جمعی از جوانان تازه‌کار و مستعد، از امتیازات دیگر این مجموعه است.
نمایش، به رغم فراز و فرودها در ریتم، در نهایت موفق می‌شود جوهره نمایشنامه -رنج- را روی صحنه بپاشد و اجرایی متقاعد کننده از آب درآید.
می‌شود در دوران چهره محوری تئاتر، از انرژی جوانان ناشناخته اما باانگیزه لذت برد و نمایشی پرزحمت و خلاقانه را تماشا کرد.
"پنجاه پنجاه" را در تماشاخانه تازه تاسیس هیلاج می‌شود دید.
توی همه ی دنیا ، هیچ چیز سست تر و نااستوارتر از روحیه یک زندانی نیست
تا ساعت نه ؛ خودت را خیلی قوی و نفوذ ناپذیر حس میکنی
ساعت ده ؛ وحشت و دلهره ات سر مویی کم و کاست ندارد.کامل کامل است
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ما برای این بازگشت بیش از آنچه در توان و جسم و روح آدمی ست مبارزه کرده ایم. ما در این مبارزه یک دم از پا ننشستیم و پنداشتیم «آزادی» به ما امکان خواهد داد که هر چیز را بدان گونه که به هنگام گرفتاری وانهاده بودیم بازیابیم.پنداشتیم که چون آزادی را بازیابیم ، هم بدان دنیایی که در آن تولد یافته ایم و در آن رشد کرده ایم و در آن زیسته ایم باز می گردیم. چه زود دریافتیم که دیگر هیچگاه به بازیافتن راه آن دنیا توفیق نخواهیم یافت. چه زود دانستیم که رد دنیای خود را الی الابد گم کرده ایم.
برگرفته از کتاب ۸۱۴۹۰
نوشته ی آلبر شمبون
میترا این را خواند
هومن شهباز، محدثه حسینی، علی نجاریان و پوریا رفیع بیگی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یادداشت خانم آرام روانشاد/ رمان نویس درباره ی پنجاه/ پنجاه

تاتر آیین آشکار زندگی است. جایی که دو گروه انسان ( تماشاچی و بازیگران) مقابل هم مینشینند و مفاهیمی را زنده به هم منتقل میکنند که در هیچ نوع دیگر هنری میسر نیست. دیشب به تماشای پنجاه, پنجاه نشستم. یک کار فوق العاده و تحسین برانگیز.
فارغ از متن خوب, فرم مینی مالیستی کار واقعا قابل تامل بود. مینی‌مالیستی که در کنار نمادها و نشانه ها قرار گرفته و مفاهیم انسانی فوق العاده ای را ساخته که بارزترینش رنج انسانی است. بازیگران جوان نمایش خیلی ملموس در قالب دیالوگها و حرکات فرم فوق العاده, این رنج را به تماشاچی منتقل میکنند. نویسندگان ( هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی) از دل نمایشنامه شاهکار برتولت برشت, داستان چند لایه ای را نوشته اند که با توجه به پس زمینه تاریخی متن, خیلی خوب روایت را پیش میبرد. از هولوکاست در گونه های مختلف هنری بسیار گفته شده است. این تراژدی بزرگ انسانی که تودور آدورنو پس از آن شعر گفتن را جنایت میداند. اما آنچه مهم است نگاه نو و متفاوت به این نسل کشی دردناک است, مثلا آنچه که در فیلم پسر شائول اتفاق می افتد. این نگاه نو, در پنجاه, پنجاه رخ میدهد. نویسندگان از زاویه ای متفاوت به هولوکاست ورود کرده اند که با فرم مینی مالیستی کار کاملا سازگار است. مرتضی اسماعیل کاشی کارگردان کاربلد, جسور و خلاقی است که تاتر مدرن را خوب میشناسد. تاتر ما به این نمایشهای مستقل و نفسهای جوان و خلاق بسیار نیازمند است. پنجاه, پنجاه را حتما ببینید. مطمئنم تجربه متفاوتی را برایتان رقم میزند.
پایگاه خبری- تحلیلی سی و یک نما

معرفی نمایش "پنجاه/پنجاه" کاری از مرتضی اسماعیل کاشی / بازی کن! وگرنه خواهی مرد

سی و یک نما - درهای ساختمان موزه ای که سال ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مرد بازیگری باز می شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. از منظر این دو، ارواح کشته شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت های ضد فاشیستی، فراخوانده می شوند و در جهانی وهم آلود نمایشی را که مجبور بودند زیر شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند،دوباره جان می گیرد.

نمایش "پنجاه/پنجاه" به طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی از بیست و هفتم شهریور ماه در تماشاخانه ی تازه تاسیس هیلاج به صحنه ... دیدن ادامه ›› می رود و پیش فروش بلیت در سایت تیوال آغاز شده است. 
مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر- کارگردان برجسته ی تئاتر که بازی های درخشانش در نمایش هایی چون مکبث، ویتسک، مستاجر، مفیستوو ... فارغ از جوایز مختلف، در خاطره ی تآتر دوستان است و کار پیشین اش در جایگاه کارگردانی نمایش "صد در صد" هم با استقبال گسترده ی مخاطبان و منتقدان همراه بود. 
نمایش "پنجاه/پنجاه" پروژه ی جدید ایشان در مقام مدرس، طراح و کارگردان، دومین اثر کارگاهی ایشان با هنرجو پس از نمایش "سه خواهر" است. 
متن این نمایش نامه که به طور مشترک توسط هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی نوشته شده است، با نگاهی به نمایشنامه ی"خودی و غیرخودی" نوشته ی برتولت برشت به ترجمه ی کمال الدین شفیعی است. متن حاصل تعامل و در فضای کارگاهی شکل گرفته و بیش از یک سال نگارش آن طول کشیده است. 
هم کاری "هاله مشتاقی نیا"نمایشنامه نویسی که در نگارش فضاهای واقع گرایانه شناخته و تحسین شده است و متن هایش پیرامون روابط و مسائل اجتماعی با استقبال بسیار همراه بوده ، در کنار کارگردانی با تجربه ی تآتر فیزیکال، حرکت و تصویر سازی، هر مخاطبی را کنجکاو می کند که حاصل این تعامل چه خواهد بود؟
https://31nama.com/%d8%aa%d8%a6%d8%a7%d8%aa%d8%b1/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%87-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%87
طراحی لباس و طراحی گریم "پنجاه/ پنجاه" را شیما میرحمیدی و سارا اسکندری به عهده دارند. مجری طرح این پروژه مدرسه فیلم سازی و تئاتر هیلاج است و تماشاخانه ی هیلاج به آدرس خیابان ایرانشهر، خیابان مهاجر با اجرای این نمایش افتتاح خواهد شد.