در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | عیسی سلمانی درباره نمایش گاهی یه تلفن به خودت بزن: جناب آقای پناهنده ، درود بر شما. شاید نیاز بود در ابتدا خودم را معرفی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 03:19:31
جناب آقای پناهنده ، درود بر شما.
شاید نیاز بود در ابتدا خودم را معرفی می کردم: علاقه مند به تئاتر و سینما که کمی بیشتر از یک علاقه مند صحنه و پرده ی نمایش را درک میکند.
این نمایش کمتر از آنی ارزش دارد که این همه درباره ی آن نظر بدهم. آیا شما اینطور فکر نمی کنید؟
این مسئله را متوجه نمی شوم که چرا شما در برابر این نمایش که ایراد های بسیاری دارد طوری نظر می دهید و مقاومت می کنید که انگار بهترین اجرای عمرتان را دیده اید. شاید هم به عنوان مدیر تولید نگران فروشش هستید.
1- جناب آقای کارگردان خوانده ، درباره ی جایزه ی خانم سلطانی در جشنواره باید بگویم ، هنگامی که فیلمی همچون "جرم" یا "استعاذه" به عنوان بهترین فیلم انتخاب می شوند و بدون شک مورد حمایت داوران و برخی از منتقدان قرار می گیرد باید بگویم فیلم خانم سلطانی نیز جایزه می گیرد.
2- جناب آقای بازیگر خوانده ، من درباره ی درام بودن یا نبود این اثر بحثی نکردم ، شکی نیست که این اثر درام است و نه کمدی موزیکال.
3- جناب آقای همه چیز خوانده ، با تجربه هایی که از کلاس فیلمنامه نویسی کسب کرده ام به نظرم این نمایش نامه توهین به مخاطبش است چرا که او ... دیدن ادامه ›› را نادان فرض کرده با توجه به محور اصلی داستان که بیشتر مسخره به نظرمی آید تا یک درام جدی ای که معضل اجتماعی را نشان می دهد.(درباره ی محور داستان قبلا گفتم)
4- جناب آقای باسواد ، از زمان کم 15 دقیقه ای برای چیدن دکور و چه میدانم از هوای گرم سالن لطفا حرفی نزنید چرا که اینها به من مخاطب مربوط نمیشود و لطفا مردم رو با این حرف ها گول نزنید.
5- جناب آقای پدر تئاتر ، آیا شما تا به حال تئاتر خوب دیدید که این تئاتر را خوب خطاب می کنید؟
6- هنگامی که نمایش نامه بد باشد و شخصیت ها به درستی تعریف نشده باشند ، بازی ها و دیالوگ تک تک بازیگران به شعار تبدیل می شود که واضح ترین آنها آقای راستاد هستند هر چند که بازی عالی ای را ایفا می کنند اما چون که شخصیتش تعریف نشده تمام تلاشش شعار می شود ، جناب آقای فیلسوف.
- من بعضی از تئاتر های دانش آموزی را دیدم که بهتر از این تئاتر بودند.
- در ضمن از دوستانی که در نظرات خود از نور پردازی ضعیف ، بازی بد فلانی ، داستان تکراری و به نظر من مسخره اش اشاره می کنند در پایان به راحتی کلمه ی "می پسندم" یا "دوست داشتم" را به کار نبرند چرا که وقتی یک اجرا ضعف ها و یا مشکلاتی از نظر نور ، بازی و داستان دارد آن نمایش مشکل دارد و نمایش مشکل دار این چنینی یعنی بد.
- از دوستان خواهش میکنم دیالوگ های ماندگاری از این تئاتر ننویسند چرا که این تئاتر ماندگار نخواهد بود دیگر چه برسد به دیالوگ هایش.
سخن پایانی : گاهی یک تلفن به خودت بزن یک اجرای بد و ضعیفیست.
تمامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم.
جناب آقای سلمانی، با وجود لحن فروتنانه و محترمانه آقای پناهنده با همه دوستان، در ابتدا لحن پاسخ های ایشون به شما برای من خوشایند نبود. به نظرم آلوده به خود بزرگ بینی کوچک انگارانه (Condescension) بود. اما وقتی پاسخ های شما، به ویژه این پاسخ شما را خواندم، در عین حق نشمردن، رفتار ایشان را درک می کنم.
فکر نمی کنید رویکردتان به این نمایش مغرضانه و با بداخلاقی ست؟ من منتقد تئاتر نیستم، ادعایی در این حوزه ندارم و صرفاً یک تماشاگر علاقمند هستم اما تصور نمی کنم رویکرد شما بر مبنای عدل، منطق و صداقت ... دیدن ادامه ›› باشه.

بخش انتهایی نظر شما درباره "نمایش مشکل دار" رو قبول ندارم. حتی آثار هنری شاخص در هر نوع آن از جمله سینما و تئاتر دارای ایرادات و کاستی هایی هستند. صرف وجود کاستی باعث بی ارزش شمردن، دوست نداشتن و مورد پسند نشدن نیست. البته طبیعتاً هرچه این کاستی ها کمتر، اثر برتر و ماندگارتر.
۳۰ تیر ۱۳۹۲
جناب آقای مصوری درود بر شما.
امیدوارم رفتار من را هم درک کنید.
همه ی آثارها کاستی هایی دارند ، درست اما این نمایش کاستی های واضح و آماتوری دارد همچون فیلم های سخیف امروزی.
۳۰ تیر ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید