در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Amirmansoor Amirahmadi درباره نمایش سلاخ: در ابتدای سخن این نکته را متذکر می شوم که از دیدن کار لذت بردم و امیدو
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 00:18:49
در ابتدای سخن این نکته را متذکر می شوم که از دیدن کار لذت بردم و امیدوارم همانگونه که در سالن گفته شد ، اجرای این نمایش تمدید شود و کسانی که آن را ندیده اند فرصت دیدن نمایش را پیدا کنند و کسانی که کار را دیده اند و هنوز نتوانسته اند برای بار دوم یا بیشتر کار را ببینند این فرصت را در اختیار داشته باشند .
این کار را می توان در زمره تراژدی نو به حساب آورد . وقتی اثر را تحلیل می کنیم در می یابیم که همگی قربانی هستند . قربانی حس انتقام و تا وقتی این حس وجود دارد هرگز بشر روی آرامش را نخواهد دید .
با دیدن این نمایش یاد سخن معروف نلسون ماندلا پس از پیروزی در آفریقای جنوبی افتادم . " فراموش نمی کنم اما می بخشم" در دادگاه های آفریقای جنوبی هنگامی که جنایتکاران نظام پرولتاریا را محاکمه می کردند از آنان خواسته می شد که اعتراف کنند سپس قربانیان این جمله را می گفتند:" فراموش نمی کنم اما می بخشم" به نظر من تمام سخن این نمایش نیز همین نکته است : نگاه داری کینه در دل موجب راحتی قربانی نمی شود حتی اگر انتقام بگیرد هرگز به آرامش دست نخواهد یافت . او انتقام می گیرد اما چون آرام نشده است حاضر نیست فرزندی به دنیا آورد . دلیل بی تفاوتی دنیا و عدم اجرای عدالت و ... نیست . دلیل تنها عدم آرامش او است . تنها هنگامی این چرخه باطل فرومی پاشد که بخشش بدون فراموشی صورت گیرد.
اما اجرای کار: به نظرم بازیگران به خوبی در نقش نشسته بودند . البته با کار بیشتر می شد روانتر از این هم بازی کرد. در ابتدای کار به نظر می رسد خانم مرزبانیان تصنعی و اغراق شده بازی می کند که در انتهای کار مشخص می شود باید این گونه بازی می کرده است زیرا خانم مرزبانیان در واقعیت بازیگر است ... دیدن ادامه ›› اما فردی که نقش او را بازی می کند چیزی از بازیگری نمی داند اتفاقاً این یکی از سخت ترین کارهایی است که یک بازیگر می تواند انجام دهد یعنی نقش کسی را بازی کند که بازیگر نیست اما او دارد نقش بازی می کند (توضیح بیشتر موجب افشای داستان می شود) میزانسن و صحنه پردازی در کمال ایجاز ، مفید بود .به نظر من هیچ چیز اضافه ای در صحنه وجود نداشت .
موسیقی زیبا و متناسب با نمایش اما کاش کمی لول موسیقی پایین تر بود تا گفتگو ها را ماسکه نمی کرد ودر برخی اوقات نیز لازم بود موسیقی ادامه پیدا نمی کرد و کوتاه تر بود .
امیدوارم در اجراهای بیشتر کار قوی تر و بهتر از گذشته اجرا شود
خیلی دوست داشتم تحلیل روانشناختی آقای دکتر بابایی زاد را هم بشنوم ولی متاسفانه دیشب ایشان تشریف نیاورده بودند. اگر جایی تحلیل ایشان بر روی این نمایش وجود دارد ممنون می شوم راهنمایی کنید تا آن را بخوانم یا ببینم
https://www.aparat.com/v/kxnn82a

سلام این لینک تحلیل دکتر بابایی زاد در اپارات هست
۴ روز پیش، شنبه
محمد مزدارانی
https://www.aparat.com/v/kxnn82a سلام این لینک تحلیل دکتر بابایی زاد در اپارات هست
سلام . بسیار سپاسگزارم . خیلی تحلیل خوبی بود . اما کسانی که نمایش را ندیده اند این تحلیل را اکنون نبینند و پس از دیدن نمایش آن را ببینند . ناچار تمام داستان در تحلیل بیان می شود
۴ روز پیش، شنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید