در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Amirmansoor Amirahmadi درباره نمایش شبهای طهرون: اگر به دنبال دیدن یک کار کمدی هستید . به هیچ عنوان توصیه نمی کنم. متاس
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:27:48
اگر به دنبال دیدن یک کار کمدی هستید . به هیچ عنوان توصیه نمی کنم. متاسفانه از ابتدا رده بندی کمدی برای این کار نادرست است . اگر با چند صحنه محدود کمیک یک کار کمدی قلمداد می شود . پس می توان گفت هملت نیز یک کار کمدی است . رئند دراماتیک نمایشنامه بسیار ضعیف و پراکنده است . اشاره به نکات و صحنه هایی از سینما و تئاتر دهه پنجاه شاید برای افرادی که با آن کارها خاطره نوستالژیک دارند مفرح باشد ولی برای جوانان بیست یا سی ساله به هیچ عنوان جذاب نیست .
کار کمدی باید در نفس خود کمدی باشد نه اینکه به زور تکرار این عبارت که کار کمدی است بخواهید تماشاگر را بخندانید . می توان گفت اگر نمایشنامه دارای انسجام کافی بود می شد آن را یک ملودرام اجتماعی با صحنه های کمیک دانست . مخصوصاً صحنه آخر اوج غم و اندوه است و تماشاگر چرا باید به نکات دردآور بخندد مگر بیمار روانی است؟
میزانسن ها کاملاً نامتناسب با سالن نمایش بود . آیا کارگردان نمی داند که بازیگر بی دلیل نمی تواند پشت به تماشاگر دیالوگ بگوید . عملاً میزانسن فعلی بیشتر متوجه تماشاگران جایگاه َA است . کلا سالن مناسب این نمایش نیست . اینکه گروه نتوانسته سالن بهتری پیدا کند ربطی به تماشاگر ندارد . تماشاگر می خواهد یک نمایش شسته و رفته ببیند .
متاسفانه به جرات می توانم بگویم بیشتر تماشاگران برای دیدن خانم پرور و خانم ولدبیگی آمده بودند و اگر هم استقبالی کردند فقط برای آن بود که این دو هنرمند را از نزدیک دیده اند و در پایان نمایش با آن ها عکس گرفته ... دیدن ادامه ›› اند .
خوب است که نمایش را با اصل خود آن و قوی بودن آن تبلیغ کنیم نه با حاشیه .
به تماشاگران حرفه ای و متخصص به هیچ عنوان دیدن این کار را توصیه نمی کنم . خود من صرفاً می خواستم یک کار کمدی ببینم و حتی پیش از نمایش توقع خود را کاهش داده بودم که عیبی ندارد حتی اگر کار لوده ای باشد . اما متاسفانه هرچند بازی بازیگران خوب بود اما به دلیل رده بندی نادرست بسیار از انتخاب خود پشیمان شدم . شاید اگر در رده بندی ملودرام کار معرفی می شد و با آن پیش زمینه به دیدن نمایش می رفتم چه بسا از آن لذت می بردم . می دانید به چه می ماند . لواشک آلو و پشمک هردو تنقلات دلپذیری هستند اما اگر لواشکی به شما بدهند که با بوی هل و دارچین و شیرینی زیاد باشد یا پشمکی که ترش باشد و پیش از آن نگفته باشند که این دو متفاوت از تجربیات قبلی شما هستند چه حسی خواهید داشت؟ چه اشکالی داشت که این کار را به عنوان ملودرام معرفی می کردید؟