در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Sahar Akbarzadeh درباره نمایش خالی: نمایش خالی، خالی و عاری از مذهب بود. داستانی که در ژانر شگفت با شی
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 08:00:06

نمایش خالی، خالی و عاری از مذهب بود.
داستانی که در ژانر شگفت با شیوه پرداخت سورئال با ژانرهای موضوعی اجتماعی و سیاسی روایت شد.
نمایشی فرای مذهب و حرکت صرف در مکتب انسانیت است.
آیا انسانیت بهتر ازهر دین و مذهب و مکتب و آیینی نیست؟
ما تماشاگر نمی‌خواهیم ما کنش‌گر میخواهیم ما رهرو میخواهیم ما شجاعت می‌خواهیم، جای انفعال در مکتب ما خالی و تهی است.
آیا استفاده از نمادهای مذهبی مخاطب را به گمراهی کشانیده که یک متن کاملا اجتماعی که در فرم سورئال با راوی شگفت و به صورت چند آوایی روایت می‌شود را صرفا یک کار مذهبی تلقی می‌کند. آیا قشر فرهیخته که وقت و زمان و پول خود را صرف دیدن یک کار هنری می‌کند هنوز قابلیت تفکیک و تشخیص زیر لایه های یک اثر هنری را ندارد، و تنها با دیدن لایه ی رو و سطح یک اثر در مورد آن به قضاوت می نشیند!
پس وای بر این جامعه که در وادی ادبیات و هنرهای نمایشی و سینما ... دیدن ادامه ›› حتی تجسمی و بصری و.... حرف ناگفته ای نخواهد داشت و در کندترین روند رشد، شاهد شهادت هنر هنرمندان زیادی خواهد بود.
از اینکه در بین نقدها، تلقی مذهبی بیداد میکند افسوس و تاسف برای من نویسنده باقی می ماند که چطور بنویسم که هم لقمه را جوبده در دهان مخاطب نگذارم و از کلاسیک نویسی فاصله بگیرم و همزمان جای کشف و شهود را برای او باز بگذارم؟
آیا مخاطب امروزی، مخاطب عصر مدرن و پسامدرنیستی، قادر به سفیدخوانی و دنبال کردن نشانه ها و شبکه های معنایی و ارتباطی نیست؟!
آیا جامعه ایرانی تنها همینگوی و فلوبر پسند هستند؟ چون ساده و روان بدون پیچش می‌نویسند
ایا از آثار پسامدرنیستی براتیگان، ونه گات، بکت، بارتلمی، کورتاسار، ....به دورند؟ هنوز ادبیات را ادبیات سر راست و مستقیم گوی تولستوی می داند و نویسندگانی همچون کافکا و پروست و جویس به حاشیه میروند؟ چون خواننده را وادار به تفکر و تعمق و واکاوی لایه های متنی میکنند و مخاطب ایرانی حوصله کشف معانی را در خلال یک ظاهر گول زننده ندارد؟
من کار رو دوست داشتم هم بازی های فرمی و هم نمایشنامه که با ذکاوت و توانمندی مخاطب خاص خود را به چالش و جدال ذهنی برای کشف معانی می‌کشاند.
بازیگران چیره دستانه عمل نمودند و فضاپردازی ساده و در عین حال عمیق در موسیقی، نور و... تک‌ صحنه نمایش که قبرستان بود را آنچنان ملموس ترسیم کرده بود که جهان مردگان فطرت زنده یافته و مرز وهم و خیال و واقعیت باریک تر از مو انسان را در خود غرق و مجذوب میکرد.
از کلیه عوامل کار تشکر میکنم برای کار حرفه ای و خوبی که ارایه کرده بودند.
حتما تمام کارهای این تیم را در آینده به تماشا خواهم نشست.
خانوم ارادت
ممنون از لطفتون
❤️
سپاس
۰۷ شهریور
👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽
۰۸ شهریور
خیلی دقیق و درست... پیشنهاد می‌کنم دوستان بدون پیش زمینه کار رو ببینن و بعد قضاوت کنن
۰۸ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید