در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال | محمدرضا باقری نژاد درباره نمایش زیگموند: خبرگزاری تسنیم: مهرداد کوروش نیا در جدیدترین اثرش به سراغ نگارش و ک
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:59:28
خبرگزاری تسنیم:

مهرداد کوروش نیا در جدیدترین اثرش به سراغ نگارش و کارگرانی نمایشی مبتنی بر سرگذشت زیگموند فروید رفته است.
کوروش نیا که چندسال اخیر غالباً به تدریس مشغول بوده اینبار با دست پر و نمایشی هیجان انگیز به صحنه برگشته است. او با پرهیز از اضافه کردن کاراکتر، وظیفه ایفای نقش شخصیت‌های نمایش را بر دوش سه نفر گذاشته است. تقابل شخصیت‌ها اعم از فروید با آنا، فروید با یونگ، فروید با پدر و سایر تقابلات به خوبی به نگارش درآمده است. تشابهات فکری آنا و فروید(به رغم اختلافاتشان) و تضاد فکری فروید و پدرمقدس( فارغ از طنز این اپیزود) ملموس‌تر از سایر قسمت‌های نمایشنامه شده است.
روبرو شدن فروید با خواهرش لایه‌های پنهان شخصیت یک دانشمند نامی را برای مخاطب باز می‌کند. در این رودررویی تماشاگر می‌فهمد که برای اینکه فروید جایگاه کنونی خود را به دست بیاورد از امتیازات ویژه‌ای برخوردار بوده و شاید برای این هدف، پدر و مادر؛ آمال و آرزوهای خواهران فروید را نادیده گرفته باشند.
این فزون خواهی با رشد فروید به نهایت رسیده و در جایی به خودخواهی مبدل شده، به طوری که علیرغم بهره مندی از شرایط مناسب هیچ اقدامی برای نجات خواهران خود از اردوگاه‌های نازی نمی‌کند. واخواهی خواهر فروید با تلاش و هنر نویسنده عمیق و تراژیک شده و قطعاً مخاطب را به فکر فرو خواهد برد.