در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال | محمدرضا باقری نژاد درباره نمایش زیگموند: محمدمهدی خاتمی: (نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر) شب گذشته دومین
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 04:05:04
محمدمهدی خاتمی:
(نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر)

شب گذشته دومین اجرای "زیگموند "اثر مهرداد کوروش نیا را درتالار حافظ دیدم.
اجرایی خوش ریتم والبته چشم نواز، با بازی های روان ، کارگردانی خاص و متنی که در قالب تئاتر بیوگرافی به زندگی زیگموند فروید، نامِ بزرگ روانشناسی جهان می پردازد .
از نکات جالب توجه در متن، مرور فراز های شاخص زندگی فروید در قالب کابوس های روزهای پایانی اوست که بسیار ایده جذاب و قابل تاملی است.
حضور پررنگ آنا دختر فروید، کارل یونگ که فروید را متهم با رابطه نامشروع با خواهر زنش کرده، مینا برنایز،خواهر همسر فروید که بر اساس شواهد و ادعای یونگ با او رابطه پنهانی داشته، خواهر فروید که بواسطه برتری جویی او در وین نسبت به خواهرانش و حتی زنده به گور شدن شان ،او را به خودخواهی و فقدان ... دیدن ادامه ›› عاطفی متهم می کند و حتی اعتراض دخترنامشروع او که هرگز زاده نشده و حق زندگی از او توسط فروید سلب شده ،متهم شدن فروید یهودی به دین ستیزی و بالاخره مرگ خودخواسته او با مورفین که به سبب ناامیدی او از رها شدن از سرطان سقف دهانش رخ می دهددر این سلسله کابوس ها ....همه و همه آن چیزی است که مخاطب را با پیچیدگی شخصیتی این روانکاو نامی با این همه اختلال شخصی در خود مواجه می سازد ، پارادوکسی غافلگیر کننده و غریب.
موسیقی محدود ، کاربردی و گوش نواز ، دکور و آکسسوار فوق العاده مینی مال ، کاربردی ودر خدمت اجرا نیز از نکات قابل توجهی است که اجرا را در حد قابل توجهی کم نقص می کند.
از نکاتی که به اجرا ی حال‌حاضر نسبت به اجرای سال گذشته ایرانشهر لطمه زده ، جایگاه طراحی نور در این اجراست است که قطعا به کمبود ستِ نوری تالار حافظ بر می گرددو مانع به ثمر نشستن ایده های خلاقانه نوری مهرداد کوروش نیا در اجرا می شود.
در شرایط بی تئاتری( کیفیت بسیار نازل اجراها)این روزهای پایتخت " زیگموند" غنیمتی گرانبهاست که اطمینان دارم با اقبال پر رنگِ مخاطبان تئاتر همراه خواهد بود.