در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رکسانا درباره نمایش رستم و سهراب: نبرد رستم و سهراب نمایشی هست که میتونه شما رو نزدیک به دو ساعت بدون مت
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 10:41:25
نبرد رستم و سهراب نمایشی هست که میتونه شما رو نزدیک به دو ساعت بدون متوجه شدن گذر زمان روی صندلی نگه داره.
با انتخاب این نمایش شما تماشاگر گوشه هایی از بزم و رزم شاهنامه فردوسی خواهید بود.
قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشید که این اثر برداشتی آزاد از شاهنامه است، پس نباید انتظار امانت داری صددرصدی داشت (و خب زمانی که صحبت از برداشت آزاد میشه، راهه های بررسی خیلی از موارد از جمله ماجرای تهمینه و رستم و یا مواجهه گردآفرید و سهراب بسته میشه)
الماس این صحنه، با توجه به داستان انتخابی، رستم هست، یعنی امیر آقایی.
رستم در هر حالی همان طور که باید و شاید دیده میشه. رستم در میدان نبرد، رستم عاشق، رستم پدر، رستم وفادار و رستم حسرت کش. رستمی که از مصرع به مصرع شاهنامه جون گرفته و به صحنه آمده.
امیر آقایی توانایی بازیگریش روی صحنه رو به قدری ژرف و وسیع به نمایش میگذاره که وقتی نمایش تموم میشه، اولین سوالی که از خودتون میپرسید اینه که واقعا کی به جز امیر آقایی میتونست رستم رو انقدر دقیق جلوی ... دیدن ادامه ›› چشم بیاره؟!
زمانی که صحبت از نمایش داستانی از مهم ترین منبع کهن ادبیات فارسی میشه پس انتظار میره که صحنه با بازی بازیگران توانا و حرفه این جون بگیره، که خب بازی بی نظیر بانیپال شومون تا مدت ها میتونه تو ذهن جا خوش کنه.
سینا مهراد به خوبی و تا جایی که میتونست سهراب رو با جزئیات بازی کرد و پردیس احمدیه گردآفرید خوبی برای این صحنه بود.
تماشاگر این نمایش با لحظه به لحظه ی این اثر میتونه همراه شه، با لبخند، با ترس، با غم، با غرور، با شجاعت، با اشک و با افتخار.
سایر شخصیت های نمایش مثل کیکاووس شاه، هومان و بارمان خیلی مانور و عمقی نداشتن که مواردی مثل موضوع داستان انتخابی، اقتباسی بودن اثر، و البته زمان محدود اجرا میتونه این موضوع رو توجیه کنه. اما خب از بازی خوب بازیگری مثل سیامک صفری نمیشه ساده گذشت.
گریم و طراحی لباس و طراحی صحنه بسیار خوب و به جا بود.
هماهنگی نور و صدا با چشم پوشی از برخی موارد در سطح قابل قبولی قرار میگیره اما صدا بسیار بسیار بسیار بلنده و آزاردهنده.
از صدای بسیار بلند جلوه های صوتی بگذریم، جدی ترین نقدی که به صدا وارده اینه که چرا صدای موسیقی روی صدای خواننده سواره. صدای علی زند وکیلی در طول نمایش یکی از جذابیت های شنیداری اجراست، اما زمان هایی در طول اجرا وجود داره که صدای ایشون در موسیقی اثر حل میشه و برای تشخیص، گوش دادن با دقت بیشتری نیازه.
موضوع دیگه بحث هنر برای همه هست. سوالی که پیش میاد اینه که آیا همه اقشار میتونن این اثر رو به تماشا بشینن و لذت فرهنگ و هنر کشورشون رو ببرن؟! جوابش در بازه قیمت تعریف شده برای هر بلیط نهفتست.
محمد فروزنده، هلیا حسینی و میترا این را خواندند
فروزین تقوی نژاد، رضا زارعی و saba jokar این را دوست دارند
خواننده محترم خواهش میکنم به نظر این یک مخاطب اکتفا نکنید و تمام نظرات کاربران را مطالعه سپس قضاوت کنید
با تشکر
۱۶ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید