در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | جواد قربانی درباره پرفورمنس پائولا: خسته نباشید میگم به عوامل و اینکه واقعا کار اجرا سخته و فارغ از هر نقد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:17:39
خسته نباشید میگم به عوامل و اینکه واقعا کار اجرا سخته و فارغ از هر نقدی باید بگم دوستان واقعا زحمت میکشن و این بتنهایی جای تقدیر داره ...
چندتا مطلب هست که دوست دارم از زبان کسی که مخاطب عام تئاتر هست عنوان کنم

قبل از همه چیز باید بگم اجرایی که ما دیدیم خانم یکتا اعتمادی حضور نداشتن و نمیدونم چقدر به اجرا لطمه زده ولی چندتا نکته هست که دوست دارم به دوستان بگم

اول اینکه منِ مخاطب عام یه جاهایی پیوستگی روایت رو از دست میدادم. بعضی بخش ها مثل نقاشی یا سقط کودک خوب پرداخته شده بود ولی بنظرم بعضی بخش ها در انتقال مفاهیم و روایت بصری نیاز به پرداخت بیشتری داشت. منظورم دقیقا بعد از آمدن پائولا به داستان هست. شاید لباس متفاوت‌ پائولا در اجراها میتونست کمی ابهام زدایی کنه یا لاقل یکی از چندین پائولا رو متمایز کنین از بقیه تا مخاطب روایت پائولا رو در شلوغی و ازدحام صحنه از دست نده. بخام مطلب رو برسونم اینجوری بگم که حسی که من و همراهم داشتیم این بود داستان مادر پائولا رو بهتر از خود پائولا درک کردیم.

دوم اینکه اگه بخش نقاش رو مبنا قرار بدیم ... دیدن ادامه ›› بقیه بخش ها باید متانت و ضرباهنگ این بخش رو برای بهتر شدن الگو قرار بدن. یعنی اگه حتی قراره ضرباهنگ بالا بره بازهم پرهیز از عجله و نظم تیمی رعایت بشه. مثلا یه جاهایی با وجود ضرباهنگ بالاتر مثل آمدن اژدها تونسته بود داستان رو عالی روایت کنه. شما با یه مکث و سکوت و تاریکی یه برش جدید رو شروع میکردین و وقتی برش شروع میشه باید یه تمپوی یکنواخت تا آخر برش برقرار باشه که اینکار مستلزم هماهنگی و تمرین زیاد هست و با توجه به تعداد و سن اجراکنندگان قبول دارم کار خیلی سختیه ولی انصافا در بسیاری از برش ها بخوبی اینکار رو کرده بودین.

سوم اینکه نمیدونم شاید سلیقه ست ولی خودم بیشتر دوست داشتم درگیریهای خیابانی نمایشی تر بود تا واقعی و رزمی‌گونه. یه جوری بود انگار زنانگی داستان گم میشه. حرکات نمایشی تری که دختران دربند زمینه رو بولدتر میکنه بنظرم جذاب‌تر میتونست باشه و اینکه حضور نوازندگان تو بعضی برش ها عالی بود ولی بعضیاش رو دوست داشتم خلاق تر باشه

در مجموع برای کسی که این نظر رو میخونه باید بگم اگه این پرفورمنس رو ندیدین حتما برین ببینید و نمره خودم ۵ بود به این اجرا و از تجربه متفاوت ش لذت بردم. من مطالبی رو که عرض کردم قطعا مستلزم امکانات بیشتری هست که این دوستان با امکانات بسیار کمتری جسارت اجراش رو داشتن. واقعیت اینه بخش هایی بودن که خیلی تاثیرگذار بودن و فراتر از انتظارم مثل برش های قبل از تولد، نقاشی، فریاد موزیسین بر سر نظامیان، دربند کردن زنان ، باله های دو نفره، نجواهای فرانسوی میان تماشاگران و ... .
اینم بگم که این پرفورمنس ها مثل اجراهای دیالوگ محور تئاتر نیستن و نیاز به هماهنگی و سینک بالایی دارن و محدودیت هایی هم هست ولی در مجموع کار قابل تقدیری برای مخاطب فراهم شده

خسته نباشید مجدد میگم به دوستان این پرفورمنس و به همه سفارش میکنم حتما ببینید ... حتما لذت خواهید برد
ممنونم از نگاه ویژه تون نسبت به نمایش ما
محبت دارید🙏😍
۲۴ آذر ۱۴۰۲
درود بر شما درست میفرمایین
ممنونم از حسن توجهتون
یک جاهایی قرار بود پائولا تو جمعیت گم بشه و انگار بجای یک پائولا تمام دختران پائولا هستن
اپیزود نهاییی هم لباسش با بقیه متفاوت بود (همه مشکی بودن)
از وجود نقص فنی هم عذرخواهم باور کنین بسیاریش دست ما نبود و تجهیزات و امکانات موجود...
۲۵ آذر ۱۴۰۲
با درود و احترام به شما خواننده گرامی و سایر هنرمندان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر این سرزمین و سایر ملل 🏖روز جمعه 24 آذر به اتفاق دو همکار و دوست: استاد اردشیر پژوهشی و نیز همایون موسوی برای دیدن تاتر پائولا رفتیم. متاسفانه تا الان موقعیت پیش نیومد که نظرم را اینجا درج کنم. ⛱️به نظر اینجانب باید بابت رقص های موزون، ریتم، موسیقی، گریم و بازی های یکا یک هنر پیشگان عزیز، دست مریزاد گفت. شاید از نظر درک مفاهیم و نیز روایت کل تاتر، دست کم برای اینجانب کمی دشوار بود.(این بدین مفهوم نیست که از نظر محتوی غامض و پیچیده هست و یا در حد نظر فلاسفه مانند فلسفه کانت هست.) 😁 در اینجا لازم می دانم از دعوت سرکار خانم ریحانه شاهرخی فر و نیز زحمات یکا یک عوامل و دست اندر کاران تاتر خوب پائولا، سپاسگزاری کنم. 💙💜❤ برای همگی شما آرزوی سلامت، آرامش و درخشش در کارتان دارم. 🏖⛱️🏖⛱️
۲۹ آذر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید