در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | طاها تولایی درباره نمایش چنگال یا حاج اسمال عتیقه فروش سبزواری: با سلام و خسته نباشید به تک تک اعضای این گروه پرانرژی و دوست داشتنی خ
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 00:25:05
با سلام و خسته نباشید به تک تک اعضای این گروه پرانرژی و دوست داشتنی
خیلی لذت بردم از تماشای این نمایش به یاد ماندنی. کاملا مشخص بود انرژی و تلاشی که صرف ساختن این اجرا شده و به جزئیات خیلی توجه شده است. طراحی صحنه فوق العاده است و انتخاب میز پینگ پنگ به عنوان میز شام، زمین بکس، صحنه جرم و ... بسیار انتخاب خلاقانه ای است و با محتوای نمایش همخوانی کامل دارد.
من تنها مشکلی که با نمایش داشتم خود کارکتر حاج اسمال بود که به نظرم نسبت به بقیه کارکترها منفعل تر بود و این باعث می شد اون تضاد بین نیروهای مخالف در درام به حد اعلای خودش نرسه و اون دعوا به بحرانی ترین شکل در ذهن مخاطب درنیاد.حالا نمیدونم ریشه این مشکل در متن است یا در بازی به این شکل نمایان شده است. الان بیشتر بار دراماتیک روی کارکتر های مهری و محراب است که در یک جبهه هستند.
بازم ممنون که تئاتر براتون انقدر چیز مهم و ارزشمندیه، امیدوارم در بهترین جاها ببینیم این گروه جذاب رو.
طاها جانم ممنون از بزرگواریت و سپاس برای این نقد زیبات قطعا نقد شما از سره دلسوزیه و من به شخصه همه ی تلاشمو میکنم که شرمنده ی شما و یاران بازیگرم نشم منتها من شما رو ارجاع میدم به یکی از دیالوگ‌های ابتدای نمایش اونجا که مهری میگه بازیگر ما.چون به لهجه ی سبزواری مسلط نیست شما فکر کنین که داره سبزواری صحبت می‌کنه و اشارش به بازیگر نقش حاج اسماله اونجا کارگردان به تماشاگر این فکت و میده که اینها بازیگرن و در پایان باز دیالوگ مهری رو میشنویم که این یک بازسازیه صحنه ی جرمه اون انفعال بازیگر حاج اسمال دقیقا از اینجا میاد که داره صحنه ی جرمو بازسازی می‌کنه قطعا اگر اون فکت و ما به تماشاگر نمیدادیم رفتار حاج اسمال شکل دیگری میشد در بازسازیه صحنه ی جرم قطعا خشونت آدمها عریان نیست و یک انفعالی در رفتار مشهوده امیدوارم توضیحاتم کامل بوده باشه و این ابهام برطرف بشه ممنون از نگاه تیزبین شما
۱۹ آبان ۱۴۰۲
در حقیقت جواب این سئوال شما و کلا تماشاگر اونجایی داده میشه که با دیالوگ پایانی مهری می‌فهمه کل این داستان یه بازسازیه صحنه ی جرم بوده دقیقا این انفعال تا یه حدی در بازیه حاج اسمال لازم بود و به عمد گنجونده شده که تاثیر اون باز شدن گره داستان و شوک پایانی بیشتر بشه دیشب مرتضی جان ربیعی کارگردان کار حرف قشنگی میزد می‌گفت این نمایش نمایش ثانیه ها ست چون هر ثانیه از دیالوگها و هر لحظه از اکت بازیگر در پیشبرد داستان تاثیر داره و معنای خاص خودش رو منتقل می‌کنه کار بسیار زیبا و طاقت فرسای کارگردان و نویسنده اثر که به تمام جزئیات پرداخته شده و در مورد ش فکر شده من افتخار میکنم که در خدمت این دوستان بودم و در این کار حضور داشتم امیدوارم جواب سئوال شما رو داده باشم و ابهامات شما رفع شده باشه.
۱۹ آبان ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید