در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رضا بولو درباره نمایش اختراع والس: :::::::: بخشش، لازم نیست اعدامش کنید. :::::::: خی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 13:00:51



:::::::: بخشش، لازم نیست اعدامش کنید. ::::::::


خیر سرم می‌خوام فکر کنم پیشنهادی که اینجا می‌ذاریم ممکنه به درد کارگردان ... دیدن ادامه ›› و گروهش بخوره. به‌ویژه که ما کار رو از بیرون می‌بینیم و پامون تو باتلاق ماجرا نیست.
ولادیمیر ناباکف یه چیزی می‌دونسته که نمایشنامه اختراع والس رو تو "سه پرده" نوشته. یعنی هدفی داشته که دو وقفه بین روایت داستانش گذاشته؛ هرچند وقفه‌ای به اندازه ویرگول و نقطه‌ویرگول باشه نه در حد نقطه.
وقتی نمایش رو یه سره اجرا می‌کنید نبود اون دو مکث حیاتی، کلیت کار رو کمی دچار لکنت و معنای نمایش رو برای عده قابل توجهی از تماشاگران با اخلال و اختلال همراه می‌کنه.
بهتره به ولادیمیر و مهارتش در شیوه روایت و فنون داستان‌گویی اعتماد کنید و محض آزمایش، یکی دو شب اجرا رو سه‌پرده‌ای کنید، از نتیجه کار جا خواهید خورد.
بذارید بقیه هم دست‌کم اندازه ما لذت ببرند.
به همین دلیل هم هست که در پایان بندی نمایش به قدری نمود بیرونی شخصیت پر رنگ شده که رسیدن به درونیات والس با پرش همراه هست. انگار شخصیت دچار شوک الکتریکی شده ...
۲۰ آذر ۱۳۹۸
بیشتر توضیح بدید، من دیدم ، بگید کجاش باید چجوری میبود؟
۲۱ آذر ۱۳۹۸
خانم کیان عزیز، بایدی در کار نیست. احساس کردم اگه اون دو وقفه موجود در نمایشنامه اصلی، در اجرا هم لحاظ می‌شد هم شخصیت والس شکل‌یافته‌تر می‌شد هم جهان پر از توهم و تخیل و مالیخولیای او بیشتر نمود پیدا می‌کرد. اصلا فلسفه اعمال و کردار او آشکارتر می‌شد. از قِبَل این‌ها، فلسفه وجودی برخی کاراکترهای دیگه هم معنای روشن‌تری می‌یافت مثل نقش خلسه/فرشادجو یا دارودسته لامپ و بامپ و مامپ و استامپ و ...

پیشنهاد می‌کنم حالا که شما هم از نمایش خوش‌تون اومده نمایشنامه ناباکف رو بخونید.
۲۲ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید