نمایش، چنانکه متنِ نوشتهشده در اعلان آن بیان میکند، بر متنهای کلاسیک تراژدی یونانی تکیه دارد، اما در واقع اجرا غیر از این متون اعلامشده
... دیدن ادامه ››
و جهانی خودبسنده است. اجرا در نوعی سرپیچی نسبت به خاستگاه خودش، دقایقی از این متون را در ژستهای خاصی خلاصه میکند و این لحظات را با موسیقیای که بافت کلمات در آن ناآشنا هستند و بیشتر مود کلی صحنه را بیان میکنند، تلفیق میکند. علاوه بر این، نمایش عناصری چون آوازهای بومی ایران و ژستهای فیلم گنگستری را هم در خود تلفیق میکند و از این منظر محدودیتی در جذب عناصر متنی دیگر در برابر خود نمیبیند. نمایش پیش از ورود تماشاگر آغاز شده و نوعی بینیازی از تماشاگر و حتی دانستگی او از متون پایهای خودش را نشان میدهد. جهان نمایش چنان است که انگار دور باطل عشق و جنایت بر صحنهاش تکرار میشود. برای من شکل و کارکرد و نوع آواز و زبان این همسرایان مهمترین مانع ارتباطی بودند که البته از نظری میشود گفت بنمایهٔ نمایش را تشکیل میدادند.