در مورد قیاس. سینما و تاتر باهاتون موافق نیستم...اولا نمیشه به افیلم های این روزها که ضعیف ترین حالت کل تاریخ سینمای ما شاید باشه ، برای چنین قیاسی اکتفا و اعتماد کرد.......دوما بدلیل مدیوم های متفاوت سینما و تاتر، طبیعی هست که اثرگذار ی بهترین تاتر ممکن از بهترین فیلم ممکن بیشتر باشه اما نکته اینجاست که تاثیر تاتر بر سیصد نفر و در کل ده هزار نفر هست و سینما بر ملیونها نفر تاثیر میذاره و اگر بنا به مقایسه ای باشه باید متوسط “تاثیر بر نفر “ ها با هم مقایسه بشه...سوما تاتر ما کماکان فاصله زیادی با کشورهای صاحب تاتر و تاتر روز دنیا داره، در یوتیوب کم و بیش فیلم بعضی از آثار روز دنیا رو میشه پیدا کرد و مقایسه کرد.....اما سینمای ما و دست کم سینماگران شاخص ما این فاصله رو بسیار کاهش دادن و در مواردی از بین بردند، نه فقط جدایی نادر....در سطح اول سینمای دنیا هست(به گواهی فیلمسازان شاخص دنیا) که سالهاست کیارستمی اتبدیل به برند در سینمای جهان شده و یا فیلمی مثل کاغذ بی خط که پانزده سال پیش ساخته شده هم در سطح اول سینمای اون روزها بود..... چهارم اگر بنا به قیاس باشه باید فیلم گرفته شده از یه تاتر رو با یه اثر سینمایی قیاس کرد و میزان اثربخشی ها رو مقایسه کرد......پنجم (و به شوخی ) به نظر من و برعکس شما سینمای ما چهار بر صفر!!!! از تاتر جلوتر هست
درود بر شما، من هم با شما هم نظر هستم که حال سینما این روزها اصلا خوب نیست و قیاس اوضاع تیاتر با سینما رو در وضع فعلی با توجه به فیلمهای اخیر در نظر داشتم و الا در الباقی بدیهیات فوق الذکری که مرقوم فرمودید شکی نیست.