در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مرتضی پورعلی درباره نمایش بوف کور: اگر تئاتر را مجتمع جمیع هنرهای انسانی، در ماهیتی زنده و پویا بدانیم (ک
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 05:44:37
اگر تئاتر را مجتمع جمیع هنرهای انسانی، در ماهیتی زنده و پویا بدانیم (که میدانم) بسیار سخت است پس از دیدنِ هر تلاش صحنه ای بگویم «تئاتر دیدم».
صادقانه میگویم: امشب دو تلاش صحنه ای دیدم که در مورد یکی شان میتوانم بگویم «تئاتر دیدم» و نام آن تئاتر بوف کور بود کاری از « #گروه_تئاتر_شش » در #سالن_چهارسو ی #تئاتر_شهر #تهران .
___
برداشت من از تئاتر بوف کور:
الف- متن:
آداپتیزاسیونِ داستانهای #صادق_هدایت کار هر کسی نیست، خواندن و فهمیدنِ درستِ هدایت خود پروسه ی ماجرا داری ست، حال اینکه شما بخواهید دو داستان #بوف_کور و #سه_قطره_خون را تلفیق کنید با کلی اما و اگر روبرو میشوید، چطور میشود این کار را به دقیق ترین شکل ممکن انجام داد؟ با دیدن این #تئاتر جواب این سوال را بگیرید.
ب- #کارگردانی :
#اکسپرسیونیسم با طعم قندپارسی
#ناصر_حسینی_مهر با کارهای گذشته اش (مثلا #هملت_ماشین ، #وویتسک و #مائوزر ) به اکسپرسیونیسم در تئاتر #ایران شهره است و میتوان ایشان را جزو موفق ترین های این سبک و فرم نمایشی دانست که این دانش را برای صحنه ی تئاتر در آلمان بخوبی فراگرفت و به وطنش سوغات آورد، اما اولین باری ست که میبینم اکسپرسیون بر صحنه ی تئاتر «ایرانیزه» شده، نشانه های این-مکانی به خود گرفته و نیز با تمیزی در اجرا قرابت های این-زمانیِ خود را آشکار می کند. من این را یک دستاورد هنری قلمداد میکنم، اگر میخواهید با «اکسپرسیونیسمِ تئاتریِ ایرانی» آشنا شوید تماشای این تئاتر به شما هنردوست ارجمند توصیه میشود.
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
ج- #طراحی_صحنه و لباس:
بنظرم به تصویر کشیدنِ مالیخولیای نهفته در بوف کور در قد و قواره ی صنعت سینمای هالیوود است!، پس چطور میشود این فضای سیال ذهن را با لباس و طراحی صحنه در یک تئاتر، بر روی صحنه به اجرا گذاشت؟ برای گرفتن پاسخ به تماشای این تئاتر بروید، لو نمیدهم
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
متاسفانه متن کامل، پس از paste منتشر نمیشود! !!! با آرزوی تقویت امکان نگارش در تیوال!
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید