در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال محمد رحمانیان ثابت | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 18:05:34
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
امیرحسین فتحی، برای اولین بار به‌عنوان تهیه‌کننده وارد عرصه تئاتر می‌شود.
نمایش جنگ ، سوله ، بالماسکه به نویسندگی محمد رحمانیان ثابت و محمد صادقیان و کارگردانی محمد صادقیان، از تاریخ 13 آبان در سالن خانه هنر دیوار به روی صحنه خواهد رفت.

متن کامل خبر :
https://B2n.ir/r59949
کمدی سیاهی که بدون شوخی های جنسی می خندونه
بدون لودگی سعی می‌کنه زوایای تاریک آدمیزاد رو به ما نشون بده
قلب نارنگی مجموعه ای از ماجراجویی های متعدد و لحظات کمیکه که زیر حجم هجومی از کمدی گم نمیشه و تمِ اصلیش رو حفظ می‌کنه.
لحظه ای باعث میشه لبخند بزنی و در لحظه ای دیگه انگار داری بامجموعه شخصیت ها همذات پنداری می‌کنی.
قلب نارنگی تو این برهوت طنز( از نوع درستش) نوبرانه ست و ارزش دیدن داره.
خیلی ممنونم 🌹🌹
۵ روز پیش، یکشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بخشش لازم نیست، اعدامش کنید یا بخشش ، لازم نیست اعدامش کنید!
.
.
.
.
بررسی پرونده های کیفری در صحنه تئاتر اگر با همراهی مخاطب ((که گاه ممکن ... دیدن ادامه ›› است بعنوان شاهد در سالن حضور داشته باشند یا هیئت منصفه باشند)) کیفیت کار رو دوچندان میکنه و ترور سعی داره از این امکان نهایت استفاده رو ببره ، که می بره.

نمونه های بارزی در تیاتر ( الف مثله عبد ، دادگاه جنجال‌ برانگیز یک هیولا،محاکمه النا ) باعث شد در برهه ای از زمان مخاطبان به تیاترهای دادگاهی روی خوش نشون بدن ..اما رفته رفته به دلایل مختلفی تیاتر های دادگاهی کم کار شد و حالا ترور پس از مدت ها چراغٍ این مدل از تئاتر هارو روشن کرد.
.
.
بازیگرانٍ ترور به اندازه( نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) پیش داستانٍ کاری خودشون رو دارند و از همین پیش داستان از خودشون دفاع میکنند
علی باقری ، مهدی پاکدل ، وحید رهبانی در یک سمت ، علی محمد حسام فر ، الهام نامی و مینو شرفی در سمت دیگه با این تفاوت که خیر و شر مطلق در این دادگاه معنی نمیده...
و اینجاست که مخاطب بعنوان هیئت منصفه باید رای به بی گناهی یا گناهکار بودن متهم بده
ناگفته نمونه با توجه به نشانه های اجرایی و برگه های رای‌، مخاطبان در بی گناه یا گناهکار بودن سرگرد کخ نقشی مستقیم دارن.
.
.
.
دوراهی سخت که باتوجه به استدلال های دادستان ، وکیل، سرگرد کخ، و همسر خانواده قربانی میشه حرف های دو طرف رو پذیرفت....

دیدن ترور خالی از لطف و استرس نیست.


بفرمایید بورش!

امشب به صرف بورش و خون برای من شبیه به مشاهده جلسه روان درمانی بود
همانطور که در مقدمه داستان اصلی آمده ( در اتاق راه میرود ... دیدن ادامه ›› و سعی میکند هر آنچه اتفاق افتاده هضم کند . بر افکارش متمرکز شود، علاوه بر این ها او یک بیمار خیالی است و خود بیمار انگاری علاج ناپذیری دارد)

۱- نویسنده تلاش کرده تا از نظر روانشناسی شخصیت( پی رنگ های درونی) به متن وفادار بماند
اما انگار در لحظاتی کوتاه اما تاثیر گذار، شخصیت اصلی دچار تغییراتی میشود که باخودم میگفتم ای کاش جور دیگر رقم میخورد...

۲-پردازش شخصیت های اقتباس شده سخت است،یعنی باید ذهن نویسنده اصلی ( داستایوفسکی) را کنکاش کنی و در عین حال تلاش کنی سمت و سوی نوشته هایت در نزدیک ترین حالت به حالات روانی شخصیت باشد در این اقتباس، پردازش ها دست اندازهای زیادی داشت گاهی دقیق و منظم و گاهی نامنظم و هیجان زده.

۳- هم دردی و مندردی هایی که در نمایش شنیده و دیده میشد یا ماحصل تفکر نویسنده ست و یا بداهه های کنترل شده بازیگر که در هر دوحالت جالب بود و باعث میشد احساس کنم منفعل نیستم و این تبادل احساسات یک طرفه نیست.

۴- بازی گیرا و باور پذیر صابر ابر در کنار قدرت سکوتٍ خانم فاطمه نقوی به علاوه طراحی صحنه زنده و استفاده از عناصر سمعی و بصری باعث شد امشب به صرف بورش و خون در ذهنم ماندگار شود.