در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال سینا نورائی | دیوار
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 20:49:02
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
درج خبر اجرای نمایش (شنگول و منگول و بزک زنگوله پا) در سایت خبری ایران تئاتر
.
.
متن خبر به همراه لینک :
به گزارش ایران تئاتر «شنگول و منگول و بزک زنگوله پا»، به نویسندگی و کارگردانی سینا نورائی برگرفته از قصه های فولکلور از تاریخ 14 تیرماه در تماشاخانه ایران تماشا تهران روی صحنه خواهد بود.
این نمایش همانند سایر نمایش های کودک و نوجوان سینا نورائی، با نگاهی متعهدانه به ادبیات خاطره انگیز و فولکلور و به شیوه موزیکال (موسیقی زنده در هنگام اجرا و پرهیز از پلی بک در بخش موسیقی) با بازیگران کودک و بزرگسال و طراحی صحنه ای با الهام از تصویر سازی کتاب های قصه ، آماده شده و از روز جمعه 14 تیر، میزبان کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان خواهد بود . از جمله عواملی که نورائی را در اجرای این نمایش همراهی می کنند عبارتند از : آنا نمکچیان، سینا نورائی، پانیذ بدیعی، کیمیا کلانتر هاشمی،پرنیان خسروی مهر (به عنوان بازیگران). مینا ابراهیمی تنها، امید رضا بانیانی ، مهبد اسماعیلی (به عنوان نوازنده) ... دیدن ادامه ›› .
شایان ذکر است که نمایش شنگول و منگول و بزک زنگوله پا از تاریخ چهاردهم تیر لغایت چهاردهم مرداد ماه در تماشاخانه ایران تماشا به روی صحنه خواهد رفت.علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.
.
.لینک خبر:
http://theater.ir/fa/121928



امیر مسعود این را خواند
فاطمه محمدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درج نظر مخاطبان نمایش خاله پیرزن مهربون در صفحه این نمایش

https://www.tiwall.com/theater/videos/khalepirezan-teaser
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درج نظر مخاطبان نمایش خاله پیرزن مهربون در صفحه این نمایش

https://www.tiwall.com/theater/videos/khalepirezan-teaser
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درج تیزر نمایش خروس زری پیرهن پری در صفحه این نمایش


لینک تیزر در سسایت آپارات:
https://www.aparat.com/v/DzZvw
سمیرا حسینی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فیلم نظر تماشاگران درباره نمایش خروس زری پیرهن پری در صفحه نمایش قرار گرفت. میتوانید با مراجعه به لینک زیر، نظر مخاطبان را مشاهده نمایید :

https://www.tiwall.com/theater/khorous-pari/tags/all
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشی که از متن خوب و روانش و بعد از کارگردانی کاملا درست و منطق محورش و بعد هم از بازی های درست و تحلیل دقیق شخصیت های نمایش ش میتونید لذت صادقانه ی یک نمایش درست رو ببرید.

به صادقانه ترین حالت ممکن پیشنهاد میشه ...
سینا جان ممنون از کلمات و نظرتون :) عزیزین :)
۲۴ دی ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درج گزارش تصویری نمایش مرده شور

لینک :
https://www.tiwall.com/theater/mordeshour/tags/all
آغاز پیش فروش بلیط های نمایش خروس زری پیرهن پری و خاله سوسکه از ظهر پنجشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با سلام و احترام و سپاس از مهر و استقبال شما بزرگواران

به دلیل درخواست تماشاگران گرامی نسبت به تمدید و اجرای مجدد این نمایش (خروس زری پیرهن پری و خاله سوسکه) ، به اطلاع میرساند ، به زودی اطلاعات تکمیلی و زمان اجرای ویژه (تمدید) این نمایش ، از طریق سایت تیوال ، به اطلاع شما بزگواران خواهد رسید.

امیرمسعود فدائی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تاملی بر نمایش پایان بازی کاری از افشین زمانی

راز سر به مهر پادشاهی با آرمان های وارونه

در روزگاری که خیلی از کارگردانان ترجیح می دهند با بهره گیری از نمایشنامه های مشهور، سوپراستارهای معروف سینمایی و حتی استفاده از دکورهای خاص، موسیقی زنده و ... مخاطب را به سالن تئاتر بکشانند، در سالن سنگلج نمایشی به روی صحنه رفت که بیش از آنکه به متن، نور، بازیگر، موسیقی، دکور و ... تکیه کند، هنر کارگردان را به رخ تماشاگر می کشاند.

متن کامل را در از لینک زیر دریافت نمایید :
http://theater.ir/fa/99815
نازنین این را خواند
ذوق زده این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نقد ایران تئاتر بر نمایش (پایان بازی) به همراه لینک خبر :

در روزگاری که خیلی از کارگردانان ترجیح می دهند با بهره گیری از نمایشنامه های مشهور، سوپراستارهای معروف سینمایی و حتی استفاده از دکورهای خاص، موسیقی زنده و ... مخاطب را به سالن تئاتر بکشانند، در سالن سنگلج نمایشی به روی صحنه رفت که بیش از آنکه به متن، نور، بازیگر، موسیقی، دکور و ... تکیه کند، هنر کارگردان را به رخ تماشاگر می کشاند.
«پایان بازی» اثر جدید افشین زمانی است که پس از اجرای موفق سه گانه اولش «ننه دلاور و فرزندانش»، «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» و «آندورا»، براساس نمایشنامه رمولوس کبیر اثر فردریش دورنمات و با رویکردی تطبیقی با زمان حال و حوادث و رخدادهای حاکم بر جامعه به بر روی صحنه آمده و کارگردان با تاکید به ساختار برشتی و تمرکز بر سیستم فاصله گذاری می کوشد تا بسان یک کارگاه عملی قواعد حاکم بر تئاتر اپیک را به صورت کاملا آکادمیک و دانشگاهی بر صحنه اجرایی کند. انتخاب این نمایشنامه را نیز باید بر پایه همین تفکر تفسیر کنیم چرا که برشت همواره بر این مقوله تاکید دارد که تئاتر مدرسه ای است که باید به مخاطبش آموزش دهد تا جهان را بشناسد و نمایشنامه پایان بازی دورنمات بر همین اصل استوار می باشد. تلخ طنزی، صریح و گزنده که تلاش دارد با وارونه جلوه دادن تفکرات یک پادشاه، داشته های گذشته مخاطب را به ... دیدن ادامه ›› چالش کشاند.
داستان در خصوص آخرین روزهای سلطنت پادشاهی است که مهمترین سرگرمی و مشغله ذهنی زندگی اش را در نگهداری از مرغ های خانگی قرار داده و حتی خبر حمله دشمن به خاک کشور و احتمال سقوط حاکمیتش را بی اهمیت قلمداد می کند. این نگاه به حدی متفاوت و متضاد با تصورات رنگ می گیرد که اگر طعم طنز نمایش نبود، مخاطب خود را مجاب به ماندن در سالن نمی کرد. هر چند به مرور وقتی پادشاه در حضور فرمانده دشمن به دفاع از خود پرداخت، پرده از رازی برداشته شد که شاید مخاطب عکس آن را در تصورات خود درست می پنداشت.
دورنمات در این نمایشنامه با وارونه جلوه دادن تفکرات پادشاهی که در واقعیت مهمترین وظیفه اش حفظ تاج و تخت است و مردم صلح دائمی در کشور را ماحصل همین بقای دائمی می پندارند، می خواهد نشان دهد که مهمترین مانع صلح جهانی را باید از دل همین تفکر استخراج کرد. او با درایت خاصی از همان ابتدا مخاطب را با خود همراه کرد، لحظه به لحظه او را درگیر حوادث نمود و در نهایت قاضی دادگاهی کرد که متهمش پادشاهی با آرمانهای وارونه است.
افشین زمانی در این نمایش وفادار به متن عمل کرد، هرچند به منظور ایجاد یک موقعیت فرازمانی و فرامکانی که لازمه تجسم فضایی برای قضاوت مخاطب ایرانی است، تغییراتی جزئی در متن وارد نمود.
یکی از این تغییرات، حذف اسامی پرسوناژهای نمایشنامه اصلی و استفاده از صفت پرسوناژها به جای اسامی بود. به عبارتی ما در این نمایشنامه به جای کاراکتر رمولوس کبیر، ماما، آشیل، تولیوس، آپولیون، ادوکار و... از صفت این کاراکترها یعنی شاه، همسر شاه، دختر شاه، پیشکار، فرمانده، دشمن و ... استفاده کرد. او در نامگذاری مرغ های پادشاه نیز زیرکانه عمل کرد. در نمایشنامه اصلی، شاه رمولوس هریک از مرغ ها را به نام یکی از پادشاهان پیشین روم صدا می زند اما افشین زمانی نام‌ها را به کشورها نسب داد و با تیزبینی منحصر به فرد خود نام کشورهایی مثل انگلیس، آلمان، فرانسه، مرغ دشمن و ... را برپایه همان تفکر، بر نمایش تحمیل نمود.
تطبیق متن با زمان و مکانی که در آن زندگی می کنیم و تلفیق برخی حوادث و رخدادهایی کنونی اطراف و اکناف کشور با متن اصلی به منظور ملموس نمودن نمایش برای مخاطب از دیگر تغییراتی بود که در این نمایش دیده شد.
نمایش از نظر اجرا نیز از ویژگی های دراماتیکی بالا و درخوری برخوردار بود. تاکید بیش از اندازه به تئاتر بی چیز با حفظ جایگاه بازیگر به عنوان اصلی ترین فاکتور صحنه و استفاده به جا و در خدمت سایر فاکتورها اعم موسیقی، دکور، نور و ... ، شکل دهی ها و میزانسن دهی های هنرمندانه مبتنی بر شیوه فاصله گذاری، طراحی صحنه بسیار ساده با بهره گیری از یک تخت پادشاهی بزرگ و استفاده مطلوب از بدن بازیگر برای تداعی کاخ پادشاهی در ذهن مخاطب، تلاش در جهت بیگانه سازی بازیگر با نقش و ... از جمله مواردی است که افشین زمانی در جهت تاکید بر جایگاه کارگردان به عنوان وجه اصلی نمایش بر آن صحه نهاد.
ابتکار در استفاده از کفش غواصی برای بازیگران به منظور تداعی تصویر مرغ در ذهن –به جز سه کاراکتر شاه، دشمن و برادرزاده دشمن- و نیز بهره گیری مفید از زبان بدن در کاراکترها از جمله پادشاه و برادر زاده پادشاه دشمن، از دیگر نکات قابل تامل در این نمایش بود که نشان داد افشین زمانی با دراماتورژی کامل نمایشنامه پای بر صحنه اجرا گذارده است. در حقیقت او با این ترفند اعلام کرد که به جز پادشاه و برادرزاده پادشاه دشمن که هر دو پوتین به پا داشتند و در جایگاه محافظان کشور و منادی گران صلح قرار می گرفتند، سایر کاراکترها بسان مرغ های زبان بسته و مطیع، در مسیر رسیدن به جای امن، با هر فشاری از این سو به آن سو می جهند. این مسئله در پادشاه زن دشمن که یک پا پوتین و یک پا کفش غواصی به پا داشت، بسیار هوشمندانه بود.
نمایش پایان بازی را باید در زمره کارهای خوب این روزهای تئاتر کور قرار دهیم. نمایش که با دراماتورژی دقیق و نگاه هوشمندانه کارگردان حرف های تازه ای را برای مخاطب مطرح می کرد.

لینک : http://theater.ir/fa/99815/
نازنین و شهرام شجاعی این را خواندند
ذوق زده و مهرداد ابراهیمی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید