در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 21:56:03
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
محمد لارتی به عنوان رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید منصوب شد | عکس محمد لارتی به عنوان رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید منصوب شد
به گزارش تیوال به نقل از اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید، محمد لارتی، با حکم سید مرتضی حسینی مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید منصوب شد. در متن حکم این هنرمند آمده است: «با توجه به دو دهه فعالیت در هنر تئاتر، به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر، همچنین برگزاری چندین جشنواره در این حوزه، جنابعالی به عنوان رئیس اداره هنرهای نمایشی منصوب می‌شوید.انشا الله در انجام وظایف محوله با توجه به سیاست های مصوب بنیاد شهید و امور ایثارگران موفق باشید.» محمد لارتی متولد کرمانشاه بوده و فعالیت خود را در این شهر از سال ۷۶ شروع کرده ...
دیدن ادامه ››

به گزارش تیوال به نقل از اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید، محمد لارتی، با حکم سید مرتضی حسینی مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید منصوب شد. در متن حکم این هنرمند آمده است:
«با توجه به دو دهه فعالیت در هنر تئاتر، به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر، همچنین برگزاری چندین جشنواره در این حوزه، جنابعالی به عنوان رئیس اداره هنرهای نمایشی منصوب می‌شوید.
انشا الله در انجام وظایف محوله با توجه به سیاست های مصوب بنیاد شهید و امور ایثارگران موفق باشید.»

محمد لارتی متولد کرمانشاه بوده و فعالیت خود را در این شهر از سال ۷۶ شروع کرده است. در پرونده کاری وی تهیه کنندگی، کارگردانی، آهنگسازی و بازیگری آثار نمایشی متعددی دیده می‌شود. وی همچنین دبیر علمی و اجرایی جشنواره های ملی تئاتر ایثار را از سال ۸۴ تا کنون بر عهده داشته است.


برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجراى موسیقى در منطقه‌ى صفر مرزى توسط یک گروه تئاتر | عکس اجراى موسیقى در منطقه‌ى صفر مرزى توسط یک گروه تئاتر
از اول مرداد اجرای موسیقی در نقطه صفر مرزی آغاز می‌شود.نمایش «چهارمین شنبه» به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا از اول مرداد در تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود.نمایش «چهارمین شنبه» جدیدترین تجربه کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا که به صورت مشترک توسط علی اصغری، ابراهیم گله‌دارزاده و کوروش‌نیا نوشته شده است، از اول مرداد در سالن شماره ۲ تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود.این اثر نمایشی روایتگر جمع شدن تعدادی هنرمند موسیقی در نقطه صفر مرزی و ناحیه ای جنگلی به منظور تشکیل یک گروه موسیقی و اجرا در خارج از کشور است.رضا رزم طراح صحنه، حسن جودکی مدیرتولید، ...
دیدن ادامه ››

از اول مرداد اجرای موسیقی در نقطه صفر مرزی آغاز می‌شود.
نمایش «چهارمین شنبه» به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا از اول مرداد در تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود.
نمایش «چهارمین شنبه» جدیدترین تجربه کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا که به صورت مشترک توسط علی اصغری، ابراهیم گله‌دارزاده و کوروش‌نیا نوشته شده است، از اول مرداد در سالن شماره ۲ تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود.
این اثر نمایشی روایتگر جمع شدن تعدادی هنرمند موسیقی در نقطه صفر مرزی و ناحیه ای جنگلی به منظور تشکیل یک گروه موسیقی و اجرا در خارج از کشور است.
رضا رزم طراح صحنه، حسن جودکی مدیرتولید، محمدصادق زرجویان عکاس و طراح پوستر و الهام خداوردی دستیار کارگردان نمایش «چهارمین شنبه» هستند.
به زودی گروه بازیگران این نمایش نیز معرفی می‌شوند.

زهره مقدم و رومینا خلج هدایتی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تصویربرداری فیلم جدید مجید اصغری به نام تصویربرداری فیلم جدید مجید اصغری به نام "سکوت تلخ " آغاز شد
تصویربرداری فیلم جدید مجید اصغری به نام "سکوت تلخ " به نویسندگی و کارگردانی وی در میدان خراسان آغاز شده است و احتمال می رود که تا اواسط مرداد به پایان برسد. داستان این فیلم درباره پسربچه ای است به نام حسین که تصور می کند نقطه اشتراکات زیادی با عیسی مسیح (ع) دارد.در این فیلم علی‌اصغر افشار، مصطفی مقیمی، سیدجلیل حسینی، لیلی شجاعی، محمدمهدی شاهی و... به ایفای نقش می پردازند. گفتنی است که کار تدوین و صداگذاری این اثر پس از اتمام مراحل تصویربرداری توسط محمدصادق قمی انجام می شود.
دیدن ادامه ››

تصویربرداری فیلم جدید مجید اصغری به نام "سکوت تلخ " به نویسندگی و کارگردانی وی در میدان خراسان آغاز شده است و احتمال می رود که تا اواسط مرداد به پایان برسد. 
داستان این فیلم درباره پسربچه ای است به نام حسین که تصور می کند نقطه اشتراکات زیادی با عیسی مسیح (ع) دارد.
در این فیلم علی‌اصغر افشار، مصطفی مقیمی، سیدجلیل حسینی، لیلی شجاعی، محمدمهدی شاهی و... به ایفای نقش می پردازند. 
گفتنی است که کار تدوین و صداگذاری این اثر پس از اتمام مراحل تصویربرداری توسط محمدصادق قمی انجام می شود.

اعلام نتایج بازخوانی بخش‌‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت | عکس اعلام نتایج بازخوانی بخش‌‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت
نتایج نهایی بازخوانی بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت اعلام شد. به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی جشنواره، ستاد برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت ضمن تقدیر و تشکر از همه هنرمندانی که آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند نتایج نهایی بازخوانی بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت را به شرح ذیل اعلام می‌دارد. نتایج بازخوانی بخش صحنه‌اینمایش‌های «رمان سمپاشی» به نویسندگی رضا گشتاسب، «آزاده» به نویسندگی علی اسدزاده، ...
دیدن ادامه ››

نتایج نهایی بازخوانی بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت اعلام شد.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی جشنواره، ستاد برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت ضمن تقدیر و تشکر از همه هنرمندانی که آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند نتایج نهایی بازخوانی بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت را به شرح ذیل اعلام می‌دارد.

 نتایج بازخوانی بخش صحنه‌ای
نمایش‌های «رمان سمپاشی» به نویسندگی رضا گشتاسب، «آزاده» به نویسندگی علی اسدزاده، «تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی ایوب آقاخانی، «ویز و نویز» به نویسندگی علی نرگس نژاد، «رود زنده می‌زاید» به نویسندگی احسان جانمی، «تو می مانی و چشم‌ها» به نویسندگی رسول حق جو، «اروند خون» به نویسندگی ایوب آقاخانی، «دو متر در دو متر جنگ» به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ.

«دهانی پر از کلاغ» به نویسندگی جمشید خانیان، «بلوط‌های تلخ» به نویسندگی شهرام کرمی، «جهشه» به نویسندگی مرتضی شاه کرم، «سکوی مقاومت» به نویسندگی علی میرزا عمادی، «دو متر در دو متر جنگ» به نویسندگی حمیدرضا اذرنگ، «طوبی در جنگ» به نویسندگی محمد ابراهیمیان، «حیاط خلوت» به نویسندگی مجید کاظم زاده مژدهی، «این تن فانی» به نویسندگی میرعظیم رفیق نیا، «سایه‌ای پشت پنجره» به نویسندگی علیرضا حیاتی، «منزل هفتم» به نویسندگی غلامحسین دریانورد.

«برجک شماره ۳۷» به نویسندگی پژمان شاهوردی، «اروند امشب را فراموش نخواهد کرد»‌به نویسندگی مسعود احمدی، «با چشمانمان می‌جنگیم» به نویسندگی روزبه اورک، «مسافران» به نویسندگی محمد رحمانیان، «آخرین نامه» به نویسندگی مهرداد کوروش نیا، «پروانه بر ناقوس» به نویسندگی عبدالرضا حیاتی، «هفت کوپه از قطار» به نویسندگی حسین زارعی، «۶۴۱۰» به نویسندگی محسن عظیمی، «آخرین نامه» به نویسندگی مهرداد کوروش نیا، «زنان بیشه کل» به نویسندگی مهیار هزار جریبی.

«مکث روی ریشتر هفتم» به نویسندگی محمدرضا آریان فر، «میان عقل و نفس» به نویسندگی علی ذاکری، «از ارویه تا اروند» به نویسندگی علی میرزاعمادی، «شلب» به نویسندگی حسین ذوالفقاری، «مثل سوسوی فانون آویخته» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی، «تمام من همه عدو» به نویسندگی مرتضی شاه کرم، «آنقدر مرد شده‌ای که نمی‌شناسمت» به نویسندگی صادق بهاری، «این قصه را آهسته بخوان» به نویسندگی مهدی نصیری، «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» به نویسندی رضا گشتاسب، «تونل» به نویسندگی فارس باقری، «سمفونی روی گدازه‌های آتشفشان تلخ» به نویسندگی میلاد اکبرنژاد»، «سور» به نویسندگی محسن عظیمی.

«شرق بوسه» از میلاد اکبرنژاد، «ترکش» از سعید تواضع، «بازی» از حسن حاجت پور، «بوته گلی در چاپخانه» از میترا بیات، «دلارام ناآرام» از علیرضا شمس نرگس صابری، «عقربه‌ها هنوز به خواب فکر می‌کنند» از محمدرضا آران فر، «هفت روز از تیر شصت» از محمد لارتی و کامران شهلایی، «فقط برای یک ماه» از رسول احمدی، «خانه پوشالی» از محمدجواد سجادی نجف آبادی، «شراره» از محمدمهدی خاتمی، «کوچه‌ای به اسم نسترن نیست» از صادق چناری، «عروس» از سینا شفیعی، «یوسف یوزف جوزپه» از علی مرتضوی فومنی، «خون و ماتیک» از رسول بانکین، «سوختن در آب غرق شدن در آتش» از بهداد بلیغ فر، «دست خط» از حسین اصغری قاجاری، «روز تیغ» از خسرو امیری، «رسم رستم کشی» از علیرضا جنتی راد، «برادرها می‌میرند» از رسول بانکین و «مرزبان» از عباس عبدالله زاده.

نتایج بازخوانی بخش خیابانی
«ما چهار نفر» از فرامرز کلانتری، «تاریخ شاهدان» از محمدرضا آگاه، «درها به روی چه کسی باز می‌شوند» از محمدرضا جعفری لفوت، «چادر سوخته» از مهدی صالحیار، «پنجشنبه بازار» از حسین امیری، «هجده قدم تا دروازه» از احسان روحی، «ارتباط ۹۷-۶۱» از بهنام کاوه گویی، «کلاس سیار» از اباذر چهل امیرانی و جمشید عسگری، «کمپانی دریاقلی» از فرخنده دریایی، «روبرو آماده باش» از امیر رجب پور، «خدیجه» از داود ابراهیمی، «یک قدم تا دریا» از سجاد بهره مند، «کیت» از دنیا فتحی، «آخرین ضد نفر» از مجتبی داوطلب نظام، «دختران جنگ» از علی محمد رادمنش، «۱۰۰» از آرش منصوری، «از یاد رفتگان» از پژمان شاهوردی، «آلزایمر» از ابوالقاسم مهدوی، «bell-۲۱۴» از مصطفی کولیوندی، «رقص آتش» از حیدر رضایی، «روایتی از یک دمام» از محمدعلی میناوی، «شبیه مشروط» از خداداد خدام»، «اسماعیل» از محسن اردشیر.

مشروط: «کلاه آهنی» از حمیدرضا قاسمی ، «چهارشنبه» از حسنا قبادی، «هناس» از سیرسروش پیمبری، «علی سوت بلبلی»، مصطفی جعفری جوزانی، «اسم کوچه» از مهدی حبیبی، «انتخاب» از محمدجواد پیروزی، «اهم» از مسعود براهیمی، «قهرمان کیست» از رضا بهرامی، «ضیافت به سبک کاخ سفید» از مختار محمدی، «من بهمنم» از اصغر گروسی، «آگا» از فرامرز غلامیان، «یک پرس غذا در بهشت» از مرضیه درخشان نیا و «کانال نامرئی» از بهزاد اسکندری.

نتایج بازخوانی بخش محیطی
«مین‌های خاموش» از زهرا حاجی احمدی، «ماهی‌های مشغول کارند» از اصغر خلیلی، «شهدای ارس» از حسین توازنی زاده، «دوربین» از حیدررضایی، «تیربارچی» از حسین بختیاری، «اتوبوس» از بهرام دوست قرین، «عروسی جنگ» از احسان فلاحیان و «ایران سرای من است» از محسن اردشیر.

چکیده‌های پذیرفته شده بخش همایش پژوهشی تئاتر مقاومت شانزدهمین جشنواره تئاتر به ترتیب حروف الفبا نیز شامل اسامی ایرج افشاری اصل، رحمت ایمنی، منوچهر اکبرلو، فارس باقری، بهرام جلالی پور، صمد چینی فروشان، مهدی حاصل پور، محمدعلی خبری، غلامحسین دولت آبادی، مهرداد رایانی مخصوص، علی رویین، سیدجواد روشن، بهزاد صدیقی، لیلی عاج، فرهاد مهندس پور، مهدی نصیری، هادی ولی پور قره قیه، محمدجعفر یوسفیان کناری و جهانشیر یاراحمدی.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با همت بنیاد روایت فتح و به دبیری امیر نصیربیگی در ده بخش تئاتر صحنه‌ای، بین‌الملل، بازتولید، خیابانی، محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامه نویسی، عکس، پوستر و همایش پژوهشی آذرماه سال جاری  در تهران برگزار می‌شود.

زهرا حاجی احمدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 دوازدهمین نشست تئاتر کاغذی با معرفی، نمایشنامه‌خوانی و بررسی نمایشنامه «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی!» برگزار می‌شود | عکس توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری موسسه افرامانا با حضور حمیدرضا آذرنگ، رسول نظر زاده، عرفان پورمحمدی و بهزاد صدیقی: دوازدهمین نشست تئاتر کاغذی با معرفی، نمایشنامه‌خوانی و بررسی نمایشنامه «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی!» برگزار می‌شود
دوازدهمین نشست تئاتر کاغذی با حضور حمیدرضا آذرنگ، رسول نظر زاده، عرفان پورمحمدی و بهزاد صدیقی توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری مؤسسه افرامانا عصر روز شنبه ۲۳ تیرماه ۹۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مؤسسه افرامانا، در دوازدهمین نشست تئاتر کاغذی ابتدا نمایشنامه «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی!» نوشته حمید رضا آذرنگ به کارگردانی عرفان پورمحمدی نمایشنامه‌خوانیمی شود و سپس این اثر با حضور مهمانان این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.در این نشست تئاتر کاغذی که ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۳ تیرماه ۹۷ در سالن استاد ذوالفقاری ...
دیدن ادامه ››

دوازدهمین نشست تئاتر کاغذی با حضور حمیدرضا آذرنگ، رسول نظر زاده، عرفان پورمحمدی و بهزاد صدیقی توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری مؤسسه افرامانا عصر روز شنبه ۲۳ تیرماه ۹۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مؤسسه افرامانا، در دوازدهمین نشست تئاتر کاغذی ابتدا نمایشنامه «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی!» نوشته حمید رضا آذرنگ به کارگردانی عرفان پورمحمدی نمایشنامه‌خوانیمی شود و سپس این اثر با حضور مهمانان این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این نشست تئاتر کاغذی که ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۳ تیرماه ۹۷ در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، مروارید امانی، محمد طاهری، همایون ظفرپور، سامیه عطایی و مینا ترکمن نمایشنامه «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی!» را نقش‌خوانی می‌کنند.
این گزارش در ادامه می‌افزاید: نمایشنامه «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی» نوشته حمیدرضا آذرنگ در ۲۲ صحنه نوشته شده است.
بر اساس این گزارش، نمایشنامه «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی!» نوشته حمیدرضا آذرنگ در سال ۱۳۹۶ در ۶۲ صفحه ی قطع رقعی با شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط نشر ورا به قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
لازم به یادآوری است پیش از این در سلسله نشست‌های تئاتر کاغذی، نمایشنامه‌های «وقتی روح لیر از ژوکرمرخصی می‌گیرد» نوشته روزبه حسینی، «یافت آباد» نوشته محمد مساوات، «بالستیک زخم» نوشته پیام لاریان، «دوزخ و راه» نوشته سیروس همتی، «خواب خیس ماهی» نوشته مهدی میرباقری، «برف زمین را گرم می‌کند» نوشته مریم منصوری و «لابی» نوشته آرش عباسی، «یه کلیک کوچولو» نوشته محمدرضا کوهستانی، «موزه خصوصی» نوشته تهمینه محمدی، «تلخی ته گلو» نوشته امیر امجد و «در» نوشته علی‌محمد رحیمی معرفی، نمایشنامه‌خوانی و بررسی شده بود.
گفتنی است سلسله نشست‌های تئاتر کاغذی با هدف معرفی و بررسی نمایشنامه‌های منتشرشده جدید ایرانی ماهی یک بار در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

عرفان پورمحمدی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آغاز به کار نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی | عکس آغاز به کار نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی
اثر برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، از روز دوشنبه ۲۵ تیر در مرکز تئاتر مولوی آغاز به کار می‌کند.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» به نویسندگی فراز مهدیان دهکردی و کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی از روز دوشنبه ۲۵ تیر تا ۱۹ مردادماه در ساعت ۱۹ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهد رفت.بنا بر این گزارش در نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» سید مهدی حسام الذاکرین، آرزو عبدالهی، مائده رفیعی و مهرداد حبیبیان به ایفای نقش می‌پردازند.این نمایش که درباره خواهر و برادری به اسم ماریلا ...
دیدن ادامه ››

اثر برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، از روز دوشنبه ۲۵ تیر در مرکز تئاتر مولوی آغاز به کار می‌کند.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» به نویسندگی فراز مهدیان دهکردی و کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی از روز دوشنبه ۲۵ تیر تا ۱۹ مردادماه در ساعت ۱۹ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهد رفت.

بنا بر این گزارش در نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» سید مهدی حسام الذاکرین، آرزو عبدالهی، مائده رفیعی و مهرداد حبیبیان به ایفای نقش می‌پردازند.
این نمایش که درباره خواهر و برادری به اسم ماریلا و متیو است که تصمیم می‌گیرند پسر بچه ای را به فرزندی قبول کنند، اما به‌جای آن پسر بچه، دختر بچه ای به اسم آن شرلی وارد خانه شان می شود، پیش از این از دانشگاه شهرکرد در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت و به عنوان یکی از آثار برگزیده برای اجرای عمومی معرفی شده بود.
گفتنی ست در این اثر، که از آثار برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی می باشد، بهزاد صفار (تهیه کننده)، مائده رفیعی (دستیار کارگردان)، عادل محمدیان (طراح و پردازش نور)، امیربهاور اکبرپور دهکردی ، بهزاد صفار (طراح صحنه)، صالح صمیمی (مدیر صحنه)، ساناز مرتضی (منشی صحنه)، سید مهدی حسام الذاکرین (طراح لباس)، آمنه عباسی (دوخت لباس)، مارال رحیم دزفولی (دستیار لباس)، مهرداد حبیبیان (تنظیم و انتخاب موسیقی)، پوریا لندی (طراح پوستر)، ارزو عبداللهی (گریم)، محبوبه حسام الذاکرین (ساخت عروسک)، علی رضا مروی (ساخت تیزر) و اردوان آشناگر ، مینا ربیعی و سیاوش رییسی (به عنوان عکاس) نیز  همکاری می‌کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» که تا ۱۹ مرداد ماه هر روز – به جز شنبه‌ها - ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فیلم کوتاه نقطه آغاز "بن بست"فیلم کوتاه "بن بست" به نویسندگی و کارگردانی قاسم عبداللهی آماده نمایش شد.
  "بن بست" به نویسندگی و کارگردانی قاسم عبداللهی بعد از طی مراحل فنی و رونمایی از طرح پوستر با طراحی وحید کردلو آماده نمایش شد."بن بست" ششمین ساخته قاسم عبداللهی است و آخرین فیلم کوتاه وی "فردا" نام داشت. قاسم عبداللهی سابقه تدریس در آموزشگاه های مختلف سینمایی را دارد که از جمله آنها می توان از خانه فرهنگ ایده نام برد.در خلاصه داستان "بن بست" آمده است که :در جای جای شهر خودرو خانم جوانی توسط خودرویی ناشناس تحت تعقیب است.اما این همه ی ماجرا نیست... .نویسنده و کارگردان: قاسم عبداللهی، تهیه کننده: داود باقری، مدیر فیلمبرداری: رضا دیدار، بازیگران: داود باقری، شیما اسدی، میلاد غفوری، ...
دیدن ادامه ››

 

"بن بست" به نویسندگی و کارگردانی قاسم عبداللهی بعد از طی مراحل فنی و رونمایی از طرح پوستر با طراحی وحید کردلو آماده نمایش شد.
"بن بست" ششمین ساخته قاسم عبداللهی است و آخرین فیلم کوتاه وی "فردا" نام داشت. قاسم عبداللهی سابقه تدریس در آموزشگاه های مختلف سینمایی را دارد که از جمله آنها می توان از خانه فرهنگ ایده نام برد.
در خلاصه داستان "بن بست" آمده است که :
در جای جای شهر خودرو خانم جوانی توسط خودرویی ناشناس تحت تعقیب است.اما این همه ی ماجرا نیست... .
نویسنده و کارگردان: قاسم عبداللهی، تهیه کننده: داود باقری، مدیر فیلمبرداری: رضا دیدار، بازیگران: داود باقری، شیما اسدی، میلاد غفوری، تدوین و صدا گذاری: وحید کردلو، صدابردار:علی غیاثوند، طراح صحنه و لباس: زهره مقیمی، طراح گریم: اشکان عسگری، دستیار اول کارگردان: اصغر شیرزاد، دستیار دوم کارگردان: نوید عباس زاده، منشی صحنه: پریسا امینی، عکاس: رامین زمین پیما، مدیر تولید: مهربان انصاری، مدیر تدارکات: روح الله عبدی، دستیاران فیلمبردار: حمید داسدار، سعید علایی، سعید صفایی، مجری گریم: فاطمه عنابستانی، دستیار صحنه: زینب شیاسی، مجری طرح: آموزشگاه هنر ارجمند، موسیقی انتخابی برای تیزر : از آلبوم خدا در باران اثر علیرضا حیدری.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوستر «کاتیوشا» رونمایی شد / اکران بعد از «دلم می‌خواد» | عکس پوستر «کاتیوشا» رونمایی شد / اکران بعد از «دلم می‌خواد»
اولین پوستر فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی رونمایی شد.به گزارش مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم، اولین پوستر فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی در آستانه اکران عمومی این فیلم رونمایی شد.«کاتیوشا» که موسسه پخش فیلم «رسانه فیلمسازان» به مدیریت حبیب اسماعیلی پخش آن را بر عهده دارد، پس از پایان اکران فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» ساخته بهمن فرمان‌آرا در گروه سینمایی زندگی اکران می‌شود.فیلمبرداری این فیلم کمدی پربازیگر اواخر بهمن‌ماه سال گذشته در مشکین ...
دیدن ادامه ››

اولین پوستر فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی رونمایی شد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم، اولین پوستر فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی در آستانه اکران عمومی این فیلم رونمایی شد.
«کاتیوشا» که موسسه پخش فیلم «رسانه فیلمسازان» به مدیریت حبیب اسماعیلی پخش آن را بر عهده دارد، پس از پایان اکران فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» ساخته بهمن فرمان‌آرا در گروه سینمایی زندگی اکران می‌شود.
فیلمبرداری این فیلم کمدی پربازیگر اواخر بهمن‌ماه سال گذشته در مشکین دشت استان البرز آغاز شد، در لوکیشن‌های مختلفی از جمله مشکین دشت استان البرز، قطعه شهدای بهشت زهرا، خیابان جیحون، شهرک غرب و... فیلمبرداری شد و اواخر اسفندماه با فیلمبرداری سکانس‌هایی در فرودگاه امام خمینی به پایان رسید.
فیلمنامه «کاتیوشا» را مهدی علی میرزایی و علی عطشانی بر اساس طرحی از مهراب قاسم‌خانی نوشته‌اند.
هادی حجازی فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع، خشایار راد، میترا دهقانی، مریم سعیدی، امید منصورفلاح، رادمهر روحانی، سحر خزائیلی، آیلار توکلی، پرهام کریمی، داریوش آقایی، علی محمودی، فاطمه مرتاضی، بیتا عطشانی، غزل یگانگی، المیرا صادق‌پور و آرتین حیدری بازیگران «کاتیوشا» هستند.
در خلاصه قصه کمدی «کاتیوشا» آمده است: «من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی».
فهرست کامل عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: علی عطشانی، جانشین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار: احمد شیرازی، مشاور تهیه‌کننده: ایمان ادیب، مجری طرح: سعید پاکستانی، حسام بابایی، نویسنده فیلمنامه: مهدی علی‌میرزایی و علی عطشانی براساس طرحی از: محراب قاسمخانی، نویسنده نسخه نهایی: کریم خودسیانی، مدیر فیلمبرداری: مانی عطشانی، دستیار یک فیلمبردار: مهدی حسینی، دستیاران: محسن دبیریان، امیر حسین صدرایی و حسین شباهنگ، صدابردار: محمد شاهوردی، دستیار صدابردار: میلاد شالی، تدوین: علی عطشانی و محمد تیموری، استودیو تدوین: بیتا فیلم، مدیر تولید: علیرضا یگانگی، برنامه‌ریز: عاطفه باقری، دستیار تولید: علیرضا یار محمدی، دستیار یک کارگردان: سیامک مردانه، دستیاران: سینا بیگی و محمد تیموری، طراح چهره‌پردازی: امید گلزاده، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت و مهدی صیاد، دستیار چهره‌پرداز: سهراب اندامی، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، دستیار یک صحنه و لباس: جواد بهبودی، مدیر صحنه: علی صدری، دستیار لباس: فاطمه احمدی، اتالوناژ و تروکاژ: علی تصدیقی، طراحی و ترکیب صدا: سید محمود موسوی نژاد، موسیقی: مهدی کلانتری، مدیر پخش بین‌الملل: امیدچوگانی، مدیر مالی: باغانی، منشی صحنه: گل گوشان، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا، مشاور حقوقی: سید امین شجاعی، عکاس: پیمان گرزم، تصویربردار پشت صحنه: ساسان حقانی، مدیر تدارکات: سعید دلاوری، دستیار تدارکات: ایرج آقاسی، دستیار: علی ساسانی، همیار تدارکات: حمید نصرآبادی، حمل و نقل: سعید حبیبی، خسرو امیری، امیر جهانبخش، حسن نوری، محمد محمودی، محمد علیزاده، مرتضی شکری، علی صادقی، علیپور، تهیه شده در بیتا فیلم تهران.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کارگردان  «شَنِل» از ساخت فیلم جدیدش خبر داد | عکس کارگردان «شَنِل» از ساخت فیلم جدیدش خبر داد
حسین کندری کارگردان فیلم سینمایی «شَنِل» به‌زودی ساخت فیلم جدیدش با نام «ماکان» را آغاز می‌کند.به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم، نگارش فیلمنامه «ماکان» به عنوان دومین همکاری حسین کندری و حمیدرضا بابابیگی در مقام نویسنده به پایان رسیده است و کندری کارگردان فیلم‌های «اینجا کسی نمی‌میرد» و «شَنِل» به‌زودی ساخت فیلم جدیدش را آغاز  می‌کند.وی در توضیح فضای این فیلم گفت: «ماکان» داستان تحول انسان‌ها، خواسته‌ها و انگاره‌هایشان در دل جامعه‌ای ملتهب است با روایتی پرماجرا ...
دیدن ادامه ››

حسین کندری کارگردان فیلم سینمایی «شَنِل» به‌زودی ساخت فیلم جدیدش با نام «ماکان» را آغاز می‌کند.
به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم، نگارش فیلمنامه «ماکان» به عنوان دومین همکاری حسین کندری و حمیدرضا بابابیگی در مقام نویسنده به پایان رسیده است و کندری کارگردان فیلم‌های «اینجا کسی نمی‌میرد» و «شَنِل» به‌زودی ساخت فیلم جدیدش را آغاز  می‌کند.
وی در توضیح فضای این فیلم گفت: «ماکان» داستان تحول انسان‌ها، خواسته‌ها و انگاره‌هایشان در دل جامعه‌ای ملتهب است با روایتی پرماجرا و رازآلود در فضایی هم رنگ با «شَنِل»
کندری در ادامه با انتقاد از سوژه‌های تکراری فیلم‌هایی که در سینما ساخته می‌شود، افزود:  در سینمایی که از نحیف بودن و تکراری بودن داستان رنج می‌برد سعی کرده‌ایم تریلری رازآلود و پرماجرا با تمی عاشقانه تعریف کنیم. علاقه شخصی من در سینما فیلمنامه‌هایی است که دغدغه مخاطب دارد و بعد از اتمام فیلم مخاطب را رها نکند و او را به فکر و اندیشه وا دارد.
وی با اشاره به همکاری مجدد با حمیدرضا بابابیگی اظهار داشت: تجربه همراهی مجدد با این فیلمنامه‌نویس خوش‌فکر و خلاق با تمام سختی‌هایی که دارد نتیجه‌ای خوش‌ریتم، تاثیرگذار و چشمگیر رقم خواهد زد.
کندری در پایان گفت: در حال حاضر با پایان یافتن فیلمنامه «ماکان» در حال مذاکره با سرمایه‌گذارانی هستیم که تمایل به همراهی ما در مسیر ساخت این فیلم دارند.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درخواست خانواده شهدا برای اکران فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» | عکس درخواست خانواده شهدا برای اکران فیلم سینمایی «مستطیل قرمز»
جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران از وزارت ارشاد خواستند اکران عمومی فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» را در دستور کار خود قراردهد.به گزارش روابط عمومی این اثر، فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن صیدخانی و حسین صیدخانی که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده در حال حاضر مدتی است در نوبت اکران عمومی قرار گرفته است.از این رو جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران از وزارت ارشاد خواستند تا اکران این فیلم را در دستور کار خود قراردهند تا این بخش از تاریخ دفاع مقدس برای ایرانیان و جهان بازگو و روایت شود.در این فیلم که طی 2 سال و با هزینه 1.5 میلیارد تومانی تولید شده بازیگرانی همچون ...
دیدن ادامه ››

جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران از وزارت ارشاد خواستند اکران عمومی فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» را در دستور کار خود قراردهد.
به گزارش روابط عمومی این اثر، فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن صیدخانی و حسین صیدخانی که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده در حال حاضر مدتی است در نوبت اکران عمومی قرار گرفته است.
از این رو جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران از وزارت ارشاد خواستند تا اکران این فیلم را در دستور کار خود قراردهند تا این بخش از تاریخ دفاع مقدس برای ایرانیان و جهان بازگو و روایت شود.
در این فیلم که طی 2 سال و با هزینه 1.5 میلیارد تومانی تولید شده بازیگرانی همچون محمود مقامی، اندیشه فولادوند، مهدی اسدی، جمشید جهان زاده، علی اوسیوند و شارل کوان فرانسوی و گروهی از بازیگران ایفای نقش کرده اند.
داستان «مستطیل قرمز» در مورد آوارگی شهروندان غرب کشور در دوران دفاع مقدس در منطقه ایلام است. علت انتخاب این نام برای فیلم نیز به دلیل پرداختن به حادثه زمین فوتبال چوار است. 23 بهمن ماه 1365 عده ای از جوانان غرب کشورمان در زمین فوتبال چوار برای تقویت روحیه جنگ زدگان در حال بازی فوتبال بودند که هواپیماهای عراقی منطقه را بمباران می کنند. این بازیکنان در زمین فوتبال «چوار» در استان ایلام در حین برگزاری یک مسابقه فوتبال بودند و درحالی‌که هنوز ۳۵ دقیقه از زمان بازی باقی‌مانده بود و همه متمرکز روی یکی از دروازه‌ها منتظر زدن ضربه کرنر بودند، زمین فوتبال چوار زیر آتش جنگنده‌های بعثی، بمباران شد.
شهادت ۱۰ فوتبالیست، سه  کودک، یک داور، یک تماشاگر حاصل هجوم ناجوانمردانه دژخیمان صدام بود و اتفاقی تلخ در تاریخ ورزشی کشورمان رقم خورد.
یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی، علی عباسی، محمد کمالوندی، جهانگیر کاوه، عبدالرزاق مهدیه، صید محمد زارعی، حسین هزاوه(بازیکنان فوتبال)، حمیدرضا رضایتی (داور مسابقه)، مراد آذرخش، خلیل مظفری، سجاد مظفری، محمدجواد مظفری، امجد حیدری(تماشاگران مسابقه) به شهادت رسیدند و علی قیطاس، رحمت محمود، الیاس گهرسودی، گل مرادفاضلی، فرمان فولادوند و سلمان کرد(بازیکنان فوتبال) شهدای این حادثه هستند.
متاسفانه در سالهای پس از جنگ هیچ وقت این روز در تقویم ورزشی کشور ثبت نشد و حتی رسانه ملی و سایر رسانه ها در مورد آن حرفی نزدند تا اینکه یک کارگردان تصمیم به ساخت فیلم درباره این رخداد می گیرد.
حالا این فیلم پس از چند ماه منتظر اکران عمومی است تا ایران تاریخ غیورمردان غرب کشور را برای چندمین بار مشاهده کند.

 

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حضور «گل نساء» در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» تانزانیا | عکس حضور «گل نساء» در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» تانزانیا
 «گل نساء» نخستین فیلم بلند سینمایی ستار چمنی‌گل، در بخش رقابتی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» در کشور تانزانیا به نمایش درمی‌آید. فیلم سینمایی «گل نساء» Golnesa به کارگردانی ستار چمنی‌گل و با فیلمنامه ویدا صالحی در سومین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی «فیلم‌های بلند سینمایی» در بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» ZANZIBAR در کشور تانزانیا در قاره آفریقا روی پرده می‌رود و برای تصاحب جایزه کشتی طلایی Golden Dhow ...
دیدن ادامه ››

 «گل نساء» نخستین فیلم بلند سینمایی ستار چمنی‌گل، در بخش رقابتی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» در کشور تانزانیا به نمایش درمی‌آید. 
فیلم سینمایی «گل نساء» Golnesa به کارگردانی ستار چمنی‌گل و با فیلمنامه ویدا صالحی در سومین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی «فیلم‌های بلند سینمایی» در بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» ZANZIBAR در کشور تانزانیا در قاره آفریقا روی پرده می‌رود و برای تصاحب جایزه کشتی طلایی Golden Dhow این جشنواره، با فیلم‌هایی از کشورهای مختلف جهان به رقابت می‌پردازد. 
اعضای هیئت داوران بخش رقابتی «فیلم‌های بلند سینمایی» بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» عبارتند از: خانم «وان ریت ماگلی» فیلمنامه‌نویس و منتقد سینمایی Van Reeth Magali از کشور فرانسه، خانم «دیپیو دومینیک» DIPIO Dominic کارگردان و استاد دانشگاه از کشور اوگاندا، «ایمان مانی» Imani Mani روزنامه‌نگار از کشور تانزانیا و «نید برتز» Ned Bertz کارشناس سینما‌ از کشور تانزانیا.
جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» که بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری در نوع خود در شرق آفریقا به شمار می‌رود؛ هر ساله پذیرای آثار هنری بیش از 70 کشور دنیا است؛ بیست و یکمین دوره این جشنواره با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در بخش رقابتی «فیلم‌های بلند سینمایی» 20 اثر، بخش رقابتی «فیلم‌های مستند» 30 اثر، بخش رقابتی «فیلم‌های کوتاه» 50 اثر، «فیلم‌های انیمیشن آفریقا» 8 اثر، «فیلم‌های دانشجویی» 15 اثر، بخش «فیلم‌های تلویزیونی» 22 اثر، بخش «جایزه موسیقی آفریقای جنوبی» 20 اثر و همچنین برپایی چندین ورکشاپ سینمایی از جمله؛ کارگاه کارگردانی توسط «دبرا زیمرمان» Debra Zimmerman، «سیسه ملای» Cece Mlay و «آیلین باسران»Aylin Basaran ، در روزهای 16 تا 24 تیر ماه جاری (7 الی 15 جولای 2018) برگزار می‌شود.
فیلم سینمایی «گل نساء» در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بروکلین» Brooklyn در دو سانس مختلف، از جمله؛ در ساعت 30/19 روز جمعه 18 خرداد ماه امسال (8 ژوئن 2018) در سالن «هتل ویته» Wythe Hotel و همچنین در ساعت 18 روز شنبه 19 خرداد ماه (9 ژوئن 2018) در سالن «استودیو ویندمیل» Windmill Studios در شهر نیویورک در کشور آمریکا به نمایش در‌آمد.
«گل نساء» با مدیریت فیلمبرداری محمد فکوری و با بازی سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی، ویدا عمویی؛ به مدت یک ماه در محل کوره‌های آجرپزی قرچک فیلمبرداری شد.
فیلم 94 دقیقه‌ای «گل نساء» در نخستین حضور بین‌المللی خود در پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «هوستن» Worldfest آمریکا روی پرده رفت و نامزد چهار جایزه «رِمی» Remi از جمله؛ بهترین «فیلمساز مستقل»، بهترین «فیلمنامه»، بهترین «بازیگری مرد» و بهترین «فیلمبرداری» این جشنواره معتبر سینمای جهان بود و در نهایت توانست جایزه طلایی بهترین فیلمساز مستقل این جشنواره برای ستار چمنی‌گل کارگردان آن و همچنین جایزه بهترین بازیگری مرد برای علی‌محمد رادمنش بازیگر این فیلم را تصاحب کند. 
تعدادی از عوامل فیلم بلند داستانی «گل نساء» عبارتند از: 
کارگردان: ستار چمنی‌گل، نویسنده فیلمنامه: ویدا صالحی، مدیر فیلمبرداری: محمد فکوری، صدابردار و صداگذار: بهروز معاونیان، تدوین: کاوه عزیزی، آهنگساز: کارنگ کرباسی، مجری طرح: حسین مرزبان، طراح گریم: ویدا صالحی، مدیر تولید: مریم قاسم‌آبادی، دستیار اول کارگردان: سیاوش رمضان‌لو، دستیار دوم کارگردان: محمد توریوریان، اصلاح رنگ: سامان مجدوفایى، لابراتوار دیجیتال: مهرداد سلیمانى، منشی صحنه: مریم روزبهانی، دستیاران فیلمبردار: حسین صادقی، حمید محمدزاده، ناصح عبدالهی، احمد رضا صادقی، دستیار صدا: سهیل حسین خانی، جانشین تولید: عباس ابویسانی، مدیر صحنه: حامد احمدی، جامه‌دار: طاهره سروری، گروه تدارکات: کیهان علیزاده، علی قدرتی، حمل و نقل: سعید مرادی، بازیگران: سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی، ویدا عمویی و ...، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی و منوچهر جهانی و تهیه‌کنندگان: ستار چمنی‌گل، یوسف کریمی، محصول: شرکت سینمایی «ستاک فیلم سنندج».
برای اطلاع بیشتر: 
http://www.ziff.or.tz/2018/06/06/golnesa/

 

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
«شبکاری» به کارگردانی صحرا فتحی در کانادا به روی صحنه می‌رود | عکس «شبکاری» به کارگردانی صحرا فتحی در کانادا به روی صحنه می‌رود
بهنوش بختیاری و‌ سام درخشانی (به ترتیب حروف الفبا) در نمایش «شبکاری» بازی می‌کنند.به گزارش روابط عمومی نمایش، «شبکاری» نوشته رسول کاهانی به کارگردانی و طراحی صحرا فتحی و تهیه کنندگی محمد قدس شهریورماه در کانادا به روی صحنه می‌رود.این نمایش محصول کمپانی‌ «دیار» است که با همکاری «پاسیفیک یونایتد پروداکشنز»، «مرکز فرهنگی فینیکس» و «رسانه هدهد» در کشور کانادا به روی صحنه می‌رود. ایلیا شمس به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات (تئاتربازها) با این کمپانی همکاری می‌کند.نمایش «شبکاری» ...
دیدن ادامه ››

بهنوش بختیاری و‌ سام درخشانی (به ترتیب حروف الفبا) در نمایش «شبکاری» بازی می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی نمایش، «شبکاری» نوشته رسول کاهانی به کارگردانی و طراحی صحرا فتحی و تهیه کنندگی محمد قدس شهریورماه در کانادا به روی صحنه می‌رود.
این نمایش محصول کمپانی‌ «دیار» است که با همکاری «پاسیفیک یونایتد پروداکشنز»، «مرکز فرهنگی فینیکس» و «رسانه هدهد» در کشور کانادا به روی صحنه می‌رود. ایلیا شمس به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات (تئاتربازها) با این کمپانی همکاری می‌کند.
نمایش «شبکاری» به ترتیب در روزهای ۸، ۱۴ و ۱۶ سپتامبر (۱۷، ۲۳ و ۲۵ شهریور) در شهرهای ونکوور، مونترال و تورنتو به روی صحنه می‌رود.

مهدی حسین مردی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرای با شکوه گروه مینیاتور | عکس نقش جهان در تهراناجرای با شکوه گروه مینیاتور
نقش جهان عنوان نمایش گروه مینیاتور است که با سرپرستی بنفشه امیری روز ۱۴ و ۱۵ تیر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.گروه حرکت مینیاتور فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد و نقش جهان سومین اجرای رسمی اوست. هدف مینیاتور زندگی و درخشش هنر ایرانی ست و این گروه سالهاست که در راه این هدف تلاش میکند. مینیاتور می‌کوشد در زمینه حرکت به هنر اصیل ایرانی با حفظ همان اصالت، رنگ و بوی امروزی ببخشد و با همراهی شعر و آواز و موسیقی مفاهیم مورد نظر را عمیق تر در خاطر مخاطب ثبت کند. رویای مینیاتور لذت بردن و لذت بخشیدن است، به یاد آوردن و یادآوری کردن، زنده شدن و زنده کردن. مینیاتور در انتظار روزی ست که ...
دیدن ادامه ››

نقش جهان عنوان نمایش گروه مینیاتور است که با سرپرستی بنفشه امیری روز ۱۴ و ۱۵ تیر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
گروه حرکت مینیاتور فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد و نقش جهان سومین اجرای رسمی اوست. هدف مینیاتور زندگی و درخشش هنر ایرانی ست و این گروه سالهاست که در راه این هدف تلاش میکند. مینیاتور می‌کوشد در زمینه حرکت به هنر اصیل ایرانی با حفظ همان اصالت، رنگ و بوی امروزی ببخشد و با همراهی شعر و آواز و موسیقی مفاهیم مورد نظر را عمیق تر در خاطر مخاطب ثبت کند. رویای مینیاتور لذت بردن و لذت بخشیدن است، به یاد آوردن و یادآوری کردن، زنده شدن و زنده کردن. مینیاتور در انتظار روزی ست که هنر حرکت ایرانی در سرزمین خودش و در تمام جهان پاس داشته و آموخته شود.
بنفشه امیری، سرپرست گروه حرکت مینیاتور زاده ۱۳۶۲ فارغ التحصیل لیسانس نقاشی از دانشگاه الزهرا و فوق لیسانس طراحی از دانشگاه برایتون انگلستان است. او در فاصله سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۵ در ایران به فراگیری حرکات ایرانی، فولکلور و فلامنکو نزد اساتید مختلف پرداخت، پس از آن به مدت یکسال همزمان با هنرآموزی در آکادمی های تخصصی باله، در زمینه رقص معاصر و حرکات آرژانتینی و لاتین در ایتالیا آموزش دید. او این آموزشها را به مدت ۵ سال در انگلستان نیز ادامه داد. در این مدت خودش نیز به طراحی حرکات ایرانی که بزرگترین دغدغه شخصی اش بود پرداخت و به مدت ۶ سال اجراهای انفرادی مختلفی در ایتالیا و انگلستان داشت. در سال ۱۳۹۱ و به دنبال این دغدغه به ایران بازگشت و به تربیت شاگردانی پرداخت که حاصل آن شکل گیری گروه حرکت مینیاتور بود.
نقش جهان در نه پرده اجرا شد. پرده اول با عنوان گشت و گذار در خارج از شهر، پرده دوم زنی با حجاب (چارقد)، پرده سوم عشاق، پرده چهارم مهمان از مکتب تبریز، پرده پنجم بانوی خیال پرداز، پرده ششم شاهزاده ای سرگرم تفریح در خارج شهر، پرده هفتم جوان نشسته در حال شعرخوانی، پرده هشتم درویشان در حال سماع و پرده نهم مکتب اصفهان با طراحی حرکت زیبا و پررمز و راز گروه مینیاتور اجرا شد.
نویسنده و راوی نقش جهان سارا کاظمی سبزوار بود که به بهترین نحو و با بیانی شیوا و رسا نقشش را در هر پرده ایفا کرد.
طراحی لباس‌ها را بنفشه امیری برعهده داشت، طراحی‌ها با رنگ‌هایی شاد و هماهنگ با حرکات و موضوع انجام شده بود و در انتقال حس عمیق تر به حرکات بسیار موفق عمل کرده بود.
سایه سدیفی و صدا سدیفی با نوازندگی و خوانندگی پرشور خود روح بخشی به حرکات گروه را برعهده داشتند.

 

امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برای نیمه دوم سال جاری، فراخوان اجرای «عمارت نوفل‌لوشاتو» اعلام شد | عکس برای نیمه دوم سال جاری، فراخوان اجرای «عمارت نوفل‌لوشاتو» اعلام شد
فراخوان اجرای عمومی «عمارت نوفل‌لوشاتو» برای نیمه دوم سال، در پاییز سال جاری اعلام شد.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر عمارت نوفل‌لوشاتو، این مجموعه آمادگی خود را جهت دریافت درخواست‌های گروه‌های مختلف نمایشی، در ۳ ماه نیمه دوم سال ۹۷ (پاییز) اعلام می‌دارد.بر اساس این فراخوان این مجموعه از تمام گروه‌های حرفه‌ای و دانشجویی دعوت بعمل می‌آورد تا آثار نمایشی خود را اعم از نمایشنامه یا فیلم نمایشی را به دفتر اداری مجموعه ارسال نمایند.همچنین مجموعه عمارت نمایشی نوفل لوشاتو پذیرای اجرای گروه‌های کودک در نوبت صبح و عصر خواهد ...
دیدن ادامه ››

فراخوان اجرای عمومی «عمارت نوفل‌لوشاتو» برای نیمه دوم سال، در پاییز سال جاری اعلام شد.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر عمارت نوفل‌لوشاتو، این مجموعه آمادگی خود را جهت دریافت درخواست‌های گروه‌های مختلف نمایشی، در ۳ ماه نیمه دوم سال ۹۷ (پاییز) اعلام می‌دارد.
بر اساس این فراخوان این مجموعه از تمام گروه‌های حرفه‌ای و دانشجویی دعوت بعمل می‌آورد تا آثار نمایشی خود را اعم از نمایشنامه یا فیلم نمایشی را به دفتر اداری مجموعه ارسال نمایند.
همچنین مجموعه عمارت نمایشی نوفل لوشاتو پذیرای اجرای گروه‌های کودک در نوبت صبح و عصر خواهد بود.
مجموعه عمارت نوفل لوشاتو داری دو سالن شماره یک با ظرفیت ۱۳۳ صندلی و قابلیت افزایش ۴۰ صندلی خارج از ظرفیت، ‌سالن شماره دو با ۹۲ صندلی و قابلیت افزایش ۲۰ صندلی خارج از ظرفیت، دارای دو پلاتو تمرین به وسعت ۳۰۰ متر و کافه در فضای باز میزبان آماده ارائه خدمات به هنرمندان و هنردوستان است.
شایان ذکر است هنرمندان تا آخر مرداد  ۱۳۹۷ می‌توانند درخواست های خود را به نشانی تهران. خیابان نوفل لوشاتو بن بست زیبا پلاک۱، دفتر اداری ارسال کنند یا جهت هماهنگی با شماره ۶۶۴۸۳۷۴۲ – ۰۹۱۰۱۵۵۶۳۵۸ تماس حاصل فرمایند.

فرزاد این را خواند
زهره مقدم این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تماشاگران تور نمایشی گروه نمایش داون دکور نمایش را خریدند | عکس تماشاگران تور نمایشی گروه نمایش داون دکور نمایش را خریدند
تماشاگران نمایش‌های «افسانه دشت بی باران» و «افسانه ننه ماهی» پس از پایان اجرای نمایش دو عدد از چترهای استفاده شده در نمایش را به نفع کودکان دارای سندرم داون خراسان به ارزش یازده میلیون ریال خریداری کردند.رسول حق شناس نویسنده کارگردان بازیگر و تئاتر درمانگر در این‌باره گفت: «گاهی در  نمایشها می‌شود که تماشاگران بخواهند با بازیگران و عوامل عکسی بیندازند اما در نمایشها و اجراهای گروه ما دکورهایمان خریدار پیدا می‌کند.»وی افزود: «ما در نمایش‌مان چترهای سفید رنگی داریم که اغلب موارد تماشاگران درخواست خریدشان به نفع گروه ...
دیدن ادامه ››

تماشاگران نمایش‌های «افسانه دشت بی باران» و «افسانه ننه ماهی» پس از پایان اجرای نمایش دو عدد از چترهای استفاده شده در نمایش را به نفع کودکان دارای سندرم داون خراسان به ارزش یازده میلیون ریال خریداری کردند.
رسول حق شناس نویسنده کارگردان بازیگر و تئاتر درمانگر در این‌باره گفت: «گاهی در  نمایشها می‌شود که تماشاگران بخواهند با بازیگران و عوامل عکسی بیندازند اما در نمایشها و اجراهای گروه ما دکورهایمان خریدار پیدا می‌کند.»
وی افزود: «ما در نمایش‌مان چترهای سفید رنگی داریم که اغلب موارد تماشاگران درخواست خریدشان به نفع گروه را می‌دهند والبته گاهی چترها به خودمان پس داده می‌شود و گاهی هم نه.»
رسول حق شناس اضافه کرد: «در اولین مقصد تور نمایشی‌مان که به مشهد مقدس داشتیم یکی از تماشاگران محترم پس از پایان اجرا و بدون مقدمه قیمت چترها را پرسید و من هم بدون مقدمه گفتم ۵۰۰ هزار تومان که یکی دیگر از تماشاگران گفت من هم یک چتر می‌خواهم وما عواید فروش دکور را به انجمن سندرم داون خراسان هدیه دادیم. امیدوارم در تورهای بعدی گروه نمایش سندرم داون بتوانیم تمام دکورمان را به نفع انسانیت بفروشیم.»
تور نمایشی گروه تئاترسندرم داون اولین تور نمایشی در جهان هست که با بازی هنرمندان کلاس تاتردرمانی کانون خیریه سندرم داون در شهرهای مختلف  ایران اجرا خواهدشد. لازم به ذکر است در این تور سه نمایش «افسانه دشت بی باران» و «افسانه ننه ماهی» که برنده جوایز مختلفی هستند و نمایش «شورایی ماهمه آدم هستیم» اجرا می‌شود.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دبیر شورای مشورتی هنرهای نمایشی معرفی شد | عکس دبیر شورای مشورتی هنرهای نمایشی معرفی شد
مجید گیاهچی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر شورای مشورتی هنرهای نمایشی منصوب شد.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در متن حکم شهرام کرمی برای این کارگردان و تهیه کننده تئاتر آمده است:«بهره گیری از مشاوره هنرمندان صاحب تجربه و بهره مندی از  خرد جمعی در تصمیم سازی، برنامه‌ریزی و هدایت هر سازمان و ساختاری بی گمان موجب توفیق آن ساختار و ترسیم یک چشم انداز روشن و امیدبخش در راستای برنامه‌ها و اهداف آن خواهد بود. هنر ارزشمند تئاتر در جهت پیشبرد اهداف عالیه خود و رسیدن به شرایط مطلوب، نیازمند استفاده از مشاوران کاردان و با تجربه ای است  ...
دیدن ادامه ››

مجید گیاهچی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر شورای مشورتی هنرهای نمایشی منصوب شد.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در متن حکم شهرام کرمی برای این کارگردان و تهیه کننده تئاتر آمده است:
«بهره گیری از مشاوره هنرمندان صاحب تجربه و بهره مندی از  خرد جمعی در تصمیم سازی، برنامه‌ریزی و هدایت هر سازمان و ساختاری بی گمان موجب توفیق آن ساختار و ترسیم یک چشم انداز روشن و امیدبخش در راستای برنامه‌ها و اهداف آن خواهد بود. هنر ارزشمند تئاتر در جهت پیشبرد اهداف عالیه خود و رسیدن به شرایط مطلوب، نیازمند استفاده از مشاوران کاردان و با تجربه ای است  که شناخت دقیق و روشن از تمام جنبه‌ها، قابلیت ها، محدودیت‌ها و فرصت‌های این حوزه دارند.

برای ترسیم ساختار اجرایی و عملی تشکیل شورای مشورتی در این حکم بر نکات زیر تاکید شده است:
«با دعوت، حضور و همفکری گروه‌های هنری و صاحب نظران و هنرمندان به تناسب موضوعات مدنظر و ترسیم یک برنامه مدون و کارآمد بدون شک می‌تواند ما را برای رسیدن به اهداف بلند عرصه فرهنگ و هنر و اعتلای هنرهای نمایشی یاری رساند.»

مجید گیاهچی متولد  سال ۱۳۴۶ در بندرانزلی، دانشجوی دکترای هنر است. نویسنده، کارگردان، مدرس و تهیه‌کننده تئاتر و تلویزیون. ۱۷ فعالیت هنری بین‌المللی داشته و سابقه‌ی مدیریت امور نمایش سازمان فرهنگی فرهنگی هنری شهرداری تهران را در پرونده دارد، طراح و دبیر چندین جشنواره از جمله «کودک و تئاتر» بوده و سابقه‌ی عضویت در هیئت مدیره‌ی کانون کارگردانان تئاتر ایران را دارد. از طراحان و کارگردانان نمایش‌های بزرگ شهری محسوب می‌شود و ریاست خانه‌موزه‌ی دکتر علی شریعتی، بخشی دیگر از سوابق اجرایی ایشان در کنار تولید و کارگردانی و بازی در بیش از ۵۰ نمایش و تله‌تئاتر و اثر هنری است.
در رویکرد مدیر کل هنرهای نمایشی، اعضای شورای مشورتی با پیشنهاد دبیر شورا معرفی می‌شوند. این شوراء با در نظر گرفتن بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان تئاتر متناسب با موضوعات مختلف متغیر است.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مرکز تئاتر مولوی، روز دوشنبه ۱۸ تیرماه مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) تعطیل خواهد بود | عکس مرکز تئاتر مولوی، روز دوشنبه ۱۸ تیرماه مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) تعطیل خواهد بود
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، اجراهای این مرکز به دلیل مصادف شدن با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در روز دوشنبه ۱۸ تیرماه تعطیل می‌باشد.گفتنی است اجرای نمایش‌های «آقامحمد خان» به کارگردانی نوید معمار کرمانی، «شکیل اونیل» به کارگردانی علی حسین زاده و امیر کامران و «پرده خانه» به کارگردانی شیما اسدی، از روز سه شنبه، ۱۹ تیر از سر گرفته خواهد شد. از علاقمندان دعوت می‌شود برای دیدن نمایش های «آقامحمد خان»، «شکیل اونیل» و  «پرده خانه»، همه روزه - به جز شنبه‌ها- به ...
دیدن ادامه ››

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، اجراهای این مرکز به دلیل مصادف شدن با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در روز دوشنبه ۱۸ تیرماه تعطیل می‌باشد.
گفتنی است اجرای نمایش‌های «آقامحمد خان» به کارگردانی نوید معمار کرمانی، «شکیل اونیل» به کارگردانی علی حسین زاده و امیر کامران و «پرده خانه» به کارگردانی شیما اسدی، از روز سه شنبه، ۱۹ تیر از سر گرفته خواهد شد.
از علاقمندان دعوت می‌شود برای دیدن نمایش های «آقامحمد خان»، «شکیل اونیل» و  «پرده خانه»، همه روزه - به جز شنبه‌ها- به ترتیب در ساعت های ۱۸، ۱۹:۳۰ و ۲۰:۳۰ به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

زهره مقدم این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید نمایش «همه چیز درباره‌ی آقای ف» این‌بار در تماشاخانه پالیز | عکس تمدید نمایش «همه چیز درباره‌ی آقای ف» این‌بار در تماشاخانه پالیز
نمایش «همه چیز درباره آقای ف» به دلیل استقبال بی‌نظیر تماشاگران تمدید شد.به گزارش روابط عمومی نمایش، «همه چیز درباره‌ی آقای ف» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و تهیه‌کنندگی محمد قدس با بازی احمد مهرانفر که در تماشاخانه ایرانشهر با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شده بود بنا به درخواست مخاطبان در اجرای مجدد خود به تماشاخانه پالیز می‌رود. همچنین بهنام شرفی، مسعود روستا، مونا فائزپور و معصومه عزیزمحمدی (به ترتیب ایفای نقش) در این نمایش به عنوان صداپیشه حضور دارند.«همه چیز درباره آقای ف» نمایشی با حال و هوای طنز است و داستان ...
دیدن ادامه ››

نمایش «همه چیز درباره آقای ف» به دلیل استقبال بی‌نظیر تماشاگران تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی نمایش، «همه چیز درباره‌ی آقای ف» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و تهیه‌کنندگی محمد قدس با بازی احمد مهرانفر که در تماشاخانه ایرانشهر با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شده بود بنا به درخواست مخاطبان در اجرای مجدد خود به تماشاخانه پالیز می‌رود. همچنین بهنام شرفی، مسعود روستا، مونا فائزپور و معصومه عزیزمحمدی (به ترتیب ایفای نقش) در این نمایش به عنوان صداپیشه حضور دارند.
«همه چیز درباره آقای ف» نمایشی با حال و هوای طنز است و داستان فردی را روایت می کند که با معضلات اجتماعی مواجه می‌شود.
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان رها جهانشاهی مجری طرح و مدیر تولید، سروناز مستوفی طراح صدا، آیدا ملک محمودی منشی صحنه، بهزاد اسحاقی، آریا داراب پور و امیرعلی سیاه پوش مدیران صحنه، فتاح مینوبخش عکاس و ساخت تیزر و ایلیا شمس مدیر روابط عمومی (تئاتربازها) اشاره کرد.
علاقمندان می‌توانند از روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۲ ظهر از سایت تیوال اقدام به خرید بلیت کنند.
نمایش «همه چیز درباره‌ی آقای ف» از ۳۱ تیرماه در تماشاخانه پالیز ساعت ۲۱ به روی صحنه می‌رود.

زهره مقدم و آناسی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش ریچارد i
تلاشی عاشقانه و تجربه مرگ و زندگی/ ... و نمایش «ریچارد» متولد شد | عکس یادداشت حمیدرضا نعیمی کارگردان نمایش و انتشار تیزر تازه، در آستانه شروع اجرای عمومی نمایش «ریچارد»تلاشی عاشقانه و تجربه مرگ و زندگی/ ... و نمایش «ریچارد» متولد شد
حمیدرضا نعیمی در آستانه آغاز اجرای عمومی نمایش «ریچارد» و همزمان با انتشار تیزر جدید این نمایش، یادداشتی را منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی نمایش «ریچارد»، جدیدترین تیزر این اثر نمایشی که از روز دوشنبه ۱۸ تیر در تالار وحدت روی صحنه می رود، منتشر شد.حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان نمایش «ریچارد» نیز در آستانه آغاز اجرای عمومی این نمایش یادداشتی را منتشر کرد که در ذیل آمده است: «... و نمایش «ریچارد» متولد شد.نمی دانم چرا باید دوستش داشته باشم؟ به خاطر کاراکترهای خونریزش، به خاطر داستان صریح و بی پرده‌اش، به خاطر واقعیتی نهفته ...
دیدن ادامه ››

حمیدرضا نعیمی در آستانه آغاز اجرای عمومی نمایش «ریچارد» و همزمان با انتشار تیزر جدید این نمایش، یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی نمایش «ریچارد»، جدیدترین تیزر این اثر نمایشی که از روز دوشنبه ۱۸ تیر در تالار وحدت روی صحنه می رود، منتشر شد.
حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان نمایش «ریچارد» نیز در آستانه آغاز اجرای عمومی این نمایش یادداشتی را منتشر کرد که در ذیل آمده است:

«... و نمایش «ریچارد» متولد شد.
نمی دانم چرا باید دوستش داشته باشم؟ به خاطر کاراکترهای خونریزش، به خاطر داستان صریح و بی پرده‌اش، به خاطر واقعیتی نهفته در آن که پس از پنج صده همچنان شرح حال جهان ماست؟ یا به خاطر فرم و زیبایی آن که برای خلق شدندش، صد و بیست هنرمند را ماه‌ها، روزها و ساعت‌ها به مبارزه طلبیده است؟ هر چه هست، بی‌مدعاست، شاهکار نیست، تئاتر است ... اثری ایرانی با نگاهی جهانی. (هم در محتوا، هم در فرم) قصد ما حفظ شکوه و اعتبار تئاتر ایران است، آن میراث ارجمند و والایی که از بزرگانمان به ما رسیده است، بزرگانی چون: میرزا آقا تبریزی، میرزاده عشقی، حسن مقدم، صادق هدایت، بهرام بیضایی، غلامحسین ساعدی، اکبر رادی، محمود استادمحمد، اسماعیل خلج و نام های جاودانی چون عبدالحسین نوشین، شاهین سرکیسیان، آربی آوانسیان، عباس جوانمرد، حمید سمندریان، رکن الدین خسروی، جعفر والی، علی رفیعی، قطب الدین صادقی و ... .
این تلاش عاشقانه، این تجربه مرگ و زندگی، بخشی از وجود ماست که آن را تقدیم تماشاگران بزرگ و هنر دوست ایران می‌کنیم.»

نمایش «ریچارد» با حضور حامد کمیلی، بهناز نازی، شقایق فراهانی، کتانه افشاری نژاد، یعقوب صباحی، منوچهر علیپور، کامبیز امینی، فرید قبادی، رضا جهانی، محسن سالاری، ایمان سلگی، اشکان دلاوری، علی گلشنی، عیسی حسینی، امیرارسلان خالویی، مجتبی بابایی فرد، سپاس رضایی، محمد نیازی، عطا مقیمی، افشین حسنلو، آرش علیقلیان، پرهام ابراری، فرهاد قدیم خانی، حسین عارف، اشکان شریعت، صالح لواسانی و امید شوندی به صحنه می‌رود.
مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر، طراح صحنه: رضا مهدیزاده، طراح لباس: ادنا زینلیان، طراح گریم: ماریا حاجیها، طراح نور: رضا حیدری، آهنگساز: مهرداد پازوکی، طراحان حرکت: حبیب شیبانی و پردیس خسروی از دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند که ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۸ تیر اجرای عمومی خود را در تالار وحدت آغاز می‌کند.
برای مشاهده تیزر این نمایش اینجا را کلیک کنید.

Saharnaz Gh و ...Amir... این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با راه اندازی یک تماشاخانه خصوصی، رضا فیاضی، کودکان جزیره کیش را به مهمانی عروسک‌ها می‌برد | عکس با راه اندازی یک تماشاخانه خصوصی، رضا فیاضی، کودکان جزیره کیش را به مهمانی عروسک‌ها می‌برد
رضا فیاضی بازیگر و کارگردان، با تاکید بر این که دغدغه کار تئاتر عروسکی همیشه با من است، گفت: برنامه دارم در جزیره کیش تماشاخانه‌ای خصوصی برای اجرای عروسکی و زنده ویژه کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کنم.به گزارش تیوال به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، فیاضی با این توضیح که با ورودم به تهران از شهر اهواز، نخستین فعالیتم برنامه‌ «گل‌باران» به کارگردانی رضا بابک برای کودک و نوجوان بود، افزود: این برنامه سرآغاز راهم شد و مسیرم به طور کلی به سمت بازیگری سوق پیدا کرد. در ادامه درس خواندم، مربی کانون پرورش فکری کودکان و ...
دیدن ادامه ››

رضا فیاضی بازیگر و کارگردان، با تاکید بر این که دغدغه کار تئاتر عروسکی همیشه با من است، گفت: برنامه دارم در جزیره کیش تماشاخانه‌ای خصوصی برای اجرای عروسکی و زنده ویژه کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کنم.
به گزارش تیوال به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، فیاضی با این توضیح که با ورودم به تهران از شهر اهواز، نخستین فعالیتم برنامه‌ «گل‌باران» به کارگردانی رضا بابک برای کودک و نوجوان بود، افزود: این برنامه سرآغاز راهم شد و مسیرم به طور کلی به سمت بازیگری سوق پیدا کرد. در ادامه درس خواندم، مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدم و اجراهای مختلفی داشتم. «خورشید، زیتون، دریا» نخستین نمایشی است که در سال ۱۳۶۱ در کانون به صحنه بردم؛ اثری ترکیبی که به مسئله فلسطین می‌پرداخت.
بازیگر «دنیای شیرین» ادامه داد: با وجود بازی در سریال و آثار سینمایی دغدغه کار برای کودک و نوجوان همراهم است. در تمام مسیری که این سال‌ها طی کردم به دنبال رویای کودکی‌ام هستم چون بچگی شیرینی نداشتم و کودکی سختی را گذراندم. بچه کار بودم و در دکان کار می‌کردم در آن گرمای اهواز می‌رفتم سرکار. تقریبا در آن دوران همه در این موقعیت بودند و کودکی نداشتند. به همین دلیل هر کودکی که با کارهایم شاد شود و لبخند بزند لذت می‌برم. همواره دلم می‌خواهد بچه‌ها، دوران کودکی را با شادی و لبخند بگذرانند. 
شاعر مجموعه «بانوی نیلوفری»، برگزاری جشنواره نمایش عروسکی را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: باید پس از اختتامیه آثاری که در جشنواره حضور دارند در شهر خود اجرای عمومی داشته باشند و به کار آن‌ها اهمیت داده شود. کار عروسکی هزینه دارد و گروه‌های شهرستانی با شرایط سخت‌تر و با امکانات کمتری در جشنواره شرکت دارند. نباید با پایان جشنواره کار تمام شود و گروه‌ها آسیب ببینند. نمایش عروسکی نیازمند حمایت است. انگیزه هنرمندان الان در مسایل اقتصادی خلاصه شده و تا مشکل برطرف نشود آن‌ها امکان حضور ندارند.

فیاضی با این توضیح که مخاطب تئاتر عروسکی علاوه بر بچه‌ها خانواده‌ها نیز هستند، گفت: عروسک شیرین و جذاب باشد با کودک و بزرگ‌سال ارتباط می‌گیرد. حتی این موضوع را در فیلم و سریال نیز تجربه کردم؛ اگرعروسک در جای خود استفاده شود جواب می‌دهد. 
مولف «قصه‌های آسیه آباد»، با این آرزو که به افراد کارشناس تئاتر عروسکی افزوده شود، اظهار داشت: با حضور افراد متخصص در تئاتر عروسکی گروه‌ها فعال‌تر می‌شوند، از هنر آن‌ها بیشتر استفاده خواهد شد. گروه‌ها باید آموزش را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند. متاسفانه شاهد بودم برخی گروه‌ها و یا هنرمندان تمایلی به آموزش دیدن ندارند و اگر به آن‌ها گفته شود در کلاس یا کارگاه شرکت کنند به آن‌ها برمی‌خورد! من حتی پس از تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا و سال‌ها فعالیت، در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌کردم و از این کار ابایی نداشتم. برایم مهم بود بیشتر یاد می‌گیرم. الان افراد با یکی دو کار ادعا دارند و برای حضور در کلاس جبهه می‌گیرند.
نویسنده نمایشنامه‌ «ت مثل تئاتر»، با تاکید بر این که همیشه دغدغه کار تئاتر عروسکی را داشته و دارم، توضیح داد: سال‌ها در کارهای مختلف تلویزیونی و نمایش عروسکی به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشتم و در حال حاضر که در کیش زندگی می‌کنم برنامه دارم تماشاخانه‌ای خصوصی برای اجرای زنده و عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کنم. فضای اجرا در جزیره کیش محدود است و امیدوارم با حضور هنرجویان کودک و نوجوان نمایشی را به صحنه ببرم. همچنین مشغول برگزاری کلاس بازیگری برای کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان هستم.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهدشد.

زهره مقدم این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید