در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | نشست «اسرافیل» در برج میلاد / روایت مبتنی بر ساختار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 15:26:23
فیلم اسرافیل | نشست «اسرافیل» در برج میلاد / روایت مبتنی بر ساختار | عکس

نشست پرسش و پاسخ فیلم «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، آیدا پناهنده کارگردان، مستانه مهاجر تهیه کننده، ارسلان امیری فیلمنامه‌نویس، مجید پوستی موسیقی متن، سودابه خسروی چهره‌پرداز، مرتضی قیدی فیلمبردار، مریلا زارعی، پژمان بازغی، پوریا رحیمی‌سام بازیگر، سودابه خسروی چهره‌پرداز و جهانگیر میرشکاری صدابردار برگزار شد. 

مستانه مهاجر که تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد، دراین‌باره گفت: «اسرافیل» فیلم خیلی سنگینی بود و خودم آن را دوست داشتم. فکر می‌کنم بهترین نتیجه را با کمک همه عوامل گرفتم. از همه دوستانی که در این کار پر از حادثه من را همراهی کردند تشکر می‌کنم.

این تهیه‌کننده درباره ماجرای انتشار خبر حضور فیلمش در جشنواره برلین گفت: این خبر را ما منتشر نکرده بودیم ولی یک روز این خبر اعلام شد و من مجبور شدم به صورت رسمی این خبر را اطلاع‌رسانی کنم تا بتوانیم از حاشیه‌هایی که ممکن بود برای فیلم به وجود بیاید، جلوگیری کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که فیلم در بخش فروم جشنواره برلین انتخاب شده بود، اظهار کرد: بخش فروم، بخشی است که فیلم تنها سه اکران دارد و به نمایش درمی‌آید، اگر بخش اصلی بود، احتمالا فیلم را می‌فرستادیم، ولی چون این‌طور نبود ما هم تصمیم گرفتیم صبر کنیم.

آیدا پناهنده، کارگردان «اسرافیل» در پاسخ به این سوال که با فیلمی دوپاره روبه رو هستیم،  اظهار کرد: حتی می‌توان گفت با فیلم سه‌پاره‌ای روبه رو هستیم. ساختار فیلم اینگونه است که اصلا قرار بود این طور باشد، داستان با یک کاراکتر شروع می‌شود بعد به کاراکتر دیگری می‌رسد، ولی فیلم‌های خیلی بزرگی در سینمای جهان ساخته شده‌اند که همین چندپارگی دارد و باید منتظر بمانید که این داستان‌ها کجا به یکدیگر می‌رسند و همدیگر را کامل می‌کنند.

این کارگردان با اشاره به پذیرفته شدن فیلمش در جشنواره‌های بین‌المللی است، گفت: امریکای جنوبی، آسیا و اروپا فیلم «ناهید» اکران گسترده‌ای داشت و آدم‌های زیادی این فیلم را دیدند و من توانستم با مردم عادی درباره آن بحث کنم و برایم جالب بود که زن‌هایی در کشورهای دیگر هم بودند که با همین مشکلات روبه رو بودند و این بخش برای من جذابیت زیادی دارد.

پناهنده درباره ریتم فیلمش که آن‌را کند دانستند، گفت: به نظر من این ریتم کمی کند است و قرار نیست همه فیلم‌ها تند باشند و به ناچار برخی فیلم‌ها هستند که باید آرام‌تر پیش بروند، اما فیلم‌هایی هستند که حتی ریتم کندتری هم دارند.

مریلا زارعی در ادامه نشست گفت: ما دوست داریم نقطه‌نظرات را بشنویم و البته کمی ‌مظلوم واقع شده‌ایم. من اولین بار وقتی فیلم را می‌بینم تا احساسم را بدانم و نظر بدهم، زمان می‌برد. فیلم را دوست داشتم، حس و حالش را دوست داشتم. زنانگی در فیلم جاری بود که طی فیلم حس می‌کردم دوست داشتم بازیگر فیلم نبودم و بیشتر خودم را در احوال فیلم قرار می‌دادم.

وی افزود: در انتخاب نقش‌ها، خانواده سخت‌گیری دارم و آنها فیلم را خیلی دوست داشتند. برام جالب شد که فیلم را ببینم. ابعاد کشف‌نشده‌ای در فیلم است که با یک بار دیدن، نمی‌توان به آن اشاره کرد.

زارعی اطهار کرد: یکی از درخشان‌ترین همکاری‌های من بود و تلاش کردم نقش متفاوتی را ایفا کنم.

پوریا رحیمی سام نیز در  این نشست بیان کرد: چیزی که برای من آموزنده بود، بزرگ منشی بازیگران باتجربه فیلم بود. من خیلی ممنونم از این صفت بزرگی که برای ما به یادگار گذاشتند.

درباره فیلم اسرافیل
۱۸ بهمن ۱۳۹۵