۱_برای ارکستر زنده به جایی تقریبا معادل فضای سالن فردوسی نیاز دارد.پس اجرای زنده ارکستر از محالات است.
۲_هفده خواننده و گروه باید کجا قرار بگیرند که هم رهبر ارکستر را ببینند و هم عروسکها که صدایشان منطبق بر بازی عروسکها باشد.این هم از محالات است.
۳_در طول اجرا افکت هایی شنیده می شود که فضا سازی را تقویت می کند.اولا که اینها نمی توانند زنده ایجاد بشوند و از این گذشته این افکتها در موسیقی ادغام شده اند و عنصر جداگانه ای نیستند پس شما همزمان باید هم افکت ضبط شده داشته باشید هم ارکستر زنده هم خواننده ها و.......فکرس را کرده اید که در چنین شرایطی تکلیف عروسکها چی می شد؟!!!!!!
۴_در اپرای غیر عروسکی چنین امکانی وجود دارد اما بهروز غریب پور اعتقاد دارد که در اپرای عروسکی به نقطه ای از بیان تصویری رسیده است که بسیاری ازناتواناییهای صحنه ی زنده را از میان برداشته بعنوان نمونه صحنه های جنگ و سوارکاری که روی صحنه و بصورت زنده غیر ممکن است.ایشان اعتقاد دارند که با تلفیق قابلیتهای نمایش رادیویی نمایش صحنه ای موسیقی هنرهای تجسمی و سینما به زبانی دست یافته است که سینمای سه و چهار بعدی در آرزوی آنند