در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رضا شفاخواه درباره نمایش شب بیست و یکم: وقتی بناست به تماشای اثری با محوریت اعتیاد برویم نا خودآگاه ترس از افت
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 04:41:51
وقتی بناست به تماشای اثری با محوریت اعتیاد برویم نا خودآگاه ترس از افتادن در دام کلیشه و تکرار که بارها پیش از این در آثار نمایشی دیده ایم همراهیمان میکند. گفتنی ها گفته شده دیدنی ها هم دیده شده. ولی این بار در نمایشنامه استاد محمد با پرداخت بی تکلف و عالی گروه با مالیخولیای اعتیاد مواجهیم. استاد محمد به نقل از کارگردان نمایش سالها پیش پس از دوباره خواندن نماشنامه اش ابراز ترس از نویسنده اش کرده که به درستی همینگونه است. آنچه به اثرگذاری موضوع نمایش افزوده پرداخت بی آلایش، بازیهای بشدت روان و قوی و یکدستی کل کارست. کارگردان و استاد محمد با دقتی تمام خود واقعیت را بدون چاشنی حتی نورپردازی یا طراحی لباس و صحنه ویژه ای ارائه میکنند. مسلما مدتها بیاد دو شخصیت اصلی کار فرخ و فریدون خواهید بود و دغدغه تان میشود. بازی دو بازیگر اصلی بقدری باور پذیر و تاثیر گذارست که که تماشاگر غیر حرفه ای چون من بسختی میتواند بپذیرد در پیشینه شان خود تجربه ای از این دست نداشته باشند:) (مزاح) در اخر شاید برای تاثیر بیشتر صحنه آخر بهتر بود از بازیگر خردسال در نقش برادر کوچکتر استفاده میشد.با سپاس فراوان از گروه نمایش.
الهام حصاری و محیا سلطانی این را خواندند
رسول حسینی و so line این را دوست دارند
من متوجه نشدم چرا جناب استاد محمد پس از دوباره خواندن نمایشنامه اش از خودش ترسیده؟!
۲۰ آذر ۱۳۹۲
فرزانه محمدی عزیز :
ای کاش تعبیر خود را از گروه حرفه ای و غیر حرفه ای قبل از هرچیز بیان می نمودید. !!!
صرف نقد کردن یک کار با کوبیدن اشخاص ( نادیده گرفتن زحمات چندین ماهه ) برای شکل گیری یک نمایش ، دو راه از هم جدا هستند که به یک مقصود ختم نخواهمند شد.
این که شما کار را نپسندیده اید به عنوان یک شخص حقیقی متین و قابل قبول است چرا که به سلیقه و اکتساب افراد بر می گردد و قابل ... دیدن ادامه ›› احترام .
من هم یاد سخن دوستی افتادم :) که می گفت :" خوب است بدانیم که با قضاوت هایمان قبل از هرچیز طرز فکر ( ایده ئولوژی ) خودمان را عرضه خواهیم کرد".
تا آنجایی که من دوراد ور از عوامل اجرایی این نمایش آگاهم ، تمامی عوامل تحصیلات آکادمیک این رشته را در رده های متعارف گذرانده اند و متناسب با آن حداقل چندین سال و چندین کار تجربه دارند .
البته لازم به ذکر می باشد که این نمایش اولین کاری است که ایشان با گذشتن از فیلتر های . . . . با اتکا به توان فردی اعضای گروه و فارغ از حمایت حرفه ای ها :) ( به تعبیر خود شما ) به اجرای عموم رسیده و پر واضح است که شاید کم و کاستی هایی هم داشته با شد اما بنده به عنوان یک تماشاگر عام تیاتر از بازی ارائه شده برخی از نقش آفرینان گروه (فرهاد ، فرخ ، علی گیل گیلی ، فریدون) و موسیقی کار مخصوصا فالش نوازی هایش که مرتبط با حال و هوای نمایشنامه پیش می رفت و نور پردازی ساده ولی گویا بسیار لذت بردم و نسبت به مواردی همچون بازی برات و رحم خدا ( البته در اجرای آن شب که به تماشا نشستم ) ، قسمتی از دکور( کف سازی صحنه ) ، لباس فریدون خان و گریم امیر اسعد خان احساس خوبی نداشتم .
۲۴ آذر ۱۳۹۲
فرزانه محمدی عزیز :
تو خود به کمال می دانی که ندیدن دلیل برنبودن نیست ، یحتمل چون برایتان مهم نبود بر دل ننشست ( جبر هم مزید بر علت بوده )
القصه سبب خیر شدید و مرا به تکاپو انداختید تا بیشتر کنکاش کنم
آری چند وچوندی شنیده اید از پایان نامه ، همانی که همینی ها اجرایش کرده بودند گویا ، اما سال 1385 ( هفت سال پیش را گویم بانو ) کجا و کنون کجا !؟ از هفت سال پیش تا کنون قاعدتا" فعالیت هایی بوده لاکن چون عناوین و اسامی نا آشنایند وغریب ، پیش می آید که در پیچ و تاب ذهنمان کمتر گوشه نظری داشته باشیم به ایشان .
چه خوب است حس نقد تیاتر با اصطلاح و اسلوبش و جنجال بر سر فوتبال ناب با الفاظ خاصش ، چه خوش گفت "هر سخن ... دیدن ادامه ›› جایی و هرنکته مکانی دارد".من تماشاگرعام تیاتر هرچه گشت جایی درخور واژه مذمت در نقد صحیح یافت نکرد و مخزن فهمی بر اختلاف آماتور و حرفه ای در نقد اثرایجاد نشد.
دلم رابه درد آوردید بانو چرا که در این فصل سرد من لرزان را لباس گرم و جای نرم محیا بود و اوی لرزان ، نه لباس گرمی و نه جای نرمی ...... براستی که همه یکسانیم و انسان. :)
۲۵ آذر ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید