در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | عرفان ضرغامی درباره نمایش هست و نیست: روایتی سطحی و سردرگم، سانتیمانتال و تا حدودی بچه گانه و لوس از عشق با
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 06:46:48
روایتی سطحی و سردرگم، سانتیمانتال و تا حدودی بچه گانه و لوس از عشق با متنی خام و درامی عقیم و شخصیت هایی پرداخت نشده و سرگردان و با فرمی کلیشه ... دیدن ادامه ›› ای (ترکیب کلاژ و مونولوگ با استفاده از مولفه های جریان سیال و روایت غیر خطی) که زیر گلچینی از قطعات موسیقی درجه یک دیرآشنای خارجی پنهان شده است.
اما نورپردازی، صحنه، انتخاب موسیقی و اجرای بازیگر زن و طراحی لباس نسبتا خوب بود.
در کل ارتباط برقرار نکردم و این خاطره گویی همراهم نکرد.
جناب ضرغامى عزیز
درود بر شما و سپاس از اینکه نظرتونو با دقت و موشکافی در این فضاى تیوال به اشتراک گذاشتید.
نقد شما برای من بسیار ارزشمند است، چرا که هدف اصلی هر اثر هنری، ایجاد دیالوگی میان اثر و مخاطب است. از این‌که برخی از جنبه‌های نمایش، مثل طراحى نورپردازی، طراحی صحنه، موسیقی و طراحی لباس توانسته‌اند توجه شما را جلب کنند، خوشحالم...
اما درباره نقدهایی که به روایت، فرم و پرداخت شخصیت‌ها داشتید، دیدگاه خودم را هم ... دیدن ادامه ›› بیان کنم:

✍🏻 این نمایش عمداً به‌دنبال خلق فضایی سانتیمانتال و نوستالژیک بوده است، چرا که مفاهیمی همچون عشق، حسرت، و جدایی گاهی در چنین قالب‌هایی بهتر به مخاطب منتقل می‌شوند. در مورد فرم، ترکیب روایت غیرخطی و جریان سیال ذهن، واقعاً انتخابی آگاهانه بود تا احساس پراکندگی و سرگشتگی شخصیت‌ها، بازتابی از عواطف درونی و تجربه زیسته‌ی اونها باشد. شاید این فرم برای برخی مخاطبان ارتباط عمیق‌تر ایجاد کند، اما قطعاً با سلیقه و انتظار همه همخوانی نخواهد داشت.
در «هست و نیست» تلاش کردیم تا تعادل بین فرم، محتوا و تأثیرگذاری احساسی را حفظ کنیم و البته به بازخوردهای ارزشمندی مثل نظر شما، برای بهبود توجه می‌کنیم..
از نقد صریح شما سپاس، و متشکرم که نمایش رو دیدید.
۶ روز پیش، سه‌شنبه
علیرضا کنگرلو
جناب ضرغامى عزیز درود بر شما و سپاس از اینکه نظرتونو با دقت و موشکافی در این فضاى تیوال به اشتراک گذاشتید. نقد شما برای من بسیار ارزشمند است، چرا که هدف اصلی هر اثر هنری، ایجاد دیالوگی میان ...
با سلام، عرض ادب و نهایت احترام
ضمن تشکر از پیام شما که نشان از آستانه تحمل و تأمل توأم با مهرتان دارد یه قاعده مشهور عقلانی و عرفی و حقوقی وجود داره که میگه:
اول باید برادری رو اثبات کرد بعد ادعای ارث و میراث.
وقتی عشق ساخته نشه روی صحنه، چطور می‌شه توقع داشت جدایی اثر گذار بشه؟ بشخصه اشاره های "این همانی" رو کافی نمی‌دونم و دوست دارم داستان روی صحنه، جهان خودش رو خلق و اجرا کنه
تیپیک بودن و کیچ بودن کار با سلیقه ام جور نبود، همین
با آرزوی سلامتی و موفقیت
۶ روز پیش، سه‌شنبه
عرفان ضرغامی
با سلام، عرض ادب و نهایت احترام ضمن تشکر از پیام شما که نشان از آستانه تحمل و تأمل توأم با مهرتان دارد یه قاعده مشهور عقلانی و عرفی و حقوقی وجود داره که میگه: اول باید برادری رو اثبات کرد ...
درود
و سپاس؛
در خصوص نکته‌ای که درباره ساختن عشق و تأثیرگذاری جدایی مطرح کردید، باید بگم که این دقیقاً یکی از چالش‌های اصلی ما در روایت «هست و نیست» بود؛ اینکه چگونه بتوانیم در زمانی محدود، عشق و جدایی را به‌گونه‌ای باورپذیر و ملموس به تصویر بکشیم. تلاش من و رفقام بر این بود که با نشانه‌ها و جزئیات، تماشاگر رو به دنیای شخصیت‌ها نزدیک کنیم، اما قطعاً این تلاش ممکنه برای برخی مخاطبان کافی نبوده باشه.
در مورد اشاره به «تیپیک بودن» و «کیچ بودن» هم، هدف ما خلق فضایی بود که در عین ساده بودن، بتواند با طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارتباط برقرار کند. اما می‌پذیرم که این انتخاب ممکنه با سلیقه همه سازگار نباشد.
باز هم متشکرم.
۶ روز پیش، سه‌شنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید