در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امیر افشار درباره نمایش اینفینیتی | بی کران: سلام و احترام به گروه نمایش اینفینیتی خسته نباشید دوستان ابتدا تشکر
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 14:49:08
سلام و احترام به گروه نمایش اینفینیتی
خسته نباشید دوستان
ابتدا تشکر میکنم از زحمت شما چرا که مشخص بود برای کار و اجرای آن تلاش شده و بر خلاف بسیاری از کارهای روی صحنه ، کارگردانی شده که بابت این مسأله بسیار خوشحالم 🤞🌱
نکات مثبت خوبی داشت از جمله توجه به ریتم و کفایت زمان اجرا، گریم و لباس و اکسسوار کافی و مناسب، داستان اولیه و تعلیق قابل قبول و استفاده از حرکت و فرم اولیه.
تاثیر انیمه ها و کاراکترهای مختلفی در اجرا دیده میشد که برای من دوست داشتنی بود.
در مورد نکات منفی معمولا سعی میکنم در تیوال افراطی نباشم و ترجیح میدهم در صورت تمایل کارگردان گپ و گفتگویی با ایشان داشته باشم و پیشنهاد هایی ... دیدن ادامه ›› ارایه کنم
اما به جهت اینکه چند مورد مشترک در این نمایشنامه و بقیه اجراها وجود دارد که می‌تواند برای همه کارگردانان تئاتر مفید باشد اشاره ای مختصر به آنها می کنم
شاید مهمترین مشکل این اجرا و بسیاری از اجراهای دیگر میزانسن و میزان دیده شدن اجزای نمایشی است .
پیشنهاد میکنم کارگردان همواره در تمام سالن در جایگاه تماشاگر بنشیند و صحنه خود را بررسی کند چه به لحاظ بصری و چه صدا و ...
در این نمایش متاسفانه از ردیف ۳ و ۴ به بعد نیمی از قسمت جلویی فضای بازی و میزانسن چیده شده قابل رویت نیست.
بسیاری از عکسهایی که از این اجرا گرفته شده، به واقع دیده نمیشود و فقط در ردیف اول قابل مشاهده است که ضربه جدی به درک فضای نمایش وارد میکند.
لازم است که صحنه حدود یک متر در صورت امکان و با توجه به سالن شهرزاد به عقب شیفت کند و یا توده اولیه و یا تعدادی از حرکات و چیدمان ها در جایی عقبتر شکل بگیرد تا حدود آوانسن رعایت شود و کلیت کار دیده شود .
چگونگی این تغییر دید و چیدمان مناسب سایر اجزا صحنه را به کارگردان عزیز واگذار میکنم.
مسأله بعدی نور است
به نظر می‌رسد که قسمت زیادی از نورهای متحرک به ویژه نورهایی که به صورت اینفینیتی میچرخد کاربرد زیادی ندارد و فقط باعث کثیف شدن نورپردازی صحنه و شلوغ شدن بیهوده آن می‌شود و کیفیت کار را پایین می‌آورد
و موارد دیگری مانند هدایت بازیگران به ویژه در مبحث بیان، طراحی حرکت به ویژه در قسمت‌هایی که گلیچ هایی حرکتی اجرا میشد، حرکت در فضای اجرایی و صحنه به ویژه در منتهای دیوارهای چپ و راست و غیره هست که می‌تواند کیفیت اجرا را بالا ببرد که از حوصله بحث در تیوال خارج است.
در پایان تنها پیشنهاد میکنم که برای چنین کاری و کارهای مشابه از دراماتورژی سختگیر کمک گرفته شود که بتواند جزییات را رصد کند و لحظه لحظه نمایش را به چالش بکشد.
مجدد آرزوی موفقیت برای همه عوامل به ویژه کارگردانان محترم این کار دارم 🥂🌟🌹

سلام و احترام

از حضور شما در نمایش "اینفینیتی" و ارائه نقد سازنده‌تان سپاسگزاریم.
پیشنهادهای شما برای بهبود اجرا بسیار ارزشمند بود و حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت.☘️
۲۳ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید