در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال | لیلاج درباره نمایش وَرَق‌الخیال: مطلب جالبی بود ... گفتم اینجا بگذارم شاید مفید باشد. نوشته بود که صف
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:09:54
مطلب جالبی بود ... گفتم اینجا بگذارم شاید مفید باشد.
نوشته بود که صفویه باور داشت که باید حکومت را به امام زمان تحویل دهد اما به محمود افغان تحویل داد! با سقوط اصفهان و تسلیم سلطان حسین صفوی به محمود افغان ... به فروپاشی سلسله صفوی می رسیم که عبرتهای شگفت انگیزی در این فروپاشی وجود دارد...شاهان صفوی که با شعار تشیع بقدرت رسیدند سرانجام تجملگرایی، نابخردی و تبعیض ، پایانشان را رقم زد.
محمود افغان با لشگری از پابرهنگان، شهرهای ایران را یکی یکی فتح کرده و در 1722میلادی (یعنی ۳۰۰سال پیش) نزدیکی اصفهان رسید. اینجا، دو قشون محمود افغانی و قزلباش صفوی رودرروی میشدند. وضعیت دو قشون از هر حیث عبرت انگیز بود: در یک طرف، افغانان با لباسهای چرکین، پاره پاره و اسبان لاغر بود و در طرفی دیگر، قشون صفوی با لباسهای فاخر و اسبان فربه و زین و لگام زرین، شکم‌هاى بزرگِ به ناز و نعمت پرورده و خروار خروار پیه آویزان از شکم‌هایشان، که طرفِ مقابل را تحقیر می کردند.
محمود افغان به محاصره اصفهان پرداخت، شاه بی‌خبر و ابله ایران، همچنان اسیر تملقات درباریانش بود ... و سیر خیال می کرد در هپروت ...