ما شاهد فاصلهای چندین هزار کیلومتری با «کچلو» نمایش قبلی رضا کشاورز هستیم، ای بسا که در هردو ایده های اجرایی یکسانی وجود دارد.
من سال ها بخشی از شغلم تحقیق روی تئاتر ایران بوده، و این عقیده رو پیدا کرده بودم که رضایِ کشاورز شعبه ی اصلیِ کمدیادلارته در ایران هستند.
حوصله ی گفتن از طرح اصلی نیست، از نور پردازی، موزیک و دکور نیست، طراحی های فرم با توجه به مقدورات خوب است اما چیزی که به تنهایی، به عقیده بنده البته،نقطه ی ضعف حساب میشه، خالی بودن بازیگر از درونیات و نپختگی کاراکتر اوست. که باز فکر میکنم اشتباه من باشد و کاراکتر ها به عمد خالیاند. چرا که در اجرای فرم نقص زیادی دیده نمیشود.
و مسئله یِ مهم تر، علیرغم توانایی های ذاتی خالق اثر که حداقل من در آن شکی ندارم، اثر خلق شده به هیچ عنوان توانایی دفاع از خودشو نداره و
... دیدن ادامه ››
به طرز عجیبی به نظرم اثر با خودش در «قهر» قرار داره.گاهی از زمانه ی خودش عقب است و گاهی جلو تر و این رفت و آمد بسیار مشهود است.
اما یک حرف قلبی، جناب کشاورز فعالیت بیشتری کنید، در این فضای بسته یِ آشوب و خون، مثل بعضی ها به جایِ عقب نشینی و بیرون گود نشستن و منتظر نتیجه بودن، با خلاقیت هایتان حرفتان را بزنید، آنطور که آنان نفهمند و ما مردم بفهمیم.
خسته نباشید و آرزویِ موفقیت🌹🌹♥️♥️🙏🏻🙏🏻