در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | حمیدرضا محب: اینجا قشنگ اسمش، بهش میاد «دیوار» قشنگ روی این دیوار همه چی پیدا می
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 18:05:16
اینجا قشنگ اسمش، بهش میاد «دیوار»

قشنگ روی این دیوار همه چی پیدا میشه از نوشته و فحش و ناسزا و درگیری و رفاقت و همدردی و اتحاد تاااااااا کدملی ها و شماره کارت های برادران کیانی😂😂😂

اما سوای از شوخی، میلیون ها پولِ موسساتِ خصوصی تا ترم هایِ زیادِ دانشکده ها، اما دریغ از آموزشِ یک بحث از پذیرشِ نقد ادبی یا هنری.

عزیزان، در کتاب سه جلدیِ شاهکار براکت، که هر هنرمند نمایشی واقعاً باید آن را خوانده باشد، در توضیحات آخرِ فصلِ تئاتر امپراطوری روم، چند نمونه از کامنت هایی که گردشگران به دیدن نمایش ها میرفتند ذکر شده، بخوانید و بدانید بازخورد در مواجهه با هر اثر هنری کاملاً غریضی‌ست و ما باید پذیرش آن را تحت هر نوع طرح کردنی پذیرا باشیم، زمانی به نقد خواهد رسید که آن برخورد بطور دلبخواه آگاهانه باشد.

پنج هفته ای میشه بالغ بر ۱۵ نمایش دیدم اما رمقی ... دیدن ادامه ›› حتی برای امتیاز دادن نیست چه بسا بازخورد.

هنرمندان، دوستان، عزیزان تازه کار و حرفه ای، حتماً حتماً خاطرات «کیتی میچل» یکی از خوب های کارگردانی معاصر رو در رابطه با اولین تولید و اجرای نمایشش بخوانید.
میان خاطرات «بیژن شیبانی» یا گفته های «خودش» نکات خوبی برای آموزشی که به شما ندادند وجود دارد.

برقرار و پرکار و موفق باشید همگی.🙏🏻🌹
درود جناب محبِ عزیز..
اینجا فرصتی برای دیده شدن تماشاگر عام هست...
تماشاگری که بین نقدهای " توضیح المسائل وار " و نقدهای پُر تکلّف منتقدین حرفهای آنها دیده شود...
اوایل که روی تیوال می نوشتم، نظر شما را داشتم..
هیچ کامنتی از دیگران و هیچ مطلبی نمی خواندم و مانند شما، برایم حرفها و اتحادها و همدلی هایشان مسخره بود، چه ربطی به تئاتر دارد؟ ... دیدن ادامه ››
می نوشتم به زبان ساده که کمکی به فهم موضوعات کنم...
اما بعداً متوجه شدم اشتباه می اندیشم...
تصویر اولیه از شخصیت من چهره ای طلبکار و عبوس و حق به جانب بود...
اما الان می توانم جدی ترین مسائل را فُکاهی بگویم...
الان گروههای اجرایی جرات ندارند مرا با لحن تُند مخاطب قرار دهند چون ممکن است طنازی هایم، پرده های طنازی هایشان را بِدرد...
شهریور ۹۸ دوست تیوالی جناب " محمد کارآمد" همین حرف الانم را زد و گفت: " تیوال است و رفاقت ها و رقابت هایمان. "
گفتم: رقابتش کجاست؟
گفت: ما دوستیم، با هم نمایش می بینیم، پُشت هم
هستیم اما تماشاگریم، در ارائه نظرات مان طرفداری یکدیگر
را نمی کنیم و حرف مان را می زنیم...
من و کیانی دوستیم ولی دلیل نمیشه سر نظرمان راجع به
تئاتر کوتاه بیاییم...
و همینطوری هم هست واقعاً...
گروههای اجرایی ما را مافیا می دانند، می گویند: تراکتوری
تئاتر می بینیم... برایشان عجیب است فَن هایی دارند که
عکس و امضا نمی گیرند و کارهایشان را دنبال می کنیم..

نمونه: اسماعیل گرجی فکرش را نمی کرد رقصیدن اشتباه
پاهایش را در سیزیف بهش بگویم در سومین بار دیدن..
سیاوش پاکراه نمی دونست رضا بولو، تئاتر " لامپ " اش
را هم دیده باشد...
وقتی می خوانند، متوجه نمی شوند متهم به مافیا می کنند
وقتی می خوانید، می بینید تئاتر و نظر حرفه ای حلقه
گمشده اش است..
وقتی می خواندم، می گفتم ربطش چیست به نمایش؟

بهرحال لابه لای این مسائل ، چیزهای خوبی میتوان یافت
اول انتخاب اینکه در آینده چه گروهی را در بلک لیست تان
قرار دهید..
از پشت پرده بعضی تئاترها آگاه شوید..
با چه مدل تئاتری و با چه مدل آدمهایی در تئاتر روبرویید.
ارادتمندم...
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
H.M.kiani2
🙏👍❤ با پاکراه مشکل ات چیه؟
جسارت نمیکنم و شأنی هم برای داشتن مشکل ندارم کما اینکه به توانایی ها و استعدادش شکی ‌نیست.

اما به عقیده بنده کمترین از رادیکالیسم در هیچ سطح و ابعادی حمایت نمیشه کرد.
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
حمیدرضا محب
جسارت نمیکنم و شأنی هم برای داشتن مشکل ندارم کما اینکه به توانایی ها و استعدادش شکی ‌نیست. اما به عقیده بنده کمترین از رادیکالیسم در هیچ سطح و ابعادی حمایت نمیشه کرد.
آهان..
فکر کردم از نظر فنی تئاترهای ایشان را نمی پسندید...
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید