در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مهدی خان احمدی درباره نمایش ط…: سلام خدمت گروه محترم نمایش امشب اجرا رو دیدم در کمال احترام برای ا
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 02:48:55
مهدی خان احمدی (khanahmadi)
درباره نمایش ط… i
سلام خدمت گروه محترم نمایش
امشب اجرا رو دیدم
در کمال احترام برای استاد عزیزم جناب رحمتی و در مقام درس پس دادن نظرم رو عرض می کنم.
متاسفانه با نمایش ارتباط برقرار نکردم.
علت رو خدمتتون عرض،می کنم و سعی می کنم در ضمن توضیحات، به نقاط قوت هم اشاره کنم.
اصل طراحی: ترنا بازی
کلیت نمایش قرار بود بازی ترنا رو به من بعنوان مخاطب نشون بده اما در حد احضار بازیگران ترنا ( در اینجا کار جالبی هم بود و اون احضار تاریخ ... دیدن ادامه ›› ) باقی موند.
طبق اطلاعات من، در این بازی، اشخاص احضار می شوند و بعد از بیان مساله ای مورد قضاوت قرار می گیرند و مساله بیان شده کاملا ریشه در اتفاقات روزمره بازیگران ترنا دارد اما روح ترنا بازی از دید من وجود نداشت.
متن:
پرداختن به شخصیت طیب، بسیار جذاب است اما در متن ارائه شده، بدون تاکید تصویری بر حکومت طیب بر بازار میوه، از نگاه روانکاوانه به کودکی طیب پرداخته شد با احضار کودکی وی و گرفتن بازی از بازیگر خردسال و توانا.
نکته در اینجاست که اگر طیب دارای کودکی است که دیده می شود، پس اشخاص دیگر نمایش مثل نصیری و حسین و همسر طیب و راننده آمبولانس و سرباز هم نیاز به کودکانشان حس می شود.
نکته دیگر اینکه زمانی کودکی شخصیت ها تجسم پیدا می کند که به معضلات کودکی شخصیت بپردازیم اما کودک طیب، همان طیب بزرگ و حتی بزرگتر از طیب بزرگ بود.
ریتم:
با تمام تلاشی که شده بود نمایش ریتم کندی داشت به گونه ای که پانزده دقیقه اول زمان احساسی در حد نیم ساعت برای من داشت.
طراحی نور:
طراحی خطی با روح قدرتمند و یاغی طیب در کمترین هماهنگی قرار داشت. اگر طیب شخصیتی است قوی، نور عمومی می توانست روشنایی که طیب در اطرافش منتشر می کرد را نشان دهد.
طراحی لباس:
مناسب با تاریخ بود و یادآور دهه ۳۰ و ۴۰ ایران بود.
صدا:
صداهای ضبط شده و صداهایی که از هاش اف پخش می شد و صدای بازیگر خردسال هنرمند و عزیز در بیشتر مواقع غیر قابل فهم برای من بود.
بازی ها:
بازی ها در یک سطح بود به جز زمانی که راننده آمبولانس وارد می شد و تفاوت جنس بازی دیده می شد.
طراحی صحنه:
صحنه با توجه به بزرگی سالن سمندریان وقتی یک سویه چیده می شود، خالی بود که باعث سبکی و شناور شدن بازیگران و القای بی وزنی در آنها می شد و صداها در فضای خالی گم و نامفهوم می شد.
بدون شک برای طراحی ها فکر شده اما جای خالی شغل طیب در طراحی مشهود بود.
در نهایت
عدم ارتباط اینجانب با کار و علت های ذکر شده می تواند ناشی از اشتباه من در تحلیل نمایش باشد.
برای جناب رحمتی و گروه محترمشان در اجراهای آینده آرزوی موفقیت دارم و از تولید نمایش شرافتمندانه اشان تشکر می کنم.