در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آرمین فرامرز درباره نمایش نمایش در ایران: فراتر از فاجعه، در تبلیغ کار دیدم یکی از بازیگران اصلی کار که گویا به
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:29:26
فراتر از فاجعه، در تبلیغ کار دیدم یکی از بازیگران اصلی کار که گویا به مقام شامخ استادی دانشگاه هم رسیدن(حتماً بدون رانت) گفتن هر چه بود رو تخریب کردیم. چه تعریف دقیقی بود از این کار، که یک مثلاً نمایش مدعی زنده کننده تاریخ تئاتر ایران چگونه میتواند همین تئاتر و فرهنگ فشل ما را تخریب کند.
بعد از مدتها که به اختیار خودم به دیدن تئاتر نمیرفتم دوباره به دلیل حضور دوست بسیار عزیزی به تماشای تئاتر نشستم و چقدر تصمیم این ۳،۴ سال که هیچ نمایشی رو به تماشا ننشستم برایم دوباره قابل دفاع شد. برایم شگفت انگیز‌ بود که‌ چطور‌میشود متن بیضایی را این طور تخریب کرد و ادعای برعکس آن را داشت. بازیگران اصلی کار بالغ بر ۹۰٪ مشکل شدید بیان و دیافراگم داشتند. بازیگری که س،ش،ز رو نمیتواند تلفظ کند بهتر است به فکر کارهای صامت باشد. کارگردان کار که اصرار بر دکتر بودنش دارد از حدود ۴۰ بازیگر استفاده کرده که برخی شاید ۳ دقیقه کلاً نقش داشتند. آیا این استراتژی قدیمی نشده که سالن را با اقوام بازیگران پر کنید و آخر کار به طفلی‌ها مبلغ رفت و آمدشان هم عاید نکنید. تنها نقطه مثبت کار در بازیگری، بازیگر سیاه و اربابش که مشخصاً توانایی فردی خودشان بود و طراحی لباس بود. تئاتر ایران هر سال، ۵ سال به عقب برمیگردد، کافی است فقط یک سال به تماشا نشینید تا متوجه عرض بنده بشوید.
سلام دوست عزیز، جدای اینکه این حق شما و هر مخاطب دیگری‌ست که حالش از کار بهم بخورد و اثر ما را فاجعه بخواند، صرفا چون بدون درک فرم اجرایی به سیاق رمال‌ها «استراتژی» کارگردانی برای پر کردن سالن و هزینه‌ی بازیگران را از غیب گفتید، به‌عنوان یکی از اعضای گروه پاسخ شما را می‌دهم. اگر بروشور اثر را مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که هر شخصی که روی صحنه است، نقشی ایفا می‌کند، این موضوع که می‌فرمایید بعضی بازیگران دو دقیقه هم نقش نداشتند، از اساس بی‌پایه‌است زیرا نقش داشتن در چنین اثری منوط به دیالوگ گفتن نیست، هیچ بک‌استیجی هم وجود ندارد، همه روی صحنه‌اند و فرم‌هایی می‌سازند که در کلیت اثر نقش موثر دارد، به‌شکلی که اگر هرکدام از بازیگران روی صحنه نباشد، عملا دیگر اجرا فرم متکثر کنونی را ندارد. دوما که این اثر پژوهشی دانشگاهی‌ست و بازیگران( که همه دانشجوی تئاتر هستند) داوطلبانه برای شرکت در این پروژه پیش‌قدم شدند، بنابراین فکر نمی‌کنم از وقت و هزینه‌ی کسی سواستفاده شده‌باشد.
با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی🙏🏻🌹
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
سپاس بابت حضور و ثبت نظرتون 🙏
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
سپاس که حضور یافتید
و ممنونم که نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید
فکر نمیکنم هیچ اثر هنری در دنیا وجود داشته باشه که بتونه ۱۰۰ درصد مخاطبانش رو خشنود کنه و هر نقدی موافق یا مخالف قابل احترام و بررسیه

دوست عزیز هر نقدی نیاز به سنگ محکی برای مقایسه داره و از اونجایی که سبک و شیوه اجرایی این کار برای اولین بار در ایران به روی صحنه اومده تجربه زیسته شما و دیگر دوستان در مواجهه با این اثر برای ما غنیمتیه جهت پیشبرد بیشتر و بهتر این مسیر پژوهشی
حق نگهدارتان 🤗🎭
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید