(نورگیر)
(ناگهان سایهای خم میشود و داخل نورگیر را نگاه میکند – لحظهای سکوت)
پدر: کیه؟!
(سایه برمیخیزد و ناپدید میشود)
وینسنت: یه کنجکاو...
ماریو: مثل ما.
اونا کیان؟ اون یکی... خسته به نظر میرسه... من... حسش میکنم
این نمایش دو کاراکتر را در آینده (یا فرضا قرن ۲۵) نشان میدهد که تصمیم
... دیدن ادامه ››
دارند فضا را نجات دهند. آنها میخواهند این کار را به وسیله آشکارسازهایی برای به تصویر کشیدن زندگیهای گذشته (در قرن ۲۰)، به خصوص زندگی خانواده هایی که با عواقب یک جنگ تراژیک (جنگ داخلی اسپانیا) بر خورد داشته اند، انجام دهند.
کلیت داستان از هم پاشیدن یک خانواده مرموز را هدف گرفته است که این اتفاق درست پس از جنگ رخ میدهد و پیامدهای برگشت ناپذیری برای آنها در پی دارد. والدین، دو فرزند و معشوقه دو کاراکتر اصلی داستان : ماریو، که عقلش را از دست داده ، همراه با پدر و مادرش در یک زیرزمین محقّر زندگی میکند که یک نورگیر دارد. آن نورگیر هم به عنوان پنجره و هم به عنوان آینه به کار میرود. در حالی که فرزند دیگر، وینسنت، توانسته است پیشرفت کند و مرتبا برای آنها پول میفرستد.
نورگیر اهمیت بازیافت گذشته برای درک حال را نشان میدهد. بوئرو والخو مشخصه تقابل فعال و غیر فعال به عنوان دو رویکرد به زندگی میباشد: تعصب و جاه طلبی. دیگر مفهوم مرکزی در این کار نیاز به درک یکتایی هر انسان از خانواده و شایسته سازی اجتماعی است.
---
کارگردان: اشکان خیلنژاد
نویسنده: آنتونیو بوئرو والخو
مترجم: پژمان رضایی
بازیگران: هوشنگ قوانلو، ناهید مسلمی، معصومه رحمانی، پوریا رحیمیسام و نوید محمدزاده
چهارشنبه 19 بهمن – تالار مولوی – ساعت 17 و 19:30