در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال | یلدا عباس زاده درباره نمایش ترین حرفه ای: یلدا عباس زاده هستم، از بازیگران گروه تولید تئاتر مربع. در نمایش &quo
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:14:35
یلدا عباس زاده هستم، از بازیگران گروه تولید تئاتر مربع.
در نمایش "ترین حرفه‌ای" من نقش‌ لبخند را بر عهده دارم، نمود عینی ذهن تئودور کیا، که هر وقت مسئله ای برای او خنده دار، احمقانه و سبک باشد من شروع به سخن گفتن میکنم. خاطرات و جک های عجیب و غریب تعریف میکنم که برای خودم بسیار خنده دار هستند. در ابتدا رویارویی‌ با این شخصیت چندان برایم ساده نبود. اما کم کم بسیار به آن علاقمند شدم و مرا به چالش کشید.
شخصیت لبخند در "ترین حرفه‌ای" شاید مخاطب را به یاد استندآپ کمدین ها بیندازد. نوعی از کمدی که در آن مخاطب بدون وجود دیوار چهارم و به صورت مستقیم با تماشاچیان صحبت می‌کند.
در این نوع از نمایش کمدی، کمدین با اجرای سریعی از داستان گویی، جوک، تقلید صدا و شوخی های کوتاه، به سرگرم کردن مخاطبین می‌پردازد. کمدین مشکلات و معضلات بسیار مهم و جدی را طوری بیان می‌کند که به لبخند تبدیل شوند. مثل من، لبخند، که وقتی معقوله ای "تئودور کیا" را به خنده وا میدارد، شروع به سخن گفتن میکنم.
تاریخچه استدآپ کمدی اگرچه از یونان شروع شده اما در انگلستان این سبک شکوفا می‌شود. تئاترهای محلی لندن و منچستر از اصلی‌ترین مکان‌هایی به شمار می‌آیند که در آنها در طی قرن هجدهم میلادی کمدی ایستاده اجرا می‌شده است. تاریخ مکتوب استندآپ کمدی در آمریکا نیز در طی قرن بیستم و در دهه سی بیشتر به ... دیدن ادامه ›› چشم می‌آید.
این سبک از کمدی انفرادی، بیشتر در استراحتگاه های منطقه کوه های کتسکیل نیویورک در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ تقویت شد. این نوع نمایش در ایران، قبل از انقلاب ۱۳۵۷ توسط هنرمندان ایرانی در قالب جوک و تقلید صدا تجربه شد. در نهایت توسط منوچهر نوذری و علی تابش، به صورت حرفه ای برای اولین بار به اجرا در آمد.
شما اعضای محترم تیوال را به تماشای نمایش "ترین حرفه‌ای" دعوت میکنم.