در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آزاده معتمد درباره نمایش رستگاری با چکش: از نظر کارگردانی کار حرف چندانی برای گفتن نداشت. هنر کارگردان هماهنکی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 05:37:37
از نظر کارگردانی کار حرف چندانی برای گفتن نداشت. هنر کارگردان هماهنکی و یک دست کردن ترکیب بازیگران و گرفتن درست ترین بازی است.
متاسفانه کارگردان ... دیدن ادامه ›› این کار با انتخاب بسیار اشتباه بازیگر نقش قاضی هیوان باعث شده بازی نسبتا استاندارد نقش فیلژ و بازی بسیار پر انرژی شخصیت سم نابود شود.

بازی تقی علی‌آبادی در نمایش یک فاجعه به تمام معناست. روناک پوریادگار سعی کرده کیفیت مناسبی از خود ارائه دهد و محمدرضا ایمانیان به تنهایی بار پوشاندن تمام ضعف های آشکار اثر را به دوش کشیده و روی صحنه حیرت انگیز است.
متن منفعل و بدون منطق روایی است و کارگردانی چندان موفق عمل نمی کند.
واقعا برای من سوال است معیار و دلیل انتخاب بازیگر شخصیت قاضی چیست ؟؟
نه بیان درست. نه درک درست از شخصیت. نه ایست درست روی صحنه. کاش کارگردان توان استفاده درست از توانایی بازیگر خوش انرژی و کاربلدی مثل محمدرضا ایمانیان و روناک پوریادگار را داشت.
چرا که از آقای ایمانیان بازی های خوب در نمایش های مختلف مثل خنکای ختم خاطره و دشمن مردم و ... دیدم.
حیف از زمان و وقتی که صرف شده اما کیفیت بسیار پایین بود.
سپهر، تقی علی آبادی و مونا شکری این را خواندند
Mansore Taghavi این را دوست دارد
درود ، بانو بنده معمولا در مقابل نقد درست بسیار منعطف هستم و تمام کسانیکه با من کار کرده اند میدانند که به عقاید دیگران بسیار احترام قائلم ولی همانطور که عرض کردم نقد درست ، نوشته شما نه تنها نقد نیست بلکه نوشته جهت داریست که من تصمیم گرفتم پاسخ دهم . بانو مطلبی که مشخص است این است که بنده سالهاست به کار تاتر و سینما مشغولم و این از پروفایل ثبت شده من در همینجا یعنی تیوال مشخص است و از دستیاری قدم به قدم با تکیه بر خود پیش رفتم تا امروز ولی همچنان ادعایی ندارم و در سکوت به فعالیت خود مشغولم . اما در این لحظه به عنوان کسی که مقام اول جشنواره فجر در قسمت نمایشنامه نویسی را در رزومه خود دارم و سالهاست به کارگردانی و تهیه کنندگی مشغولم و حداقل از نظر کاری ده سال از شما جلوتر هستم این پشنهاد را به شما دارم که قبل از بدست گرفتم قلم لااقل کمی دانش خود را از معقوله ای به اسم شناخت عوامل دراماتیک یک نمایشنامه و شناخت شخصیتها در بطن داستان افزوده فرمایید تا در انتها با برچسبی به نام نقد دچار توهم و سردرگمی نشوید زیرا که تاتر من برای کسانی ست که قدرت شناخت لایه به لایه متن را دارند و تمام حرکتها و میزانسنها و طراحی خاص صحنه و لباس و نوع گریم و نور و تک به تک دیالوگها با فکر و در جهت همسویی با شخصیت ها طراحی شده و آن طراحی که شما نامش را درست نایستادن میگذارید اتفاقا در جهت شخصیت از هم پاشیده قاضی هیوان است و به نظر من مخاطب تاتر قبل از ... دیدن ادامه ›› هر موردی باید تحلیل شخصیت را بیاموزد و بداند که طراحی میزانسن هر شخصیت با ذات آن شخصیت هماهنگ است و نه فقط بر اساس قرارداد های در کتب نوشته شده و این برای شما از دیگر مخاطبین تاتر امریست واجبتر . و بسیار عجیب است که بازی خوب سرکار خانم پوریادگار و جناب ایمانیان خود به خود در صحنه من اتفاق بیوفتد گرچه این بازیگران قطعا توانمند هستند و در این مطلب شکی نیست ولیکن مسلما هدایت اینجانب به عنوان کارگردان عبارت بازی حیرت انگیز را برای شما تداعی میکند . و اگر شما به این دو بازیگر توانمند اینچنین اعتماد و اعتقاد دارید باید بدانید که اولین قدمی که در جهت همکاری بازیگران با گروه انجام میشود خواندن متن توسط بازیگران است و بسیار بعید است که بازیگران قدرتمند این کار با خواندن متنی که به قول شما فقط روایی ست و بدون منطق است قبول زحمت کرده باشند پس مسلما متنی که نوشته و ارائه کرده ام متن با چهارچوب و در اصول و منطق و در حد به چالش کشیدن بازیگران بوده ولی سوال من از شما این است چطور بازیگری که به قول خودتان اینچنین قوی است حاضر شده در یک متن روایی بدون منطق از ابتدا بپذیرد که بازی کند ؟ آیا با زور یا تهدید ؟ و در مورد انتخاب قاضی هیوان فقط این نکته کافی ست که عرض کنم ایشان در طی سالهایی که مشغول کار بازیگری و کارگردانی هستند اگر فقط از هر کار یک نکته آموخته باشند قطعا آنقدر سابقه و شناخت از صحنه دارند که این نقش به ایشان محول شد . سرکار خانم حرفه نقد دقیقا به مانند قضاوت دولبه تیز چاقوست و متنی که بنده به عنوان نمایش نوشته ام اتفاقا کل پیامش این است که همه ما در هر جایگاهی و تاکید میکنم در هر جایگاهی بدون شناخت درست از پیرامون خود به خود اجازه میدهیم دیگران را نقد و قضاوت کنیم . قطعا شناخت شما از نمایشی که ماهها بر روی شخصیت های آن فکر کرده و نوشته ام بیشتر از خودم نیست بنده در این فقط سه شب که از اجرا گذشت افتخار آشنایی با شما را نداشتم و نمیدانم کدام شب به دیدن کار آمده اید و همینطور از قبل نیز این سعادت را نداشته ام ولیکن اگر نقد سازنده ای در جهت بهتر شدن کار هست با گوش جان شنوا هستیم . در پناه حق
۲۴ آبان ۱۴۰۰
خانم معتمد گرامی

بحث برخورد منطقی و اصولی با یک اثر یک مطلبه. اینکه ما همه ارکان یک اثر را زیر سوال ببریم مطلب دیگر. در هر حال بازی من نیز به عنوان بازیگر منفک از کیلیت اثر نیست و اگر اشکالی به اثر وارد باشد قطعا من هم به اندازه خود سهم دارم.
سپاس از شما
۲۴ آبان ۱۴۰۰
کاملا با شما موافق و هم عقیده هستم، تو انتخاب شخصیت قاضی باید بازنگری بشه، بلکه نمایش بهتر بشه و بازدید بیشتری داشته باشه و چه خوب میشه اگه به خودشون بیان و نقاط ضعف رو تبدیل به نقاط قوت کنند و تو این شرایط بد اقتصادی و زندگی، زحمات اعضای گروه منجر به نتیجه خوبی بشه که بتونه خستگی رو از تن باقی اعضا در بیاره و تماشاچی هم از دیدن نمایش لذت ببره
۲۴ آبان ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید