در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آرمین فرامرز درباره نمایش دریاچه قو: اول نقدهایی که به این نمایش وارد دارم رو عرض میکنم. اولین ایراد بازی ض
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 02:25:06
اول نقدهایی که به این نمایش وارد دارم رو عرض میکنم. اولین ایراد بازی ضعیف خانم فرجاد بود که با وجود این که من در ردیف دوم بودم صدای ایشون به شدت ضعیف بود. دومین ایراد عدم هماهنگی در حرکات فرم بازیگران فرمکار بود. البته که این عدم هماهنگی بسیار کم بود ولی در این گونه تئاترها کوچکترین عدم هماهنگی به شدت به چشم میاد. سومین ایراد قصه‌ای بود که کمی ول بود و به اصطلاح کمی درنیومده بود. ولی با وجود این سه تا نقد من به این تئاتر پنج ستاره میدم چون به شدت کارگردان کار پر ریسک و لبه تیغی رو روی صحنه برد؛ بازیگرای دیگه منهای خانم فرجاد عالی بودن. عالی نه در حد برادوی، در حدی این همه کارهای سخیف و مزخرفی که رو صحنه هستش. 150، 200 هزار تومن پول میدیم میریم فالش خوندن یه سری آماتور یا اکت مزخرفشون رو میبینیم. دوستانی که میان به بروشور گیر میدن که چرا نبود یا به بازیا کل گروه ایراد وارد میکنن، آیا این نگاه منتقدانه رو به همه کارا دارن، آیا این دقت نظر راجع به این افتضاحایی که کل بیلبوردای شهر رو اشغال میکنه و همین الآن هم اجرا میره هم هست؟ این همه بازیگر از کم سن و سال بگیر تا بازیگرایی با سن بالاتر، آیا واقعن آسونه اینا رو هماهنگ کردن؟ این کار برخلاف 90% کارای چند سال اخیر وجود کارگردان رو میدیدی. دوست من که به کارگردانی این کار کم از فحش نمیدی، همین که متوجه حضور کارگردان شدی یعنی این کار کارگردانش وجودش حس شده، یعنی ایده‌ای پشتش بوده. گناه این نمایشا اینه که مافیا ندارن برن اسپیناس پلاس.
در آخر با وجود این کارتون عیبهایی داشت به همتون خسته نباشید میگم و دمتون گرم و واسه این مردم دقیق که هیچ اشکالی از زیر ذره بینشون درنمیره کلاهمو از سر برمیدارم و به شرافتشون قسمشون میدم که این نگاه منتقدانه رو تو تک تک تئاترها داشته باشن تا شاید مثل سالهای نه چندان دور(5،6 سال پیش) کارایی روی صحنه ببینیم که تجاری نیستن و هنر عرضه میکنن نه بازیگر چهره.
دوست عزیز با سلام
کارگردان های تئاتر، براساس نقش شان در تئاتر و نوع تئاتری که قرار است کارگردانی کنند، وظایف خاص متفاوتی دارند؛ اما بعضی از فعالیت های مشترک آنها عبارتند از:
سازماندهی کردن تمرینات بازیگرها ،برنامه ریزی و بودجه بندی ارتباط و همکاری با بازیگران، تیم خلاقیت و تیم تولید
ترجمه و تفسیر یک متن یا همکاری با نویسندگان و برنامه های توسعه متن و همینطور تجزیه و تحلیل متن و توضیح ... دیدن ادامه ›› محتوا
انتخاب و استخدام طراحان، نوازندگان و سازگاری و هماهنگی متن با نوازنده ها
مدیریت زمان و سازماندهی افراد و بازیگرها و فضا
حضور در نمایش، پیش نمایش و تهیه یادداشت های مفصل برای بازیگران برای بهبود خلاقیت آنها
و....
با توجه به اینکه ایرادات زیادی نسبت به متن ،اکت و هماهنگی بازیگران و موسیقی کاری که الان در حال اجرا هست وارد شده توسط تعداد زیادی از اهالی تیوال نتیجه میگیریم کارگردانی کار جای انتقاد دارد.
ضمن اینکه به نظر من یک نمایش قابل مقایسه با هیچ نمایش دیگری نیست..حتی دو اقتباس از یک نمایشنامه یا دو کار از یک کارگردان ..هر نمایش مستقلا راه خود را میپیماید.و اینها قیاسی مع الفارق است . پس با اجازه در مورد عرض شما که چون کار های سخیف تری در حال اجرا هست،کارگردان این نمایش نباید مورد انتقاد باشد موافق نیستم.کار های دیگر هم مورد انتقاد قرار میگیرد و به نظر من این حجم از انتقاد از این نمایش به این دلیل است که با توجه جوایز کسب شده، دوستان با انتظار بیشتر از آنچه روی صحنه میبینند به دیدن این نمایش میروند.
پوزش از پرحرفی.
برقرار باشید.
۰۵ آذر ۱۳۹۸
جناب خسرومنش سلام
برنامه ریزی در اکثر تئاترها با برنامه ریز گروه یا دستیار کارگردان هستش، بودجه بندی کاریه که بر عهده مدیر تولیده، ترجمه متن بر عهده مترجم نمایشنامه، تفسیر و تجزیه تحلیل بر عهده دراماتورژ و خود بازیگره و در آخر کارگردان فقط این تفسیر رو هدایت میکنه. اینا وظایفی بود که به اشتباه به کارگردان نسبت دادین. جسارت نشه چون در کنار بسیاری از اساتید شاگردی کردم عرض کردم.راجع به موسیقی هم که موسیقیها به شدت فاخر بودن.
دومن این کار رو بنده با کاری قیاس نکردم بلکه مخاطبای تئاتر رو قیاس کردم که کار اشتباهی نیست. من میگم بله نقد وارده و اول سخنم هم گفتم ایرادات رو، ولی فحوای کلام اینه چرا مخاطب که البته فکر میکنم یک جریان سازمان یافته است راجع به بقیه کارها این نگاه منتقدانه ... دیدن ادامه ›› رو نداره.
در پایان با احترام به نظرات شما و مخالفت کمی که با فرمایشتون دارم باید بگم شما در خط 12 گفتید در مورد عرض شما که اصولن این سخن رو باید به گفتار خود سخنور نسبت داد و نباید گفت شما عرض کردید چون توهین محسوب میشه. مثل این میمونه بگم بنده تشریف بردم کار دریاچه قو رو دیدم. حیفم اومد شما با این نگارش زیبا چنین اشتباه عمدی یا سهوی رو انجام بدین. حالا بنده که کمینه هستم شاید این اشتباه رو جای دیگه انجام بدین که باعث ناراحتی بشه...
پیروز باشید
۰۵ آذر ۱۳۹۸
جناب فرامرز در مورد واژه ی عرض حق با شماست و پوزش مرا بابت این اشتباه سهوی بپذیرید. موفق باشید
۰۵ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید