در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | الهام درباره نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه: تاتر براى من فقط جنبه سرگرمى نداره یه بخش دوست داشتنى زندگیمه من با ر
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 06:48:26
تاتر براى من فقط جنبه سرگرمى نداره یه بخش دوست داشتنى زندگیمه من با رفتن به تاتر حالم خوب میشه حس سرزندگى پیدا میکنم
وقتى که دلت از بى عدالتى ها و بى فرهنگى ها تو جامعه اى که ادعاى فرهنگ چند هزار ساله داره گرفته تصمیم میگیرى برى یه جایى که همه دغدغه فرهنگ و هنر دارن احساس میکنى جایى هست که از بودن در اونجا احساس خوبى میکنى اما در عوض وقتى از سالن میاى بیرون جز اعصاب خرد و ناراحتى و خستگى راه سه ساعته تا سالن نمایش چیزى برات نمیمونه کاش کاش فقط یکم براى تماشاگر تاتر ارزش قایل بشین کاش یاد بگیریم ما حقوقى داریم که یواش یواش داریم فراموش میکنیم چون تو این سى و اندى سال خیلى عادت هاى خوب داره از یادمون میره
آقاى کیومرث مرادى هر سالنى یه ظرفیتى داره یه تعداد صندلى مشخص شما که اینقدر به صحنه علاقه مندین و همیشه قبل از شروع نمایش حتما باید بیاین صحبت کنین یکم کمتر به فکر جیب تون باشین اخه چرا اینقدر بلیت خارج از ظرفیت میفروشین مگه اتوبوسه همین جور هر نقطه اى میتونین تماشاگر میشینه
من ردیف اول بودم نمیتونستم پاهام جابجا کنم چون نفر جلو همچین چسبیده بود به سکو کل مدت نتونستم تکون بخورم اصلا تنفس واقعا سخت میشه به چه زبونى از شما خواهش کنیم اینقدر تو کارهاتون بلیت خارج از ظرفیت نفروشین
فرشته چالاک و آوا فیاض این را خواندند
کیان، آدنا و یاسمن پورمهران این را دوست دارند
دقیقا با شما موافقم. این رسم چندسالهٔ اخیر که بلیط‌های خارج از ظرفیت فروخته می‌شود بی‌نهایت برای تماشاگر تئاتر که انتظار نظم و دیسیپلین خاصی دارد متناسب با اجرای یک نمایش زنده، واقعا آزاردهنده است. اگر استقبال از یک نمایش زیاد است می‌توان تمهیدات دیگری اندیشید. قطعاٌ چاره‌ای دارد جز این به قول شما اتوبوسی نشستن افراد در سالن نمایش. ممنون از تذکر به‌جایتان. باشد که ترتیب اثر دهند.
۰۹ بهمن ۱۳۹۵
الهام عزیز
کاملا حق با شماست. موافقم. قاعدتا هر سالن نمایشی طبق اصولی طراحی شده است (البته در خوشبینانه ترین حالت). اختصاص دادن فضایی برای تماشاگران با توجه به ظرفیت سالن حساب‌شده است. اینکه این مسئله در نظر گرفته نشود و تا جایی که امکانش وجود دارد بلیط فروخته شود رفتار حرفه‌ای نیست. من کارشناس تئاتر نیستم ولی سابقه تماشاگر تئاتر بودنم قدیمی است. شاید از جوانترهای اینجا کمی قدیمی تر باشم. به خصوص دهه ۷۰ دغدغه هایم کمتر بود و زیاد به تماشای تئآتر می‌فتم. اکثر کارهای استادانی مثل بهرام بیضایی، حمید سمندریان، قطب‌الدین صادقی، علی رفیعی، پری صابری داوود رشیدی و ... را در آن دهه و اوایل دهه بعد زیاد به تماشا نشستم. امکانات آن موقع بسیار محدود بود. تعداد سالن‌های نمایش به این اندازه نبود. تسهیلات فروش بلیط مانند خرید اینترنتی هم مثل امروز نبود . برای خریدن بلیط باید ساعت‌ها در صف می‌ایستادید. واقعا مشکل بود. هرچند شاید جمعیت کمتر بود و مخاطب نمایش گزیده‌تر اما باز هم کمبود امکانات آن موقع دیدن یک نمایش را سخت می‌کرد و گاهی امکان آن برای شخص علاقه‌مند به‌کل از دست می‌رفت. ... دیدن ادامه ›› با این حال، خبری از این بلیط‌های خارج از ظرفیت نبود. هنوز هم که به تماشای نمایشی می‌روم نمی‌توانم این فروش خارج از ظرفیت را هضم کنم. استانداردم کمی اولدفشن است. شرمنده!
۱۷ بهمن ۱۳۹۵
آدنا عزیز
من با شما کاملا موافقم به نظرم تا حدودی محیط تاتر با سینما باید فرق داشته باشه حداقل برای تمرکز و ارامش تماشاگر و بازیگران مخاطب تاتر گزیده تر باشه بهتره حداقل دیگه کسانی رو نمیبینیم که با چیپس و آبمیوه بخوان وارد سالن بشن و مسئول سالن مانع ورود خوراکی بشه
امیدوارم روزی شاهد تعادل در فروش بلیت های خارج از ظرفیت باشیم
۱۷ بهمن ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید