در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سارا هاشمی درباره نمایش در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه: نمایش در پرواز های خروجی.... روایتی دارد ابزورد و رویکردی فمینیستی که
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 06:26:26
نمایش در پرواز های خروجی....
روایتی دارد ابزورد و رویکردی فمینیستی که با صناعت ایهام و دو پهلو گویی پریشانی دو زن در شرف مهاجرت را بازگو می کند. محتوای مجموع گفتار این نمایش شاید در یک صفحهA4 خلاصه شود.
آقای گل بهاری قراره خبر بده....لندن... تهران... زبان خارجی و پوشش.

در این قصه زنان مقهور مردان هستند . آقای گلبهاری ، آزاد و آقای مشهور . ریحانه ها چاره را تنها در گریز می بینند و تلاشی برای مبارزه و تعدیل این فضا نمی کنند.گویا این شرایط را تغییر ناپذیر دانسته و از انفعال نیز واپس زده دچار روان پریشی می شوند. این دو توان خود را تنها معطوف به مهاجرت می کنند و تمام همشان این است که آن سر دنیا لال نمیرند.
نگاه این زنان به مهاجرت بسیار شبیه نگاه سیمین در یک جدایی است .لذا نمایش حرف ... دیدن ادامه ›› تازه نمی زند.
اشکال عمده این نمایش این است که برای بیان شعارهای خود ابزوردیسم را استخدام می کند غافل از اینکه در فضای پوچ نمی توان چیزی را جدی تلقی کرد.مثلا نقد به مساله آزادی اجتماعی برای زنان و بطور خاص مساله حجاب وصله ناجوری است که بر پهلوی کار خود نمایی می کند.
از امتیازات این نمایش بهره مندی از امکانات محدود جهت بیان اثری فاخر است. پایه های این نمایش از طراحی صحنه، لباس ، کارگردانی و بازیگری و... در عین سادگی وقار ستون های آپادانا را دارد.
بیشترین مولفه ای که مخاطب را در پروازهای خروجی... درگیر می کند بازی مجدانه ، حرفه ای و آکادمیک دو بازیگر زن است که شور ، عشق و علاقه این دو نقش آفرین ارزنده را برای مخاطب اثبات می کند.
نمایش در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه ، همانطور که خودش اقرار می کند ، نمایشی هیجان انگیز نیست ولی بیننده خود را دست خالی بدرقه نمی کند.

برای همه عوامل این کار آرزوی موفقیت دارم.


سید محسن امامیان