اصولاً در تحلیل یک اثر باید ابتدا از پدید آورنده اثر صحبت کرد و ایبسن کسی نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد و در ادامه به نمایش نامه زیبایی که شهاب آگاهی از این کار به نگارش در آورده است
این اثر رو بسیار قوی و اثر گذار می بینم به دلایل مشخص زیر:
شروع تئاتر با یک مونولوگ شروع می شود و چه زیبا بازیگر آن مهدی اعتماد سعید عنوان می کند که ما در دنیای حرامزاده ها هستیم و در ادامه اینجا کسی نیست....
و در ادامه گروهی وارد می شود که به جرات می توان برای اولین بار بگویم دست دراماتوراژ این اثر درد نکند همه حرکت فرم و بدن هماهنگ و یکصدا است و در اصطلاح بدن فرم با ریتم صدا هماهنگ است
و از آوازهای این اثر به سادگی نمی توان در کنار دیالوگهای آن عبور کرد
کارگردان دست بازیگر خود را نبسته است با اینکه هیچ کس از دیالوگ خود عبور نمی کند اما پیداست که بازیگر بازی را در بدن خود
... دیدن ادامه ››
هضم کرده است
به عنوان یک تماشاگر مبتدی این کار را در کنار فهرست یکی از دو اثر تاثیرگذار می بینم و به شهاب آگاهی بابت تمام لحظه های زیبایی که اثر کرده تحسین می کنم منتظر اثرهای بعدی این کارگردانی که قبل از ورود به اجرا احساسم می گفت که کارش را بلد است می مانم و البته مطمئن باشید در آینده از مهدی اعتماد سعید بیشتر خواهید شنید
ممنون که هستید
سهند صبا