در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال rezanahavandi | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:37:48
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
درنگی بر نمایش"چشم بر هم زدن" مهدی مشهور

فروید در طی جنگ جهانی اول نوشته است جذبه جنگ در این بود که مرگ را دوباره به زندگی آورد، زندگی حقیقتن دوباره جالب شده، دوباره محتوای کامل خود را بازیافته است.
وقتی مرگ را طرد می کنیم وقتی توجهمان را به مخاطرات مرگ بار از دست می دهیم، زندگی فقر زده و بی مایه می شود. نمایش "چشم بر هم زدن" از این دریچه، قابل توجه و شریف است. چشم برهم زدن نمایشی درباره زندگی است، درباره زندگیِ بشر، که فقط در مواجه با مرگ است که معنای حقیقی خود را باز می یابد. اگر مرگ را از این نمایش حذف کنیم، لذت هایِ بی بدیلِ زندگی پوچ و تهی می شوند، این چهره مرگ است که به نوستالژی های دوران کودکی مان غنا می بخشد، اندیشه مرگ اگر در این نمایش نبود، دیگر نه شخصیت های نمایش معنایی داشتند و نه احساسی که در مخاطب بابت لحظه های ناب زندگی بر می انگیختند وسوسه انگیز و متعالی می شدند. درک صحیح این مفهوم(مرگ/زندگی) از جانب نویسنده، بازیگران و کارگردان نمایش، بار زیبایی شناسانه نمایش را عمیق تر و محترم تر کرده است. گویی عوامل اجرای نمایش(خودآگاه یا ناخودآگاه) ساعت ها به مرگ فکر کرده اند و دریافته اند گرچه نفْسِ مرگ آدمی را نابود میکند، اندیشه ی مرگ نجاتش می دهد. این دریافت را می توان در بازی های به شدت یکدست و کارگردانیِ بی ادعا، صمیمی و قابل تاملِ نمایش دریافت. بازیگران به شکل ستایش برانگیزی در یک سطح کیفی بازی/زندگی می کنند، تو گویی وقتی قرار است زیر سایه مرگ زندگی کنی، فرقی نمی کند کجای زندگی در چه درجه و نقشی قرار داری بلکه مهم این است که به یک مرتبه ی صحیح ... دیدن ادامه ›› از اندیشیدن به هستی و نیستی رسیده باشی و درک این مفهوم، تمام بازیگران را روی صحنه مهم، پررنگ و قابل باور کرده است. کارگردان بر خلاف آنچه در تئاتر این روزهای ایران مرسوم است علاقه ای به ادا و اطوار های روشنفکری و بالا و پایین پریدن های بی سرانجام نداشته است، او آرام و بی صدا عناصر صحنه اش را به گونه ای می چیند تا لاقل تسلیم وراجی های بی ارزش و دلواپسی های روزمره نشود. این چینش به خصوص در عریانی صحنه جسور تر است: صحنه لخت و عاری از هرگونه دکور و وسیله غیر ضروری است. این شکل برخورد با صحنه و دکور گرچه در تئاتر امروز ایران احتمال خطر و ضرر را بیشتر می کند و اغلب سعی می کنند با طراحی های آنچنانی و دکورهای چشم نواز به هر ترتیب شده مخاطب را خشنود روانه خانه کنند، اما در این اجرا و با انتخاب هوشمندانه و اصرارِ به جای کارگردان،چشم پوشی از این عنصر اتفاقن ارتباط مخاطب با صحنه را بی واسطه و صمیمی کرده به درک بهتر اجرا از سوی مخاطب کمک کرده است.
نمایش"چشم برهم زدن" نمایش شریف و قابل تعمقی است و به درستی سعی می کند برای مخاطبِ سیرک زده ی این روزهای تئاتر ایران احترام قایل باشد.
مصاحبه با استاد حسین محب اهری در باره نمایش چشم بر هم زدن
نمایش خیلی تلخ و زیبایی بود,زیبا به معنی اینکه تجسم و تصویر زمان گذشته و فضایی که بر مردم این مملکت گذشته به شدت نزدیک کرد به خصوص برای نسل دهه 60 به گذشته چون برای جوانها یک حالت مه آلود وجود داره ولی برای ما یادآور خیلی اتفاق های خوب و بد بود, در کل نمایش خیلی خوبی بود در صحنه اول فکر نمیکردم که ادامه کار به این خوبی خواهد شد الخصوص در صحنه‌هایی که میخواد بیننده از تلخی خارج بشه چون لحظه های تلخ تماشاچی رو اذیت خواهد کرد نه به عنوان ضعف بلکه به عنوان کیفیت و قدرت کار ,من مطمئن هستم بازیگران این نمایش همگی از بزرگان تیاتر خواهند شد و به شدت میتوانند کمک کنند به تیاتر ایران
همگی موفق باشید
امشب نیما شعبان نژاد و سجاد افشاریان مهمان نمایش "چشم بر هم زدن" هستند


بازیگران: (به ترتیب ورود) ابراهیم عزیزی، سرور عرب پور، علی پویا قاسمی، آندیا عبدالرسول، مهرداد مصطفوی، سجاد تابش، سروش شاکر، ارغوان پورصفر، پرهام یدالهی، هانیه نجفی، بهنوش ناصرپور، رعنا قادری، شروین عقیلی، مهسا محب اهرى

خیابان نوفل لوشاتو بعد از تقاطع رازی بن بست زیبا پلاک 1 مجموعه ارغنون
چشم بر هم زدن در باغ ارغنون

سلام
یادش بخیر دهه 60 احساساتمون خیلی ساده بود ، همه چیز خیلی ساده بود ، حتی تلویزیون هم دو تا کانال داشت .. میخواییم با یه چشم به هم زدن دوباره یکم، فقط یکم از اون سادگی و دوباره با هم تجربه کنیم.

نوفل لوشاتو کوچه زیبا پلاک 1 ساعت 21/ تا 23 مهر