در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال Mohamad fayaz | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 04:50:39
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
Mohamad fayaz (madow)
درباره نمایش بچه i
خسته نباشید میگم به تماشاچیان که تونستند تا آخر این کار و نگاه کنند و به کارگردان و تیمشون احترام بگذارند و سالن و ترک نکردند برعکس کارگردان که حتی زحمت ذکر کردن این که ممکن است برای بعضی از گروه ها این کار اذیت کننده باشد هم به خودشون ندادند تا شاید کار بیشتر بفروشد، البته که اگر ذکر می کردند تو فضای امروزی مخاطب بیشتری هم جذب می کردند.
دلیل نمره های بالای سایت هم که دیگه اکثریت آشنا هستند برای چیست اما کسانی که به اشتباه دارند از کار تعریف می کنند جالب است که هیچ اشاره ای به چیز خاصی نکرند،متاسفانه کار بی نهایت ضعیف است،از فضاسازی که الکن مانده تا روایت کاملا پیش پا افتاده و سطحی،بدون داستان و پر از حرکات و ساندافکت های بی هدف.
صرفا کارگردان یکجا خوانده یا شنیده که تکرار باعث فضاسازی و احساس ترس می شود همین.
داستان کار (نمی شود اسمش را داستان گذاشت) را متاسفانه می شود در دو کلمه خلاصه کرد.
ایجاد ترس با استفاده از تاریکی زیاد و خون زیاد کاری بسیار پیش پا افتاده است، هنر جایی است که در خلاف این موارد ابتدایی ترس ایجاد شود.
کاراکتر های اصلی هم از ابتدا آنقدر از مخاطب دور هستند که مخاطب نمی تواند با آن ها همراه شود که بعد بخواهد ترس، دلهره یا هر چیزی که در ذهن کارگردان بوده را لمس کند.
تعلیق های نا بجا و ناکارآمد، متن و مفهوم کار اصلا عمقی ندارد که بخواهیم تعلیقی ایجاد کنیم که مخاطب به فکر فرو‌ برود و دچار ... دیدن ادامه ›› حسی خاص بشود بلکه اینگونه تعلیق فقط باعث دور شدن مغز مخاطب از کار،ریتم و روند اجرایی می شود.
از معدود نکاتی که کمی خوب بود طراحی صحنه بود که با رنگ هایی روشن حس تضاد را برقرار می کرد که آن هم با نور کم از بین رفت متاسفانه و وقتی به صحنه برای ماندن در ذهن نداد.
در آخر امیدوارم اینقدر وقت و هزینه از دست نرود برای اینگونه پروژه ها یا حداقل با مطالعه و فکر بیشتری کارها روی صحنه بروند.
دوست عزیز حداقل یک نقد درست و کارامد مینوشتین که مشخص نباشه قصد بدی دارین خدایی نکرده،من ۳بار این کارو دیدم و از اصفهان اومدم،
متاسفانه شما درکی از کار های مدرن ندارین و اگه سؤالشون داشته باشید و زیاد اهل تئاتر دیدن باشید میدونین که معنی رئالیسم جادوئی و حتی کارهایی که در سالن مولوی اجرا میشه کارهای دمه دستی و ساده‌ای نیست و یقیین داشته باشید از فیلتر خیلی اساتید و ناظر هایی که تایید میدن در مولوی اجرا بشه رد شده،اگه شما بدتون میاد از اینکارا حتما کارهای اقای مساوات یا دیگر کارهای سورئال و مدرنی که اجرا میرن در حال حاضر رو نقص کردین و چون سلیقتون نیست دلیل نمیشه کار دمه دستی باشه شاید شما درکی از تئاتر ندارید چون یعنی هرکاری خوب بود و شما خوشتون نیومد اشناهاشون رای و کامنت گذاشتن؟
من به شما کارهای اقای منوچهر هادی رو پیشنهاد میکنم و میدونم دوست دارین و در تئاتر کارهای همچون هوندا ادیداس یک و دو رو پیشنهاد میکنم ببینید.
مناسب سلیقه شماس🌹
Mohamad fayaz
نقد یک اثر بد مطمعنا قصدش هم بد هست و من واقعا قصدم این هست این کارگردان اگر قصد ساخت کار دیگری دارد بیشتر وقت صرف کند و ممنون میشم شما که سه بار این کار رو دیدید یک‌نقد کارامد بنویسید. رئالیسم ...
همون طور که نوشتین مساوات اولین "دقدقه‌اش" داستان و روایته
ظاهراً شما هم باید اولین دغدغه‌تون املا و درست نویسی باشه.
هکسره هم اصلا چیز بدی نیست، میتونین در کنار نقد تخصصی تئاتر :) روش وقت بذارین مثلا برای شروع "دمه دستی" رو "دم دستی" بنویسید.
در ضمن اگر شما از اجرا چیزی نفهمیدید، برید ببینید مشکل ادراکتون از کجاست و بقیه مخاطبان کار رو با خودتون جمع نبندید.
اینکه حق ابراز نظر آزادانه رو از مخاطبی بگیریم هنر نیست!
از این خوشت نیومده برو فلان کار رو ببین یا فلان کلمه رو اشتباه نوشتی هم خیلی حرکت جالبی محسوب نمیشه!
منم چندان چیز خاصی از این اجرا نفهمیدم! بیاید یه دو تا فحش و کنایه هم بار من کنید!!
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید