در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال تئاتر | اخبار | راپورت‌های شبانه دکتر مصدق " با ٧٢ بازیگر روایت می‌شود
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 23:52:22
نمایش راپورت‌های شبانه دکتر مصدق | راپورت‌های شبانه دکتر مصدق

اصغر خلیلی نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» را با حضور ۷۲ بازیگر مردادماه سال آینده روی صحنه می‌برد.  

خلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایران تئاتر درباره متن این نمایش گفت: «این متن نوشته خودم است که پژوهش و نگارش آن یک سال به طول انجامیده، این نمایشنامه تاریخ‌نگاری یا داستان‌سرایی صرف نیست بلکه مستندنگاری تاریخی است که مقطع زمانی آن از ۲۸ مرداد و وقوع کودتا آغاز می‌شود و تا زمان مرگ مصدق را در بر می‌گیرد.

 این متن به شیوه زندگی‌نامه‌ای نوشته نشده بلکه از منظر اجتماعی به موضوع تأثیر رسانه‌ها می‌پردازد. خلیلی برای نوشتن این متن با کسانی که در دوره مصدق حضور داشتند یا با او ارتباطی داشته‌اند، گفت‌وگو کرده است. او گفت: در آن دوره مردم از آزادی بیان مطلوبی برخوردار بودند. به ویژه در زمان نخست‌وزیری مصدق، نشریاتی منتشر می‌شدند که تأثیر بسیاری بر مردم داشتند.
 موضوع این نمایشنامه هم کودتای ۲۸ مرداد و پس از آن از رسانه‌هایی است که تأثیر زیادی در گمراهی یا هدایت افکار عمومی داشتند و این‌که رسانه‌ها تا چه حد می‌توانند به دور از واقع و پوپولیستی باشند یا موافق با واقع و حقیقت‌گو. اصغر خلیلی با اشاره به این‌که این نمایش، کاری پر پرسوناژ است، گفت: در این نمایش ۷۲ بازیگر حضور دارند که ۱۷ نفر بازیگران اصلی نمایش هستند. این روزها در حال انتخاب بازیگر هستیم و قرار است پس از تعطیلات نوروز، تمرین‌های نمایش را آغاز کنیم.

اصغر خلیلی مردادماه پارسال نمایش «الیور تویست» را با ۲۰ بازیگر در تالار حافظ اجرا کرد.

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵